الگوریتم EAT چیست و چرا در سئو مهم است؟


از سال 2018، گوگل الگوریتم جدیدی را راه اندازی کرده و الگوریتم EAT را معرفی کرده است که اعتبار و کیفیت سایت ها را بررسی می کند. این الگوریتم در سایت های YMYL (پول شما، زندگی شما) موثرتر بود. شاید نام این سایت ها را نشنیده باشید! این سایت ها با پول و سلامتی افراد سروکار دارند و به همین دلیل گوگل بیشتر آنها را زیر نظر دارد تا از ضرر و زیان کاربران خود جلوگیری کند. در واقع این الگوریتم ارزش محتوای سایت را تعیین می کند.

الگوریتم EAT به چه معناست؟

تجربه و تخصص:

(تخصص) Expert یعنی آیا مدیر وب سایت یا شخصی که در مورد چیزی می نویسد دانش کافی دارد یا خیر؟ زیرا برای گوگل، یک متخصص واقعی بودن یک عامل بسیار مهم است. و مطالب سایت تخصصی، مفید و صحیح باشد. زیرا برای سایت های سلامت یا سایت هایی که در زمینه پول فعالیت می کنند، مهم این است که مطالب آنها شایعه یا بی اساس نباشد.

اختیار: (مسئولیت)

اول اینکه شما باید در قبال محتوا و مطالبی که در اختیار کاربران قرار می دهید مسئول باشید و دوم اینکه برای ارائه محتوای صحیح و پر محتوا به کاربران خود واجد شرایط این کار باشید. مسائل بهداشتی، مالی یا حقوقی از موضوعات مهم تخصصی هستند. خلاقیت در محتوا نویسی بسیار مهم است زیرا با نوشتن مطالب خود سایت خود را نامگذاری کرده اید و محتوای شما کپی نیست!

قابلیت اطمینان:

قابل اعتماد بودن سایت یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید چرا که امروزه مردم به انجام کارها به صورت آنلاین عادت کرده اند اما از طرفی اعتبار سایت نیز برایشان مهم است و به آن توجه می کنند. معمولا در هر کشوری تعدادی سازمان برای تضمین امنیت وجود دارد و در کشور ما Inmad یا Gohhi SSL یکی از مواردی است که باعث جلب اعتماد افراد به سایت شما می شود.

بنابراین EAT نشان می دهد که سایت شما چقدر معتبر است و حاوی محتوای ارزشمند است!

نقش الگوریتم EAT در سئو

الگوریتم های گوگل طیف وسیعی از سیگنال ها را دارند و برای رتبه بندی و ارزیابی اعتبار محتوای سایت ها استفاده می شوند. دقیقاً کاری که گوگل برای اندازه گیری محتوای سایت انجام می دهد حتی برای مهندسان خود نیز یک راز است، اما نظر کارشناسان سئو این است که سیگنال های گوگل در سئو سایت بسیار موثر است. به عنوان مثال، بک لینک یا ctr یا نرخ کلیک از جمله معیارهایی است که گوگل در نظر می گیرد. همچنین کیفیت محتوا و نقدهای آنلاین نیز بی نصیب نمانده است.

بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم EAT

یکی از کارهایی که باید در این زمینه انجام دهید این است که به بازار هدف خود اعتماد کنید. برای این منظور، دریافت بک لینک از سایت های خوب و قابل اعتماد، ایجاد محتوای منحصر به فرد و انجام هر کاری که می توانید برای دور نگه داشتن سایت خود از اشکالات یا محتوای بد به شما کمک می کند تا در مسیر درست قرار بگیرید.

شفافیت و صداقت یکی از راه هایی است که الگوریتم EAT می تواند به شما کمک کند. همانطور که قبلا ذکر کردم، صادق بودن با کاربران خود یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار است. برای مثال در قسمت درباره ما سعی کنید کامل و واضح با جزئیات بنویسید تا بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید و تجربه مشتریان خود را به اشتراک بگذارید و نظرات مثبت و منفی آنها را در قسمت نظرات کاربران خود بگذارید. همه اینها بر روی SEO و الگوریتم EAT سایت شما تأثیر می گذارد. در واقع EAT دلیلی است که کاربران سایت شما را به سایر سایت های رقیب ترجیح می دهند.

طبق الگوریتم EAT چه کاری باید انجام دهیم

1. خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنید

هر سه دستورالعمل EAT (تخصص، مسئولیت پذیری، اعتماد) می خواهند دقیقا بدانند که شما کی هستید! آیا منبع قانونی برای محتوای خود دارید؟ همانطور که در بالا ذکر کردم، حتما اطلاعاتی در مورد ما در سایت خود داشته باشید و خودتان و تیمتان را به طور کامل توصیف کنید.

2. از کارشناسان تولید محتوا یا کارشناسان سئو کمک بگیرید

سعی کنید از کارشناسان تولید محتوا استفاده کنید تا شما را در تولید محتوای خوب و با کیفیت راهنمایی کنند. تا حد امکان از افراد غیر متخصص برای این کار استفاده نکنید. برای گوگل علاوه بر محتوای خوب، استراتژی انتشار محتوا و موضوع آن بسیار مهم است.

3. هدف خود را در محتوا بیان کنید

قبل از اینکه تصمیم به انتشار محتوای خود بگیرید، از خود بپرسید که دقیقاً هدف شما از انتشار آن چیست؟ از عناوین و سرفصل هایی استفاده کنید که موضوع شما را بسیار واضح بیان می کند و مهمتر از همه از زبان ساده استفاده کنید. زیرا کاربران شما همه متخصص نیستند و نیاز به تعامل با محتوای شما دارند. بنابراین قابل فهم بودن یکی از اساسی ترین کارهایی است که باید در مقاله انجام داد.

4. محتوای خود را روزانه به روز کنید

با توجه به اینکه هر روز اطلاعات و داده های جدیدی ایجاد می شود، پس از مدتی همه آنها قدیمی می شوند و ابزارهای گوگل به روز می شوند و حتی تغییر می کنند. به همین دلیل افراد وارد نقش های جدیدی می شوند و این منجر به ظهور الگوریتم های جدید می شود. بنابراین با ایجاد محتوای به روز و پیروی از استراتژی های جدید سئو، محتوای خود را به روز و دقیق کنید.

5. منابع با کیفیت را به سایت خود پیوند دهید

یک متخصص واقعی ابتدا محتوای باکیفیت ایجاد می کند و سپس به منبعی با کیفیت پیوند می دهد تا به گفته های خود استناد کند. منابعی مانند مطالب رسمی، مطالعات و نظرسنجی ها ثابت کرده اند که کاربران با دیدن ادعاها و مقالات شما به آنها اعتماد دارند. یعنی میدونی راجع به چی حرف میزنی!

6. محتوای خود را از دیدگاه های دیگر بررسی کنید

یکی از مسائلی که حتما باید به آن توجه کنید، دیدگاه های متفاوتی است که در یک موضوع وجود دارد. شما باید در مورد جنبه های مختلف یک موضوع صحبت کنید. زیرا کاربران شما قطعا متفاوت هستند و هر کدام از آنها نیازهای متفاوتی برای یک مشکل دارند. بنابراین توضیح دیدگاه های مختلف باعث تعامل کاربران با شما و افزایش اعتماد آنها به صفحه شما می شود.

7. نظرات بیشتری دریافت کنید

نظرات و دیدگاه های کاربران همیشه یک استراتژی تجاری خوب برای سایت شما هستند و این بررسی کاربر به ایجاد EAT سایت شما در چشم گوگل کمک می کند. نظرات کاربران در نظرات گوگل نشان می دهد که سایت شما قابل اعتماد است. سعی کنید برای نظرات مختلف حتی نظرات منفی وقت بگذارید و به همه آنها پاسخ دهید.

ابزارهای اندازه گیری معیارهای الگوریتم EAT

برای مشاهده نتایج امتیاز خود، دو ابزار مانند MAJESTIC و LinkReasearch وجود دارد که می توانید از آنها برای اندازه گیری امتیازات خود استفاده کنید. البته این سایت ها رایگان نیستند و برای استفاده از آن ها باید هزینه پرداخت کنید. در این سایت ها امتیاز سایت شما بر اساس پروفایل لینک شما تعیین می شود و متخصصان سئو می توانند از این ابزار برای درک قابل اعتماد بودن سایت خود بر اساس الگوریتم تغذیه استفاده کنند.

در مجستیک بالاترین امتیاز 100 و در ابزارهای تحقیق لینک بالاترین امتیاز 10 است. شما باید به دنبال نمرات بالای 50 و 10 باشید. بنابراین با ردیابی امتیازات خود از این طریق می توانید متوجه شوید که اعتماد صفحات شما افزایش می یابد یا کاهش می یابد.

نامه ای دیگر:

الگوریتم EAT الگوریتم دیگری است که گوگل برای یادآوری مجدد به شما ارائه کرده است که باید سایت خود را به درستی بهینه کنید و تمام قوانین لازم را رعایت کنید. هر یک از الگوریتم ها سایت شما را با توجه به وظیفه ای که در دست دارید کنترل می کند. بنابراین متخصص بودن و داشتن دانش گسترده در مورد سایت خود تنها راه نجات از این الگوریتم ها است. این مقاله شما را با الگوریتم EAT آشنا کرده و توضیحات کاملی را در اختیار شما قرار داده است. تیم همیاروب از همکاری شما کمال تشکر را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید