آیا آنها کار می کنند و آیا ارزش آن را دارند؟


ساخت لینک بحث برانگیز است. زیرا وقتی صحبت از لینک بیلدینگ می شود، (تقریبا) دو راه وجود دارد که می توانید آنها را بسازید:

هرزنامه (یا بد) و اصلی (یا قانونی).

اشاره های محترمانه: برخی ممکن است بک لینک های قانونی و با کیفیت به نظر برسند، اما اینطور نیستند.

حالا قسمت سرگرم کننده اینجاست: همه بک لینک هایی به نام “با کیفیت خوب” نمی سازند. (حداقل اکثر آنها)

بنابراین من دوباره اینجا هستم و در مورد یکی دیگر از استراتژی های لینک سازی برای شما بحث می کنم. بیایید کشف کنیم که چرخ پیوند چیست.


خیلی طولانی نخوانده

چرخ‌های لینک برای دستکاری رتبه‌بندی ساخته شده‌اند و برخلاف دستورالعمل‌های گوگل هستند. آنها با ارسال محتوا در سایت‌های مختلف وب 2.0 و سپس پیوند دادن یکدیگر برای تشکیل یک چرخ ساخته می‌شوند.


لینک چرخ یک استراتژی خارج از صفحه است که بر ایجاد محتوا در سایت‌های وب 2.0 و پیوند دادن آن‌ها برای دستکاری رتبه وب‌سایت تمرکز دارد.

به عبارت ساده تر، ما در وب سایت های مختلف وبلاگ و مقاله ایجاد می کنیم، سپس یک لینک به وبلاگ وب سایت بعدی و یک پیوند به وب سایت اصلی می دهیم.

این استراتژی امروزه چندان محبوب نیست، اما در اواخر دهه 1990 تا سال 2005 در اوج خود بود.

نمودار از Google Trends

اما هنوز در عمل است زیرا بسیاری از مردم هنوز خدماتی مانند این را در چندین فرم و وب سایت مانند Fiverr ارائه می دهند.

اکنون که محبوبیت و تعریف آنها را می دانیم، بیایید نگاهی به…

لینک چرخ با ارسال محتوا در وب سایت های مختلف وب 2.0 و پیوند دادن یکدیگر و وب سایت اصلی برای ایجاد ساختاری چرخ مانند کار می کند. این به تقویت پروفایل بک لینک هر وب سایت کمک می کند.

بیایید با نگاهی به اینکه یک چرخ پیوند ممکن است شبیه به چه شکلی باشد شروع کنیم:

چرخ پیوند تجسم شده است

همانطور که می بینید وب سایت اصلی در وسط قرار دارد و توسط وب سایت های مختلفی احاطه شده است. هر کدام یک فلش را به سمت یکدیگر نشان می دهند. اما اینجا چه خبر است؟

اجازه دهید قبل از رفتن به عمق مطلب یک محتوای سریع به شما ارائه دهم: همه وب سایت هایی که برچسب “سایت 1، سایت 2…” دارند، سایت های وب 2.0 هستند. این بدان معنی است که همه این سایت ها بر روی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) اجرا می شوند.

حالا فرض کنید برخی از سایت های UGC مانند Blogger، Jimdo، Medium، Weebly و غیره را پیدا کرده اید. و در هر سایتی که مربوط به جایگاه اصلی وب سایت شما باشد، 1 مقاله می نویسید.

و در همه این مقالات، شما 2 پیوند خارجی، یکی به وبلاگ بعدی و دیگری به وب سایت اصلی خود را وارد می کنید.

به عنوان مثال، شما وبلاگ اول را در Medium و دومی را در Jimdo می نویسید. هنگامی که مقاله متوسط ​​را ویرایش می کنید، یک لینک به مقاله Jimdo و یکی به وب سایت خود می دهید.

به طور مشابه، فرض کنید که مقاله سوم شما در Weebly است. اکنون، وقتی مقاله Jimdo را ویرایش می کنید، یک پیوند به مقاله Weebly و یکی به وب سایت اصلی خود بدهید.

در اینجا این است که چگونه از نظر بصری به نظر می رسد:

نمونه ای از چرخ پیوند تجسم شده است

و این روند تا زمانی که شما بخواهید ادامه خواهد داشت. شما آزاد هستید که تعداد سایت ها (یا پره ها) روی چرخ را انتخاب کنید.

اکنون چیزی به نام چرخ پیوند پیشرفته وجود دارد. در اینجا ممکن است به نظر برسد:

چرخ پیوند پیشرفته تجسم شد

ممکن است متوجه شوید که چرخ های پیوند کوچکی وجود دارند که یک چرخ پیوند بزرگ را تشکیل می دهند. این به تنوع لینک ها و وب سایت ها کمک می کند.

و این چرخ پیوند می تواند حتی بزرگ شود، به حدی که یافتن سایت جدیدی برای ارسال محتوا غیرممکن است.

اما سوال اصلی این است که…

گوگل اینها را به عنوان طرح های پیوند در نظر می گیرد و طرح های پیوند نیز چنین هستند برخلاف دستورالعمل های مدیر وب سایت. بنابراین به جرات می توان گفت که این تاکتیک ها تحت سئو کلاه سیاه قرار می گیرند.

لینک چرخ ها بیشتر برای دستکاری در رتبه بندی ساخته شده اند و بنابراین می توان آن را به عنوان کلاه سیاه در نظر گرفت.

من در توییتر از جان پرسیدم که در مورد اینها چه فکر می کند، و این چیزی است که او گفت:

جان مولر در توییتر

بنابراین می توان گفت که نباید زمان، منابع یا پول خود را برای ساختن این موارد هدر دهید.

نه، چرخ های پیوند امروز کار نمی کنند. آنها در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 محبوب بودند، اما در دهه 2020 چندان مرتبط نیستند.

تعداد زیادی سئوکار وجود دارند که ممکن است امروز از تاکتیک هایی مانند این استفاده کنند، اما لزومی ندارد که کار کنند. زیرا الگوریتم های گوگل قدرتمندتر از همیشه هستند.

و با به‌روزرسانی‌های مهمی که هرازگاهی در راه است، مهم است که کاری نکنیم که اعتبار وب‌سایت ما را در جستجو به خطر بیندازد.

تنها در سال 2022، به‌روزرسانی‌های زیادی روی سایت‌های این بازیگر بد تأثیر گذاشت. افرادی که جستجو را به هر طریقی دستکاری می کردند، رتبه های پایین تری داشتند و افت شدیدی در ترافیک و جستجو داشتند. پس چرا تلاش های خود را با انجام کارهایی که خلاف دستورالعمل ها هستند به خطر می اندازیم؟

تاکتیک‌های لینک‌سازی مانند Link Wheels ارزشش را ندارند زیرا اینها طرح‌های پیوند توسط گوگل در نظر گرفته می‌شوند و برخلاف دستورالعمل‌های وبمستر گوگل هستند.

هدر دادن زمان، پول و تلاش خود در ساختن این موارد ثمربخش نخواهد بود. و همانطور که جان گفت، بهتر است برای دویدن بروید، تا اینکه چرخ های پیوند درست کنید.

جان مولر در توییتر

افکار نهایی

چرخ های پیوند ارزش آن را ندارند و هرگز نخواهند بود زیرا فقط برای دستکاری موتورهای جستجو استفاده می شوند.

آنها هرگز برای تعامل با مخاطبان یا ارائه ارزش مورد استفاده قرار نگرفتند، هدف آنها تنها کسب رتبه بالاتر بود، و گوگل نمی تواند آن را تحمل کند.

بنابراین بهتر است انرژی خود را به سمت انجام کارهای ارزشمند و پربار برای مخاطبان هدایت کنیم.

این از طرف من است! اگر سوالی دارید، می توانید آنها را به ایمیل من ارسال کنید، یا می توانید برای چت در سرور ما بیایید!

از طرف دیگر، اگر به خواندن مطالب روزانه علاقه دارید، من را در لینکدین دنبال کنید!

به زودی میبینمت!

مطلب پیشنهادی: ارسال بوکمارک اجتماعی در سئو خارج از صفحه چیست؟



دیدگاهتان را بنویسید