اینفلوئنسرها و یوتیوبرها – مصاحبه با کارن موکتزوما


کارن موکتزوما روزنامه نگاری است که به بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. مدیر رسانه های اجتماعی و اینفلوئنسر یک شرکت بازی های ویدیویی، با بیش از 10 سال تجربه در محیط های آنلاین، متخصص در توسعه استراتژی های رسانه های اجتماعی و اینفلوئنسرها، استاد در دو مدرسه کسب و کار متمرکز بر حوزه دیجیتال، ازدواج با مدیر SEO، مادر دو فرزند و علاقه مندان به کتاب، سریال و به طور کلی مد. کارن عاشق رنگ آبی و آفتابگردان است.

(MA) یوتیوبرها برای کارن موکتزوما چیست؟

(کیلومتر) یوتیوبر خالق محتوای دیجیتال است. همچنین به عنوان اینفلوئنسرها شناخته می‌شوند، آنها حرفه‌ای هستند که کانال‌های یوتیوب را در اختیار شرکت‌هایی با میلیون‌ها فالوور (و این روشی برای صحبت کردن نیست) و بیشتر افراد جوان هستند. مخاطبی اسیر و خواستار، مضطرب و مشارکت‌جو، که سرگرم کردن آن آسان نیست و بخش عمده‌ای از مخاطبان عینی و دیجیتالی را تشکیل می‌دهد که باید با آن «ارتباط» کرد.

(MA) چگونه می توانید با اینفلوئنسرها تماس بگیرید؟

(کیلومتر) چند سال پیش، هیچ چیز در جهان پیچیده تر از تماس با یک یوتیوبر وجود نداشت. از آنجایی که آنها ایمیل های زیادی را به آدرس های عمومی خود دریافت می کنند، عملاً غیرممکن است که به شما پاسخ دهند. در حال حاضر، یوتیوبری که نماینده ندارد نادر است. اگر چالش‌ها را دوست دارید، می‌توانید با آنها در توییتر تماس بگیرید. چیز عادی این است که در گوگل جستجو کنید نماینده آنها کیست یا ایمیلی به آدرس کسب و کاری که در کانال دارند ارسال کنید.

(MA) یک شرکت هنگام انتخاب اینفلوئنسرها چه مراحلی را باید دنبال کند؟ چگونه می توانید در انتخاب اینفلوئنسرها برای شرکت خود درست عمل کنید؟

(KM) هیچ نقشه راهی برای تماس و همکاری با این گروه وجود ندارد. امروزه حرفه “Youtuber” جهانی و متنوع شده است، بنابراین می توان گفت که برای هر بودجه، هر نیاز بازاریابی و حتی برای هر کمپین، یک نوع یوتیوبر وجود دارد. مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که یوتیوبر انتخابی مجبور نیست که بیشترین فالوور را داشته باشد. اما چیزی که باعث می شود با همه افرادی که عمومی هستند که در پس داده های بازاریابی “زندگی و نفس می کشند” را تشکیل می دهند ارتباط برقرار کنید. یعنی با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنید.

«مهم‌ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که یوتیوب‌بر منتخب نباید کسی باشد که بیشترین فالوور را داشته باشد، بلکه کسی باشد که شما را وادار می‌کند با همه افرادی ارتباط برقرار کنید که عمومی را تشکیل می‌دهند که در پشت آن «زندگی و تنفس می‌کنند». داده های بازاریابی”

(MA) به نظر شما چرا یک شرکت باید اینفلوئنسرها را در استراتژی تجاری خود بگنجاند؟ آیا همه شرکت ها باید با اینفلوئنسرها کار کنند؟ چه سطوحی از همکاری وجود دارد؟

(KM) من فکر نمی‌کنم همه شرکت‌ها باید اینفلوئنسرها را در استراتژی‌های خود بگنجانند و همچنین نباید در همه شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند. فکر کردن که یک اشتباه است و متاسفانه بسیار رایج است.. سرمایه گذاری در اینفلوئنسرها بستگی به بخشی دارد که به آن تعلق دارید. به عنوان مثال، اگر فروشگاهی دارید، یوتیوبر بهترین گزینه نیست، زیرا هدف اصلی که می خواهید به آن برسید احتمالاً حتی از وجود آنها اطلاعی ندارد. اگر برعکس، شرکت شما به فناوری اختصاص دارد، دریغ نکنید. در آنجا فرصت خوبی دارید تا به خود دیده شوید.
اتفاقی مشابه چند سال پیش در فیسبوک و توییتر رخ داد. ما نتوانستیم صفحاتی از متنوع‌ترین شرکت‌هایی را که تصمیم گرفته بودند در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنند، پیدا نکردیم، زیرا “مد بود” فراموش کردیم که در واقعیت، مشتریان بالقوه آنها آنجا نبودند.

(MA) آیا فکر می کنید که شرکت ها راه کار با اینفلوئنسرها را به درستی در پیش گرفته اند؟

(کیلومتر) حقوق بزرگ و خطاهای بزرگ وجود دارد. همانطور که قبلا ذکر کردیم، همه استراتژی ها نباید از یک کانال عبور کنند.

(MA) چه کسی پاداش اینفلوئنسر را تعریف می کند؟ اینفلوئنسر یا شرکت؟

(KM) “هزینه” کاربران یوتیوب، مانند همه چیز، به نوع اقدام بازاریابی که برای آن نیاز است، تعداد مشترکین، میانگین بازدیدها و غیره بستگی دارد. و همچنین تعداد روزهایی که آنها باید در اختیار ما باشند. محدوده قیمت بسیار گسترده است و مانند همه چیز، قابل مذاکره است.

(MA) به فردی که آرزوی یوتیوب شدن را دارد چه توصیه ای می کنید؟

(KM) ابتدا این را در نظر داشته باشید کار آسانی نیست. و این برخلاف تصور مردم است برای یک یوتیوبر بودن نیاز به آمادگی زیادی دارد. اینفلوئنسرهایی که من با آنها کار می کنم انگلیسی صحبت می کنند، به ویرایش ویدیو مسلط هستند و بسیاری از آنها طراحی بازی یا ADE را خوانده اند، بنابراین آنها نیز کسب و کار خود را اداره می کنند. برخی دیگر دوره های لوکیشن و حتی بازیگری را می گذرانند. علاوه بر این، آنها به طور متوسط ​​14 ساعت در روز و بارها در شب کار می کنند. توصیه من این است که خود را به خوبی برای تحقق رویای خود آماده کنید و خود را برای ورود به یک محیط رقابتی فزاینده آماده کنید.

“اینفلوئنسرهایی که من با آنها کار می کنم انگلیسی صحبت می کنند، به ویرایش ویدئو مسلط هستند و بسیاری از آنها طراحی بازی یا ADE خوانده اند، بنابراین آنها نیز کسب و کار خود را اداره می کنند.”

(MA) به نسل های بعدی چه می گویید؟

(کیلومتر) اینکه اگر خودشان را وقف دنیای اینفلوئنسرها کنند، مسئولیت بزرگی بر عهده دارند. با مخاطبش و با خودش. افرادی که از آنها پیروی می کنند رفتارها را تقلید می کنند، به توصیه ها، افکار آنها گوش می دهند. و این باید در نظر گرفته شود.

(MA) تراک پاداش: چه 3 توصیه ای به فردی که به تازگی کانال یوتیوب خود را راه اندازی کرده است می کنید؟

(KM) 1) شمال را از دست ندهید. این شغلی است که فقط معروف بودن نیست. شما باید کاری را که انجام می دهید واقعاً دوست داشته باشید زیرا محیط بسیار سختی است 2) اینکه او همیشه خودش باشد. لازم نیست متفاوت عمل کنید. طبیعی بودن بسیار مهم است. 3) اینکه از شکل گیری باز نمی ایستد. معامله با شرکت ها مستلزم حضور، دانش و دانستن چگونگی مهم بودن برای بستن معاملات خوب است. دانستن زبان ها مانند همه حرفه ها مرزها را برای شما باز می کند. اشتباه نکنید، یوتیوبر بودن حرفه «هیچکدام» نیست



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *