آیا بلاگرها می توانند محتوای خود را سرقت ادبی کنند؟


سرقت ادبی می تواند برای افراد مختلف در هنگام کپی کردن محتوای خود معنای متفاوتی داشته باشد.

برای برخی، ممکن است کپی کردن 1-2 جمله از محتوا باشد، اما برای برخی دیگر، می تواند کپی کردن کل صفحه و تغییر 1-2 جمله باشد.

بنابراین در اینجا، ما پاسخ می دهیم که آیا یک وبلاگ نویس می تواند محتوای خود را سرقت کند یا خیر.


خیلی طولانی نخوانده

وبلاگ نویسان اگر بخواهند می توانند سرقت ادبی کنند، اما تضمین نمی شود که گوگل آن را دوست داشته باشد یا نه. به عنوان یک وبلاگ نویس، باید مطمئن شوید که هر بار محتوای منحصر به فرد و شگفت انگیزی ایجاد می کنید.


سرقت محتوای خود به چه معناست؟

سرقت محتوای شخصی به معنای کپی کردن متن دقیق از یک صفحه به صفحه دیگر، بدون تغییر یا افزودن چیزی است. به این خود سرقت ادبی نیز می گویند.

برای درک بهتر آن، باید بدانیم سرقت ادبی چیست.

به زبان ساده، سرقت ادبی اساساً کپی برداری از اثر شخصی و انتشار آن به عنوان اثر خود، بدون دادن هیچ اعتباری است. این تعریف زمانی قابل استفاده است که شما در حال کپی کردن کار شخص دیگری هستید.

اما وقتی از نظر سایت خود صحبت می کنید، سرقت ادبی می تواند کپی کردن کار خودتان و تکرار آن در همان وب سایت باشد.

به عنوان مثال، این یک پاراگراف است که در یکی از پست هایم نوشتم:

«گوگل آنقدر قدرتمند است که بداند جستجوگر به دنبال چه چیزی است. آنها غلط املایی متداول، جمع، اختصارات و زمینه را در جستارهای شما درک می کنند.

ممکن است موارد زیادی در SERP ها وجود داشته باشد که در آن یک صفحه برای یک جستجوی خاص رتبه بندی می شود، اما آن کلمه کلیدی در هیچ کجای آن صفحه وجود ندارد. اما گوگل همچنان ترجیح داد آن را نشان دهد، زیرا فکر می‌کند به درخواست کاربر مرتبط است.

بنابراین، از نظر فنی، سرقت ادبی است، درست است؟

بعداً خواهیم دید. اما فعلا ببینیم آیا…

آیا می توانید از محتوای خود بیش از یک بار استفاده کنید؟

از نظر فنی بله، هیچ کس شما را از استفاده از محتوای خودتان منع نمی کند، اما مواردی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

بیایید سعی کنیم یک لحظه منطقی فکر کنیم. چه زمانی باید محتوای یک نفر را «کپی» کنیم؟

من فکر می کنم دو پاسخ متفاوت می تواند برای آن وجود داشته باشد.

یکی اینکه شما می خواهید از کسی نقل قول کنید. از آنجا که بیایید بگوییم، شما در حال نوشتن مقاله ای در مورد یک موضوع YMYL (مانند پزشکی) هستید، و باید از یک وب سایت معتبر مانند کلینیک کلیولند نقل قول کنید.

بنابراین شما ادامه دهید و 1-2 پاراگراف آنها را کپی کنید و آنها را در پست خود قرار دهید. اما به عنوان یک فرد خوب، شما به آنها لینک می دهید. به طوری که مردم بدانند شما از یک منبع معتبر نقل قول کردید.

یکی دیگر از موارد استفاده از این می تواند تنبلی شما باشد. و برای تکمیل تعداد کلمات خود، کارهای دیگران را کپی پیست می کنید، بدون اینکه حتی اعتباری برای آنها قائل شوید.

اما در اینجا، ما در مورد کپی کردن کار خودمان صحبت می کنیم. پس چرا باید این کار را انجام دهیم؟

شاید به این دلیل که می‌خواهم از خودم نقل قول کنم، یا قصد دارم کاری انجام دهم، مانند صفحات Doorway.

اما آن ها چیست؟

صفحات Doorway اساساً کل محتوا را کپی پیست می کنند، اما چند کلمه و جمله را تغییر می دهند.

به عنوان مثال، اگر صفحات خدماتی را برای شهرهای مختلف می سازید، در نهایت همه چیز را کپی پیست کرده اید و فقط نام شهر را تغییر می دهید.

اما سوال اصلی این است که…

نظر گوگل در مورد سرقت محتوای خود چیست؟

در ساعات اداری گوگل سئوی گوگل از 6 می 2022، جان مولر دقیقاً به این سؤال پاسخ می دهد.

سوالی که پرسیده شد این بود:آیا گوگل با ناشرانی که محتوای خود را سرقت علمی می کنند مشکلی ندارد؟ به عنوان مثال، من یک مقاله وابسته نوشتم که چیزی را برای مادر پیشنهاد دادم. آیا می توانم محتوای آن مقاله را برای نوشتن مقالات بیشتر، شاید برای خواهر یا همسر، یا خاله یا مادربزرگ، کپی کنم؟

و این چیزی است که جان گفت:

بنابراین من نمی‌دانم تعریف کامل سرقت ادبی چیست، اما به نظر می‌رسد اگر از محتوای خود دوباره استفاده می‌کنید، واقعا سرقت ادبی نیست. خوب، حداقل آن طور که من آن را درک می کنم. از دیدگاه گوگل، اگر محتوایی را از وب‌سایت خود می‌گیرید و دوباره آن را با برخی از عناصر تغییر صفحه منتشر می‌کنید، اساساً به شما بستگی دارد و فرض من این است که در بسیاری از موارد فقط با کپی کردن مقاله موجود و تغییر برخی از کلمات روی آن، ارزش زیادی ارائه نمی‌کنید.

جان در ادامه گفت:

بنابراین احساس من از نقطه نظر استراتژیک است، احتمالاً شما بهتر می‌توانید چیزی منحصر به فرد و متقاعدکننده برای آن موضوعات بنویسید یا مقاله‌ای بنویسید که به نوعی این تغییرات مختلف را پوشش دهد. بنابراین از دیدگاه استراتژیک چیزی شبیه به آن است که من توصیه می کنم، اما صرفاً از نقطه نظر سیاستی، فکر نمی کنم چیز خاصی در این راه وجود داشته باشد که شما مقاله های فردی را بردارید و سپس بسازید. من تعداد انگشت شماری از آن را نمی شناسم. اوه، پس این چیزی است که از دیدگاه کاملاً عملی، به نوعی به شما بستگی دارد، اما توصیه‌های من واقعاً مقالات کمتری را ایجاد می‌کند که واقعاً واقعاً خوب هستند.

او همچنین در مورد یک مورد افراطی می گوید:

یک مورد شدید در اینجا که می‌تواند ظاهر شود، اگر می‌خواهید واقعاً محتوای خود را به شدت کپی کنید، این است که در نهایت صفحه‌های درگاهی ایجاد می‌کنید و اساساً یک قطعه از محتوا را می‌گیرید و تغییرات زیادی را فقط با کلمات مختلف در آن ایجاد می‌کنید و این چیزی است که برخلاف دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت ما است. بنابراین این چیزی است که من مراقب آن هستم و همچنین چیزی است که در آن شما واقعاً کیفیت پایین‌تری را نمی‌دانم ایجاد می‌کنید. نمی‌دانم، تقریباً می‌توانم بگویم صفحات ناخواسته برای وب‌سایت شما، که اساساً درست مانند کرکی است که در کل ارزش منحصربه‌فردی ارائه نمی‌کند، و به‌جای اینکه محتوای وب‌سایت خود را کمرنگ‌تر کنید، توصیه می‌کنم در عوض روی قوی‌تر کردن محتوای اصلی وب‌سایت خود تمرکز کنید.

بنابراین این یک نوع توصیه من در آنجا است. بنابراین اگر می‌پرسید آیا گوگل با آن مشکلی ندارد؟ خوب، مثل این است که شما می توانید هر کاری را که می خواهید در وب سایت خود انجام دهید، اما این بدان معنا نیست که گوگل برای آن ارزش قائل است.

بنابراین اساساً جان می‌گوید که این بهترین چیز نیست که محتوای سایت خود را کپی می‌کنید. در عوض، سعی کنید محتوای منحصر به فرد و قانع کننده ای برای همه صفحات خود ایجاد کنید.

کپی کردن در مقیاس می تواند باعث مشکلات صفحه ورودی شود، و از آنجایی که آنها برخلاف دستورالعمل های گوگل هستند، گوگل می تواند رتبه و ترافیک شما را کاهش دهد.

بخش کامل را اینجا ببینید:

https://www.youtube.com/watch?v=1-gNsTHYAQU

ساعت اداری SEO Google از 6 می 2022

کلمات پایانی

خب! حالا شما مالک آن هستید.

کپی کردن بد است چه محتوای خود شما باشد چه مال شخص دیگری.

بنابراین زمانی که می خواهید محتوا را کپی کنید، دو بار فکر کنید.

از طرف من همین است. اگر سوالی در رابطه با این مقاله یا سئو به طور کلی دارید، مایلم از طریق ایمیل به شما کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *