آینده سئو – مصاحبه با لورن والرو


(MA) لورنزو والرو، یکی از بهترین سئوکاران در اسپانیا، لطفا خود را معرفی کنید:

(LV) سلام! صبح لورنزو والرو، لورن برای دوستان، چون از زمانی که من کوچک بودم آنها همیشه مرا به این نام صدا می کردند. من چند سال پیش در والنسیا به دنیا آمدم و در دانشگاه UJI در Castellón در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کردم، که به این معنی است که بخشی از تجربه حرفه ای من بر منطقه لوانته متمرکز شده است. زمانی که در مدیترانه زندگی می‌کردم، در شرکت‌هایی مانند Marina d’Or Group کار می‌کردم، جایی که متوجه شدم که سئو چیزی است که به آن علاقه دارم و رقابت در برخی از جایگاه‌هایی مانند آن (اجاره تعطیلات و توسعه املاک و مستغلات) بی‌رحمانه است. من تماس واقعی خود را پیدا کردم …

من به عنوان یک تحلیلگر برنامه نویس و مدیر سیستم شروع کردم، اما به وضوح دیدم که توسعه وب در حال افزایش است و برنامه های دسکتاپ رو به افول است، به همین دلیل تصمیم گرفتم روی همه چیزهایی که برنامه های وب را احاطه می کند تمرکز کنم. من دوست ندارم آنها را صرفاً وب بنامم، زیرا امروزه، پشت هر صفحه ای که شایسته آن است، حجم عظیمی از کار برنامه نویسی وجود دارد. یک روز آنها پیشنهاد دادند که به مادرید بیایند و به عنوان یک تحلیلگر وب و مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی دیجیتال به نام Activovolution کار کنند که منحصراً TopFormacion.es را می فروشد، یکی از بهترین فهرست های آموزشی موجود در حال حاضر. . پس از ارزش گذاری زیاد، از آنجایی که در آن زمان به تازگی صاحب یک نوزاد کمتر از 2 ماهه شده بودم، چالش آمدن به پایتخت را پذیرفتم و توانستم به طور حرفه ای در بخشی که توجه من را به خود جلب کرده بود رشد کنم. زمان در شهرهایی مانند کاستیون و والنسیا، اهمیت یکسانی به آنها داده نمی شد.

در اینجا در مادرید من به صورت حرفه ای در حال توسعه هستم و به عنوان مدیر SEO در RTVE، Diario AS و اکنون به عنوان مدیر SEO El Corte Inglés و سایر شرکت های گروه، از طریق آژانس Internet República، نامزد شده و تنها فینالیست شرکت اسپانیایی برای بهترین آژانس SEO اروپا

می توانید من را در اینجا دنبال کنید:

https://twitter.com/lorenvalero
https://www.linkedin.com/in/lorenvalero/

(MA) SEO برای لورنزو والرو چیست؟

(LV) من به عبارت معمولی که می توانید در هر وب سایتی بیابید پاسخ نمی دهم، اگر عبارت « را جستجو کنیدسئو چیست«. سئو همیشه وجود داشته است، اگرچه اکنون به آن اهمیت بیشتری داده می شود و شرکت ها دریافته اند که برای هر تجارت دیجیتال ضروری است. از لحظه‌ای که کاربر نیاز داشت چیزی را از طریق جستجو پیدا کند و فهرستی مرتب شده با نتایج متفاوت به او پیشنهاد می‌شود، از قبل راهی برای “دستکاری” آنها وجود داشت. قبل از اینکه موقعیت یک وب سایت با شرایط رقابتی بسیار آسان تر بود و آنها از تکنیک هایی استفاده می کردند که اکنون تقریباً روز بعد جریمه می شوید.. سئو رشته‌ای است، مانند بسیاری از رشته‌های امروزی، که در آن هرگز از یادگیری دست نمی‌کشید و آنچه امروز می‌دانید، می‌دانید که می‌تواند تغییر کند. در واقع، هرگز از تغییر باز نمی ایستد. یک سئوکار خوب هرگز کسی نخواهد بود که کنجکاو تحقیق و آزمایش نباشد.، فردی که با روال یک شغل سنتی احساس راحتی می کند یا نیاز به ادامه یادگیری دارد.

«سئو رشته‌ای است، مانند بسیاری از این روزها، که در آن هرگز از یادگیری دست نمی‌کشید و آنچه امروز می‌دانید، می‌دانید که می‌تواند تغییر کند»

(MA) چه تغییرات مهمی در سال‌های 2016 و 2017 ایجاد شد و چه تغییراتی برای سال‌های آینده مرتبط خواهد بود؟

(LV) برخی از تغییراتی که در سال های اخیر رخ داده است، می تواند AMP باشداز آنجایی که بیشتر و بیشتر موضوعاتی را می بینیم که گوگل در آن نتایج را تحت این فناوری ارائه می دهد و از طرف دیگر به روز رسانی های جدید عمدتا پاندا، فانتوم و پنگوئن، که به طور فزاینده ای برای محتوای با کیفیت، تجربه کاربر ارزش قائل هستند و به طبیعی بودن پروفایل پیوند یک وب سایت دقت می کنند. همچنین، دیگر لازم نیست مانند قبل منتظر بروزرسانی بعدی باشید تا از پنالتی خارج شوید. تغییر دیگری که در حال افزایش است، میکروفرمت ها و به طور کلی علامت گذاری داده ها است. فراموش نکنیم که کارت‌های غنی گوگل بیشتر و بیشتر برای برجسته کردن سایت خود در نتایج ارگانیک داریم.

(MA) آیا پیوندهای اجتماعی بر موقعیت یابی تأثیر می گذارد؟ در چه مقدار؟

(LV) از تجربه باید بگویم که آنها تأثیر می گذارند. شاید نه به طور مستقیم (اگرچه بله)، اما وقتی چیزی بسیار ویروسی است، هزینه بسیار کمتری برای قرار دادن آن در نظر گرفته می شود، بنابراین، رابطه بسیار نزدیکی بین SEO و سیگنال های اجتماعی وجود دارد و من فکر می کنم که آنها بیشتر و بیشتر دست به دست هم خواهند داد. . علاوه بر این، آنها کمک بزرگی برای دستیابی به نمایه سازی سطح عمیق یک وب سایت هستند. Google نمی‌تواند این سیگنال‌ها را که اطلاعات زیادی ارائه می‌دهند رد کند و احتمالاً با گذشت زمان تبدیل به «ساختمان پیوند جدید«.

«گوگل نمی‌تواند این سیگنال‌ها را که اطلاعات زیادی ارائه می‌دهند رد کند و به احتمال زیاد به مرور زمان به «بیلد پیوند جدید» تبدیل خواهند شد.

(MA) اگر بخواهید 3 عامل مرتبط سئو را تعریف کنید، چه می گویید؟

(LV) این 3 عامل تقریباً به طور قطع مانند همیشه باقی خواهند ماند. عنوان، محتوا و پیوندهای متقابل داخلی. شاید، لینک بیلدینگ را «کمی بیشتر کنار بگذارم» و روی پیوندهای خوب تمرکز کنم. من کمی بیشتر در کنار آن نقل قول می کنم، زیرا درست است که برای رتبه بندی با وب سایتی که به تازگی از کوره بیرون آمده یا با اعتبار کمی، امروز باید لینک بیلدینگ انجام دهید، اما بدیهی است که بسیار دقیق تر و گران تر از چند سال پیش و صفحه داخلی همیشه پایه و اساس یک پروژه سئو موفق خواهد بود.

(MA) می گویند سئو کلاه سیاه کار نمی کند (هه هه)، نظر شما چیست؟ آیا تا به حال آن را بازی کرده اید؟

(LV) کلاه سیاه کار می کند و همیشه کار خواهد کرد. مانند خود سئو، باید خود را با به‌روزرسانی‌های جدید گوگل تطبیق دهد، اما یک موتور جستجو همچنان بر اساس یک الگوریتم ریاضی است، زیرا یک ماشین است و بنابراین به دستکاری حساس است. و بله، من آن را بازی کردم و بسیار خوب کار کرد، تا زمانی که کار نکرد 🙂

(MA) برخی افراد می گویند که لینک های nofollow بی فایده هستند، نظر شما در مورد آن چیست؟

(LV) من فکر می کنم که لینک های nofollow، همانطور که از نام آنها نشان می دهد و همانطور که قبلاً در آزمایش های متعدد دیده شده است، گوگل آنها را دنبال نمی کند، اما آنها را می بیند و بنابراین مرتبط هستند. در واقع، گوگل نمایه‌ای سالم و طبیعی از لینک‌ها را می‌بیند، در صورتی که درصدی از آنها nofollow هستند. اگرچه من بیشتر طرفدار استفاده صحیح از آنها در پیوندهای متقابل داخلی هستم تا از اشباع شدن ربات و پرش آن به صفحاتی که علاقه ای به دیدن آنها ندارم، یعنی برای رسیدن به نمایه سازی خوب، استفاده کنم.

“Google پیوندهای nofollow را دنبال نمی کند، اما آنها را می بیند و بنابراین مرتبط هستند.”

(MA) چه ابزارهای سئو را برای شروع وقف خود به این دنیا ضروری می دانید؟

(LV) کنسول جستجو ممکن است این ابزار به عنوان یک “ابزار سئو” طبقه بندی نشود، اما اولین ابزاری است که از آن استفاده کرده ام و می توانم بگویم که ابزار پیشرو من است. اطلاعات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد که در هنگام رسیدگی به یک پروژه سئو بسیار مفید است و یک استراتژی خوب سئو همیشه مقدم بر سازماندهی خوب محتوا در کنسول جستجو است. یکی دیگر از ابزارهای حیاتی، به ویژه برای برخورد با سایت های بزرگ، این است قورباغه جیغ و در مورد نظارت، من آن را بیشتر و بیشتر دوست دارم معیارهای جستجو.

(MA) من می خواهم یک وبلاگ راه اندازی کنم، کجا آن را راه اندازی کنم؟ چه میزبانی را پیشنهاد می کنید تا همه چیز لوکس شود؟

(LV) قبل از راه‌اندازی وبلاگ، باید ترافیک و الزاماتی را که فکر می‌کنیم در میان‌مدت به آن نیاز داریم، ارزیابی کنیم. اگر انتقال به درستی انجام نشود، تغییر هاست و IP می تواند عوارض خود را به همراه داشته باشد، برای این کار باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیریم، اما یکی از موارد ساده این است که خطای 503 را کنترل کنیم تا به ربات نشان دهیم که بعداً ادامه دهد. اگرچه مهمترین چیز این است که همیشه یک هاست اختصاصی و ایمن داشته باشیم که زمان پاسخگویی خوبی را ارائه می دهد که سقوط نداشته باشد و در صورت امکان IP را با دامنه های دیگر به اشتراک نگذاریم که ممکن است جریمه شوند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *