الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟ نقش الگوریتم کبوتر گوگل در سئو


الگوریتم کبوتر گوگل را می توان به عنوان یکی از قدرتمندترین الگوریتم های پیاده سازی شده توسط موتور جستجوی گوگل معرفی کرد که باعث تغییرات قابل توجهی در نتایج جستجوی ارگانیک محلی شده است.
الگوریتم کبوتر گوگل که برای بهبود نتایج SERP نسبت به فاصله و مکان کاربران تهیه و منتشر شده است، امروزه نقش مهمی در فرآیند بهینه سازی سایت ایفا می کند.

در نتیجه، اگر می خواهید بهترین نتایج را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بگیرید، نباید نقشی داشته باشید الگوریتم برای کبوتر سئو را فراموش کنید
در این مطلب از وب جوان با ادامه مطلب همراه باشید الگوریتم برای کبوتر برای ملاقات

همچنین بخوانید: لیست الگوریتم های گوگل از ابتدا تا کنون

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

همانطور که می دانید موتور جستجوی GOOGLE همواره در تلاش است تا کیفیت نتایج خود را با توجه به نیاز کاربران اینترنت بهبود بخشد.
از این رو الگوریتم کبوتر گوگل که احتمالا در 24 جولای 2014 با نام “کبوتر” راه اندازی شده است.
این یک راه جدید برای مشاغل محلی فراهم کرد.
در واقع هدف اصلی از الگوریتم کبوتر گوگل هدف آن ارائه نتایج جستجوی محلی بهتر و کمک به کسب و کارهای محلی برای حضور قوی تر در اینترنت بود.
این ویژگی تا حدودی شبیه به جستجوی سنتی Google Maps بود که از طریق آن کسب‌وکارهای اطراف خود را پیدا می‌کردیم.

احتمالاً در مورد آنچه نیاز دارید سؤالی دارید الگوریتم برای کبوتر بود؟
در واقع، گوگل در تلاش است تا بهترین نتایج جستجو را ارائه دهد و صدها سیگنال رتبه بندی و برخی از معیارهای Google Maps، مانند پارامترهای رتبه بندی مکان و فاصله را بهبود بخشیده است.
البته هنوز الگوریتم کبوتر گوگل باگ هایی وجود داشت که باعث بروز چندین به روز رسانی پس از انتشار آن شد.
اما به طور کلی جستجوی محلی از جولای 2014 این است الگوریتم برای کبوتر در سئو نقش دارد،
این الگوریتم به خوبی بهبود یافته است و یکی از تاثیرگذارترین الگوریتم های گوگل تا به امروز است.

از سوی دیگر، وب‌سایت‌های محلی تغییرات قابل‌توجهی در سئو و رتبه‌بندی محلی داشته‌اند که بیشتر آنها تنها در عرض چند هفته پس از راه‌اندازی انجام می‌شود. الگوریتم کبوتر گوگل بود.
البته کاربران گوگل نیز متوجه این تاثیر شده اند و این روند معمولا به معنای تجربه جستجوی متفاوت و در نهایت بهتری است.

با همه این مزایا، یک جنبه ناامید کننده الگوریتم برای کبوتر ناتوانی مداوم و حل نشده گوگل
این در تمایز بین مشاغل قانونی و کسب و کارهایی بود که برای حاوی کلمات کلیدی تجاری دستکاری شده بودند.
ناشی از جستجوهای محلی حاوی نام های تجاری هرزنامه سئو کلاه سیاه و کسب و کارهای واقعا مفید تا حدودی از نتایج حذف شدند.

تاثیر الگوریتم کبوتر بر نتایج جستجو:

بیایید به اثرات آن نگاه کنیم الگوریتم کبوتر گوگل بیایید نگاهی به سئو و بهینه سازی وب سایت بیندازیم تا ببینیم چرا باید وب سایت خود را طبق این الگوریتم بهینه کنیم.

در واقع یکی از اهداف اصلی اعلام شده توسط GOOGLE برای انتشار است الگوریتم کبوتر گوگل،
همانطور که قبلا ذکر شد، رویکرد وب سایت ها به نتایج جستجوی محلی بود.
به عنوان مثال، زمانی که در تهران برای یک کلمه کلیدی جستجوی خاص، نزدیک ترین نتایج بر اساس مکان و فاصله ارائه می شود.
در ضمن اگر فردی در شهر مشهد کلمات مشابهی را جستجو کند با نتایج متفاوتی مواجه خواهد شد.

از این رو الگوریتم برای کبوتر در سئو نقش دارد و برای ارائه بهترین نتایج مطابق با نیازهای هر شغل کار می کند.
بنابراین شما به عنوان مدیر وب سایت یا متخصص سئو باید سعی کنید بیشتر مرتبط با این الگوریتم باشید تا بر اساس جستجوهای محلی در نتایج برتر دیده شوید.
این فرآیند همچنین بر نحوه رقابت کسب و کار شما با کسب و کارهایی در همان منطقه و نزدیک به شما تأثیر می گذارد.

یکی دیگر از مهمترین تأثیرات الگوریتم کبوتر گوگلاین یک تغییر بسته محلی بود.
در واقع، قبل از بسته‌های محلی Pigeon، 10 یا 7 کسب‌وکار در نتایج جستجو قرار می‌گرفت و فرصت‌های بیشتری را برای کسب‌وکارهای مختلف فراهم می‌کرد تا رتبه خوبی کسب کنند.
اما فقط در عرض یک سال از راه اندازی الگوریتم کبوتر گوگل،
تعداد بسته های محلی به چیزی که الان هست کاهش یافت که فقط 3 بسته محلی است.
در نتیجه این کوچک‌سازی، بسیاری از کسب‌وکارها از نتایج محلی کنار گذاشته شده‌اند، و باعث شده وب‌سایت‌ها امروز بیش از هر زمان دیگری برای دیده شدن در نتایج محلی تلاش کنند.

همچنین بخوانید : سئو چیست و چه اهدافی دارد؟

برنده و بازنده کبوتر الگوریتم گوگل کبوتر:

با توجه به چنین تأثیری از الگوریتم کبوتر گوگل در سئو، بسیاری از مشاغل و بخش های آنلاین محلی نیز تحت تأثیر قرار گرفتند.
به عنوان مثال، به گفته جیم یو، نویسنده ساعت موتور جستجو،
مراجع پس از انتشار الگوریتم برای کبوتر آنها شاهد پیشرفت زیادی در نتایج رتبه بندی بودند.
این روند احتمالاً به این دلیل است که سایت‌های بزرگی مانند Yelp دارای اعتبار دامنه بهتری نسبت به سایت‌های تجاری محلی در آن منطقه هستند.

برندگان دیگر که با تحویل الگوریتم برای کبوتر آنها در سئوی خود پیشرفت هایی داشته اند از جمله:

  • کلینیک هایی با رشد 28 درصدی در نتایج Google Places
  • بخش غذا با رشد 19 درصدی
  • حوزه آموزش با رشد 13 درصدی

چنین اعدادی مطمئناً برای این صنایع بسیار چشمگیر هستند و بنابراین می توان امیدوار بود که این رتبه بندی بهبود یافته باعث افزایش ترافیک و کیفیت تبدیل نیز شود.
با این حال، در شرایطی که بسیاری از مناطق دارای یک اثر جانبی مثبت هستند الگوریتم کبوتر گوگل اما برخی از صنایع رتبه خود را از دست دادند.

  • مشاغلی با کاهش 68 درصدی نتایج
  • املاک و مستغلات با افت 63 درصدی نتایج
  • حوزه فیلم دوباره 36 درصد از نتایج کاهش یافته است
  • با افت 11 درصدی نتایج حوزه خدمات بیمه ای است

همانطور که مشاهده می کنید الگوریتم کبوتر گوگل این به یک چالش برای مشاغل محلی تبدیل شده است و به عنوان یک تجارت آنلاین باید به جای قرار گرفتن در لیست بازنده ها برای موفقیت تلاش کنید.
مانند یک برنده از افزایش ترافیک و تبدیل بهره ببرید.
اگرچه شرکت ها برخی از عوامل را برای الگوریتم برای کبوتر در سئو کمتر است اما در سایر عوامل باید با حداکثر تلاش بهینه سازی کنید.

مزایای کبوتر گوگل چیست؟

در حال حاضر الگوریتم کبوتر گوگل یکی از موثرترین و مفیدترین آپدیت های گوگل است.
این الگوریتم به دلایل واضحی که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم برای سرویس های محلی بسیار مهم و مفید خواهد بود.
در نتیجه، اگر شما به‌عنوان یک کسب‌وکار محلی، می‌خواهید در نتایج جستجوی محلی رتبه بالایی کسب کنید، باید به صورت حرفه‌ای بر روی این حوزه از SEO تمرکز کنید.

در واقع، جستجوی قبلی گوگل و همچنین نقشه گوگل دو مجموعه متفاوت از نتایج ارائه شده به کاربران بودند.
اما با حضور الگوریتم کبوتر گوگلاین زمینه در حال حاضر سازگارتر است.
به این ترتیب ما یک ویژگی بسیار مفید داریم که با کمک آن افراد می توانند بر اساس موقعیت مکانی شما را به راحتی پیدا کنند و در نهایت نتایج بهتری بگیرید.

امروز بر اساس نتایج محلی الگوریتم برای کبوتر به سیگنال های رتبه بندی وب سنتی بسیار نزدیک است.
از سوی دیگر، به‌روزرسانی Google pigeon دقیق‌تر و مختص جستجوهای Yelp-centric است و همچنین به سایر فهرست‌های محلی اجازه می‌دهد تا جستجوها را بهتر شناسایی کنند.
هم الگوریتم برای کبوتر نقش مهمی در سئو داشته است و بزرگترین الگوریتم جستجوی محلی موجود امروزی است.

بهینه سازی سایت برای الگوریتم کبوتر:

در واقع کسب و کارها نمی توانند شعاع موقعیت مکانی مورد نظر گوگل را در اطراف مکان های کاربران کنترل کنند تا بتوانند رتبه بالاتری کسب کنند.
این بدان معناست که حتی اگر رستورانی در سمت غربی شهر بهترین غذا را ارائه دهد،
از نظر رتبه بندی بسته ها و نشان ندادن کاربر در جستجوی شرق شهر می تواند بدشانسی باشد. بنابراین جنبه هایی مانند این وجود دارد که نمی توان آنها را به عنوان یک صاحب کسب و کار مدیریت کرد، اما خوشبختانه می توان عوامل دیگری را برای موفقیت در آن کنترل کرد. الگوریتم کبوتر گوگل بهینه شده

بنابراین این خبر خوبی برای افرادی است که صاحب یک کسب و کار آنلاین هستند اما در نتایج جستجوی محلی گوگل رتبه خوبی ندارند.
به این ترتیب شما چندین اقدام بهینه سازی برای آن دارید الگوریتم کبوتر گوگل شما هنوز فرصتی برای کسب رتبه مناسب دارید.
در این قسمت از مقاله یانگ وب چند تکنیک را به شما معرفی می کنیم تا با کمک آنها بتوانید در روند بهینه سازی سایت خود پیشرفت بیشتری داشته باشید.

بهینه سازی سئو سنتی و ارگانیک:

همانطور که می دانید پایه و اساس هر وب سایت قدرتمند در هر زمینه ای به شرایط سئو و بهینه سازی صفحات آن بستگی دارد.
در نتیجه برای اینکه به عنوان یک وب سایت مفید و ارزشمند به گوگل معرفی شوید، لازم است قبل از هر اقدام اضافی، شرایط سئوی ارگانیک خود را بهبود بخشید.
آره
مانند الگوریتم برای کبوتر این وب سایت ها را بر اساس سیگنال های سئو سنتی رتبه بندی می کند، شما باید از الزامات بهینه سازی معمول وب سایت خود مطمئن باشید.
به عنوان مثال، دو بخش اصلی در سئوی ارگانیک در سایت شامل موارد زیر است:

کلید واژه ها:

مطمئن شوید که کلید واژه ها شما حجم بالایی از جستجوی محلی را هدف قرار داده اید.
همچنین، به این کلمات کلیدی با و بدون ارجاع جغرافیایی نگاه کنید
بنابراین می توانید در هر دو موقعیت رتبه خوبی کسب کنید.

نشانه گذاری داده های ساخت یافته:

این اطلاعات در کد سایت شما گنجانده شده است تا به موتورهای جستجو کمک کند تا صفحه شما را با دقت بیشتری طبقه بندی و رتبه بندی کنند.
با این حال، در گذشته برای دریافت ترافیک جستجوی محلی به این نوع داده ها نیاز نداشتید.
اما با الگوریتم های جدید گوگل، استفاده از این نوع نشانه گذاری منجر به رتبه بالاتر سایت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید