الگوریتم Google Sandbox چیست؟


هر روز بیش از 400 سایت جدید راه اندازی شده و وارد رقابت سئو می شوند. گوگل به عنوان مرجعی که این سایت ها را به شما نشان می دهد، باید تعیین کند که آیا این سایت ها ارزش رقابت با آنها را دارند یا خیر. به همین دلیل گوگل سایت های تازه ایجاد شده را به عنوان یک دوره آزمایشی در نظر می گیرد، بنابراین در صورت تشخیص معتبر بودن این سایت در عرصه رقابت قرار می گیرد.

سندباکس چیست؟

گوگل هرگز در مورد این الگوریتم صحبت نکرده است، اما متخصصان سئو بر اساس تجربه خود با این الگوریتم آشنا شده اند. نام جعبه شنی از جعبه های شنی گرفته شده است که در آن کودکان قبل از رفتن به ساحل تمرین می کنند.

 

چرا جعبه شنی ایجاد شد؟

زمانی که الگوریتم‌های گوگل به اندازه الان هوشمند نبود، بسیاری از سایت‌های نوپا با ارسال محتوای اسپم و استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه در صفحه اول گوگل قرار گرفتند تا در صفحه اول گوگل ظاهر شوند و در نهایت باعث ایجاد کاربران شوند. از گوگل ناراضی خواهد بود گوگل شروع به کار برای جلوگیری از این سایت ها کرد و الگوریتم sandbox را برای مبارزه با این نوع سایت ها راه اندازی کرد.

آیا همه سایت‌های تازه ایجاد شده سندباکس هستند و چه مدت در سندباکس هستند؟

نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال داد اما معمولا اکثر سایت های تازه ایجاد شده از چشم این الگوریتم دور نمی مانند و نمی توان دقیقا بازه زمانی خروج از این الگوریتم را تصور کرد. اما معمولا سایت شما بین 3 تا 6 ماه توسط الگوریتم sandbox کنترل می شود.

راه حل هایی برای خروج از الگوریتم جعبه شنی

  1. تولید محتوای منظم و با کیفیت
  2. انتشار گزارش های تبلیغاتی در سایت های مختلف
  3. استفاده از شبکه های اجتماعی
  4. از کلمات کلیدی زیادی در سایت خود استفاده نکنید.
  5. به جای استفاده از کلمات کلیدی کوتاه، از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.
  6. استفاده از روش های سیاه سئو مانند خرید لینک را فراموش نکنید.
  7. همیشه مطالب جدید و ارزشمند منتشر کنید.

الگوریتم Google Sandbox چیست؟ اولین بار در آژانس نوین بازاریابی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی. به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید