ایمیل مارکتینگ چیست؟ چگونه یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق ایجاد کنیم؟


اگر فکر می کنید زمان آن رسیده که یک کمپ بازاریابی ایمیلی بسازید پس وارد عمل شوید. در اینجا چند نکته مهم و سریع وجود دارد که به شما در ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق کمک می کند:

  1. اهداف خود را مشخص کنید

وقتی صحبت از اجرای یک بازاریابی ایمیلی موفق به میان می آید، اولین و مهمترین گام این است که اهداف خود را شناسایی کنید.

این سوال را از خود بپرسید که می خواهید از کمپین بازاریابی ایمیلی خود به چه چیزی برسید؟

آیا فروش شما را افزایش دهد یا می خواهید با مشتریانتان در ارتباط باشید؟ بسیاری از شرکت ها بازاریابی ایمیلی را تنها به این دلیل انتخاب می کنند که رقبایشان آن را انجام می دهند.

قبل از شروع، یک هدف واضح در ذهنتان در مورد آنچه می خواهید از طریق ایمیل مارکتینگ به دست آورید، داشته باشید.

ایمیل به شما این امکان را می دهد که با مشتریان خود رابطه شخصی ایجاد کنید.

برخی از مشتریان بالقوه ممکن است به محصول شما علاقه مند باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است هنوز آماده خرید آن نباشند.

اگر شما یک شرکت نوپا هستید، از مردم انتظار نداشته باشید که به محض راه اندازی یک محصول به صورت آنلاین، وارد شوند و محصول شما را بگیرند. این یک واقعیت کاملاً شناخته شده است که مردم به ندرت از مارک هایی که نمی شناسند خرید می کنند.

هدف اصلی در اینجا ایجاد رابطه با مشتریان شما است زیرا گاهی اوقات برای تبدیل آنها به مشتری چندین بازدید لازم است.

در یک نظرسنجی که در مورد اثربخشی کمپین های بازاریابی ایمیلی انجام شد، بیش از 90 درصد از مدیران بر این باور بودند که بازاریابی ایمیلی موثرترین ابزار برای به دست آوردن مشتری در صورت استفاده عاقلانه است.

هنگامی که یک نظرسنجی برای تعیین هدف اصلی یک کمپین بازاریابی ایمیلی انجام شد، در کمال تعجب، بیشترین رای برای تبدیل ها بود. این در واقع ثابت می کند که شرکت ها به اثربخشی کمپین های بازاریابی ایمیلی در هنگام تبدیل اعتماد دارند.

وقتی ارتباط شخصی با مشتریان بالقوه خود ایجاد می کنید، شکی نیست که آنها محصول و خدمات شما را خواهند خرید. از آنجایی که این روش بازاریابی با حداقل سرمایه گذاری ارزان است، بازگشت سرمایه (ROI) شما را افزایش می دهد.

  1. با محتوای خود درگیر شوید:

خب، این یک رویکرد غیر مستقیم است. در اینجا شما یک وبلاگ فعال ایجاد می کنید که در آن مطالب منحصر به فرد به طور منظم منتشر می شود. اعلان‌ها را می‌توان به طور مرتب از طریق ایمیل‌هایی که به مشتریان در مورد محتوای اخیراً اضافه شده اطلاع می‌دهد، ارسال کرد. مشترکین شما محتوا را می خوانند و آن را در میان دوستان خود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

  1. ایمیل را شخصی سازی کنید:

ایمیل‌هایی که با عبارت «آقا/خانم عزیز» شروع می‌شوند، خوانندگان شما را به چالش می‌کشند. این نشان می دهد که فکر زیادی برای ارسال آن ایمیل ها نشده است. همیشه نام مشترک خود را هنگام آدرس دادن به آنها اضافه کنید.

  1. از تصاویر جذاب استفاده کنید:

هیچ کس دوست ندارد تکه ای ساده از متن خسته کننده را بخواند. چند تصویر رنگارنگ که نشان دهنده برندتان هستند را بگنجانید. متن را با فونت های بزرگ در داخل تصاویر خود قرار دهید، زیرا مردم بیشتر آنها را می خوانند.

  1. بهینه سازی برای چندین دستگاه:

افراد از طریق دستگاه های مختلف به ایمیل ها دسترسی دارند. مهم است که ایمیل های شما دارای طراحی واکنش گرا باشند که برای تلفن های همراه، تبلت ها و همچنین دسکتاپ ها بهینه شده باشد. اگر ایمیل های خود را به صورت سازگار با موبایل طراحی نکنید، احتمال اینکه به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد زیاد است.

حتما به کپی توجه کافی داشته باشید. آن را با یک موضوع عالی که کمتر از 50 کاراکتر است ایجاد کنید.

  1. شامل CTA معنی دار باشد  (Call To Action):

بسیار مهم است که هر ایمیل را با یک فراخوان(CTA) مناسب تکمیل کنید.در غیر این صورت شما فقط وقت با ارزش و فضای inbox  مشترک خود را گرفته اید.

  1. از یک ایمیل ساز جامع استفاده کنید:

یک سازنده ایمیل HTML می تواند به ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق کمک شایانی کند. سازندگان ایمیل می توانند به شما در ایجاد، بهینه سازی و همچنین شخصی سازی ایمیل هایتان کمک کنند.

علاوه بر این، بیشتر سازندگان ایمیل به گونه ای طراحی شده اند که بدون دردسر باشند، بنابراین برای استفاده از آن نیازی به داشتن پیشینه طراحی فنی یا گرافیکی نیست. استفاده از بهترین خدمات متناسب با نیازهای شما کمک می کند تا زمان زیادی را صرفه جویی کنید.

enginemailer  نمونه ای از سازنده ایمیل HTML است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *