انواع سئو: چرا به بهینه سازی در سایت (SEO) نیاز داریم؟


هنگام راه اندازی یک وب سایت، توجه به سئو و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. پس از ایجاد یک وب سایت چگونه مخاطبان هدف خود را پیدا می کنید؟ مخاطبین شما محصول و خدمات شما را در موتور جستجویی مانند گوگل جستجو می کنند و اگر سایت شما را در صفحه اول ببینند، ترافیک، تولید سرنخ و در نهایت فروش شما افزایش می یابد.

انواع سئو از نظر نحوه عملکرد آن

از آنجایی که موتور جستجوی گوگل در مقایسه با نزدیکترین رقیب خود، بینگ، بیش از 50 درصد در بین محبوب ترین موتورهای جستجو رتبه اول را دارد، تمام جنبه های سئو سایت بر اساس الگوریتم های گوگل و آنچه به وب سایت منتهی می شود است. گفته می شود که در رتبه بندی گوگل رشد خواهید کرد.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید هر فعالیتی برای بهینه سازی صفحات یک وب سایت با رعایت کامل دستورالعمل های موتور جستجوی گوگل است. در این فرآیند، تحقیقات عمیق کلمات کلیدی قبل از شروع بهینه سازی سایت انجام می شود. لینک سازی داخلی مناسب، نوشتن محتوای سئوی عمیق و ارزش افزوده، بهینه سازی سرعت سایت، استفاده نکردن از تکنیک های افزایش رتبه و …. برخی از فعالیت هایی هستند که در زیر مجموعه سئو کلاه سفید قرار می گیرند.

در مورد آن بیشتر بخوانید: مقاله سئو توسط ایران وب لایف چیست؟

سئو کلاه سفید را می توان رایج ترین تکنیک سئو دانست.

به طور کلی انجام سئو کلاه سفید را می توان به خودرویی تشبیه کرد که با دیدن چراغ سبز روشن می شود و با دیدن چراغ قرمز متوقف می شود.

سئو کلاه سیاه

نقض مقررات تحمیل شده توسط موتورهای جستجو، اصل سئو کلاه سیاه F. به طور کلی، سئو سیاه تماماً در مورد بهره برداری از حفره های موجود در الگوریتم های گوگل و افزایش رتبه وب سایت است. به عنوان یک تاکتیک غیرقانونی سئو، سئو کلاه سیاه دارای معایب و عواقب زیادی است و می تواند در درازمدت آسیب های جبران ناپذیری به رتبه بندی وب سایت شما وارد کند.

به عنوان مثال، یکی از تکنیک های قدیمی سئو کلاه سیاه، کپی کردن محتوا یا نوشتن محتوا بدون ایجاد ارزش برای خواننده و پر از کلمات کلیدی تکراری بود. این تکنیک باعث شد موتور جستجویی که فقط به دنبال تطبیق عبارات جستجو با محتوای سایت ها بود، این وب سایت را بالاتر از بقیه نتایج به مخاطب نشان دهد و نتیجه کاملاً واضح بود: یک تجربه کاربری نامناسب!

به همین دلیل گوگل با ایجاد الگوریتم هایی مانند پاندا و جریمه کردن وب سایت های اشتباه از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرده است.

انجام سئو کلاه سیاه بدون ملاحظه مانند این است که راننده به چراغ قرمز نگاه نمی کند تا زودتر به مقصد برسد و احتمال جریمه شدن یا تصادف را افزایش می دهد.

سئو کلاه خاکستری

به طور کلی روش های سئو کلاه خاکستری ترکیبی از استراتژی های سئو کلاه سیاه و کلاه سفید هستند. استراتژی های سئو کلاه خاکستری عمدتاً توسط وب مسترهایی استفاده می شود که می خواهند ترافیک وب سایت خود را در یک بازه زمانی معقول افزایش دهند.

افزایش ترافیک وب با استراتژی های سئو سفید فرآیندی زمان بر اما ایمن است. برعکس، استراتژی های سئو سیاه با خطرات بالقوه همراه است و احتمال جریمه ها را افزایش می دهد. خیلی زیاد شرکت های سئواستراتژی های سئو کلاه خاکستری بهترین راه برای افزایش ترافیک و رتبه سایت در نظر گرفته می شود.

انواع سئو از دیدگاه فنی

سئو داخلی (سئوی درون صفحه)

سئوی درون صفحه، همانطور که از نامش پیداست، در دسته سئو کلاه سفید قرار می‌گیرد، نوعی سئو مبتنی بر تکنیک‌های بهینه‌سازی درون صفحه. سایت داخلی و. سئوی داخلی را می توان مجموعه ای از فرآیندها مانند تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد محتوای ارزشمند، لینک سازی داخلی، بهینه سازی عنوان متا، توضیحات متا، تگ های سایت، نقشه سایت، بهینه سازی تصویر، تگ alt و غیره دانست.

آیا تنها با سئو داخلی می توان به بالای صفحه گوگل رسید؟

پاسخ این سوال مانند تمام بخش های بهینه سازی سایت با “بستگی دارد” به پایان می رسد. با کلمات کلیدی زیاد، با بهینه سازی در سایت و تولید سئو و محتوای مفید می توان بدون نیاز به کارهای خارج از صفحه به رتبه های بالا دست یافت. نه در بسیاری از کلمات کلیدی دیگر!

سئو فنی

سئوی فنی یک بخش ضروری از تمام بهینه سازی سایت است. به طور خلاصه، سئوی فنی فرآیند بهینه سازی و نظارت بر جنبه های فنی وب سایت شما است. در حین انجام سئو فنی، هدف اصلی شما باید بهینه سازی وب سایت خود برای فهرست بندی و خواندن آسان تر محتوا توسط ربات های گوگل باشد. گوگل و سایر موتورهای جستجو دارای الگوریتم های خاصی برای خزیدن وب سایت ها و نمایه سازی محتوای وب سایت و سایر عوامل مهم مرتبط با سئو هستند. از سرعت سرور گرفته تا سرعت بارگذاری سایت شما، وقتی به انجام سئو فنی فکر می کنید همه چیز باید بهینه شود.

سئوی خارج از صفحه

و اما سئوی خارجی، چیزی که اکثر وب مسترها دوست دارند درباره آن بیشتر بدانند. سئو خارج از سایت فرآیند ایجاد شهرت خوب یک وب سایت از طریق فعالیت های خارج از سایت است. علاوه بر قدرت سئوی فنی و داخلی سایت شما، گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها در صفحه اول خود به عامل سومی نیز نیاز دارد. یکی از مهمترین فاکتورهای سئو خارجی لینک سازی و دریافت ارجاع از وب سایت های دیگر است و این مانند رای اعتماد سایر وب سایت ها به کلمات کلیدی مرتبط با شما برای گوگل است.

به گفته گوگل (سئو کلاه سفید)، برای دریافت بک لینک باید محتوای عالی بنویسید تا وب سایت های دیگر بتوانند با ارسال مجدد آن به شما بک لینک و اعتبار بدهند. همانطور که می دانیم در دنیای واقعی این اتفاق نمی افتد و برای دریافت بازخورد باید به هر حال آن را به صورت دستی بخریم یا ایجاد کنیم. (سئو کلاه سیاه)

اما با استفاده از تکنیک‌های حرفه‌ای و طبیعی‌سازی ارجاع‌ها در کنار آنالیز لینک بیلدینگ رقبا، می‌توان از قدرت ارجاع‌ها به طور موثر استفاده کرد. (سئو کلاه خاکستری)

سئو، رقابت با طعم چای سالم!

انجام سئو و بهینه سازی برای هرکسی که می خواهد وب سایتش در محیط رقابتی موتورهای جستجو مانند گوگل بایستد یک امر ضروری است. به خصوص اگر قصد کسب درآمد از وب سایت خود را دارید، سئو اولین و مهمترین کاری است که باید انجام دهید. با این حال، بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها و مدیران وب‌سایت‌ها تصمیمات اشتباهی می‌گیرند و سعی می‌کنند یک شبه وب‌سایت خود را به بالای رتبه‌بندی گوگل برسانند. باید به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید یک شبه (به طور کلی) از یک وب‌سایت به موفقیت دست پیدا کنید، زیرا زمان می‌برد تا یک وب‌سایت در وب به رسمیت شناخته شود و اعتماد کسب کند. (منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *