بازاریابی محتوا و وبلاگ نویسی: تفاوت چیست؟


اگر مدتی است که در حال تولید هر نوع محتوا بوده اید، حتماً با اصطلاحاتی مانند بازاریاب محتوا، وبلاگ نویس و غیره برخورد کرده اید.

هر دو چیز به تولید محتوا مربوط می شود. پس آیا تفاوتی بین این دو وجود دارد؟

این پست در مورد این و موارد دیگر بحث خواهد کرد.


خیلی طولانی نخوانده

بازاریابی محتوا به معنای ایجاد انواع مختلف محتوا مانند متنی، تصویری، صوتی یا تصویری برای جذب و پرورش مخاطب است. در حالی که وبلاگ نویسی ایجاد پست های متنی است که در یک وب سایت منتشر می شود.


بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که بر تولید محتوای عالی برای جذب مخاطب متمرکز است. این کار در هر مرحله (آگاهی، توجه و تصمیم گیری) انجام می شود و به تبدیل کاربران به مشتری از طریق محتوا کمک می کند.

شخصی که بازاریابی محتوا را انجام می دهد به عنوان بازاریاب محتوا شناخته می شود.

اصطلاح “بازاریابی محتوا” توسط جان اف. اوپدال در سال 1996 ابداع شد.

جمال از Hubspot این مفهوم را به زیبایی در یوتیوب توضیح می دهد. پیشنهاد میکنم حتما این ویدیو رو ببینید:

https://www.youtube.com/watch?v=TkskQD1Lt4A

به بازاریابی در دهه 90 فکر کنید، چگونه به نظر می رسد؟ بیلبورد، تلویزیون، رادیو، روزنامه، یا چیزی دیگر.

اما از آنجایی که امروزه هرکسی محتوا را در دستگاه های شخصی خود مصرف می کند، بازاریابی محتوا به کانالی عالی برای پرورش مخاطبان فعلی و جذب مخاطبان جدید تبدیل شده است.

اما بازاریابی محتوا شامل چه مواردی است؟

خوب، بازاریابی محتوا شامل (اما محدود نمی شود)

  • سئو
  • وبلاگ ها
  • رسانه های اجتماعی
  • روابط عمومی
  • پادکست ها
  • تماس با ما
  • PPC
  • پست الکترونیک
  • بازاریابی درونگرا
  • صفحات فرود
  • ویدئو
  • و بیشتر.

راس در اینجا توضیح می دهد:

محتوا در همه جا وجود دارد و اگر مشتریان جدیدی از آن به دست آورد، برای شرکت لذت بخش است. زیرا هر شرکتی بودجه زیادی برای استفاده از سایر اشکال بازاریابی (مانند بازاریابی سنتی یا تبلیغات PPC) ندارد.

و محتوا اساساً جاودانه است، در حالی که تبلیغات یا سایر بازاریابی ها عمر طولانی ندارند، محتوا برای همیشه ماندگار است. (نه الماس، lol)

می‌تواند چندین هدف مرتبط با بازاریابی محتوا داشته باشد، مانند جمع‌آوری سرنخ‌ها، ایجاد آگاهی، فروش و تبدیل، یا تثبیت خود به عنوان یک رهبر در جایگاه خود.

اما بازاریابی محتوای خوب کاربر را تشویق به اقدام می کند. باز هم، راس آن را به خوبی در اینجا خلاصه می کند:

اکنون که می دانیم بازاریابی محتوا چیست، باید بدانید…

وبلاگ نویسی چیست؟

کلمه بلاگ مخفف “وبلاگ” است که به معنای ایجاد پست (یا محتوای مبتنی بر متن) است. اینها می توانند شخصی، حرفه ای یا سیاسی باشند که در طیف گسترده ای قرار می گیرند.

وبلاگ ها قبلاً به تفسیر به سبک دفترچه خاطرات اشاره می کردند ، اما اکنون مردم مقالات اطلاعاتی را به عنوان وبلاگ نیز معرفی می کنند. به عنوان مثال، این قسمت از محتوا را می توان به عنوان یک وبلاگ، مقاله یا پست نام برد. همانطور که من این را در وردپرس می‌سازم، از آن به عنوان پست یاد می‌کند.

اصطلاح “وبلاگ” در سال 1999 توسط پیتر مرهولز ابداع شد و این کلمه از کلمه “وبلاگ” که توسط جورن بارگر در سال 1997 ابداع شد، گرفته شد.

شخصی که وبلاگ می نویسد “بلاگر” نامیده می شود. به عنوان مثال، برخی از افراد می توانند از من به عنوان یک وبلاگ نویس یاد کنند، زیرا من این وبلاگ ها (یا پست ها یا مقالات) را ایجاد می کنم.

اگر در حال نوشتن یک وبلاگ شخصی هستید، می توان به طول مقاله از 300 کلمه به بیشتر پاسخ داد. مقالات خبری یا مقالات اطلاعاتی معمولا طولانی تر هستند (700 کلمه +). اما در واقعیت، تعداد کلمات مهم نیست، زیرا اگر محتوایی را برای اهداف رتبه بندی می نویسید، فقط به محتوای عالی نیاز دارید.

وبلاگ‌ها عمدتاً محتوای کوچک و بزرگی هستند، اما توییتر به عنوان یک پلتفرم میکروبلاگینگ ظاهر شد که در آن می‌توانید اساساً با کمتر از 280 کاراکتر «وبلاگ» کنید.

بسیاری از بازاریابان پیشنهاد می کنند که وبلاگ ها کانالی عالی برای ترغیب مشتریان شما به خرید محصول شما هستند. وبلاگ ها همچنین به سئو کمک می کنند و املاک بیشتری در موتورهای جستجو دریافت می کنید.

اکنون زمان آن است که بدانیم…

بین این دو چه فرقی هست؟

بازاریابی محتوا شامل تولید محتوا است (پلتفرم مهم نیست). محتوا می تواند از هر نوع باشد، خواه متن (وبلاگ، رسانه های اجتماعی)، تصویری (اینفوگرافیک)، صوتی (پادکست)، یا تصویری (یوتیوب، تیکتوک، اینستاگرام). اما وبلاگ نویسی فقط ایجاد محتوای متنی برای وب سایت را محدود می کند.

می توان گفت وبلاگ نویسی نوعی بازاریابی محتوا است. اما نمی توانیم برعکس بگوییم.

بازاریابی محتوا شامل ایجاد و توزیع محتوا در پلتفرم های مختلف است، اما وبلاگ فقط محتوای متنی طولانی ایجاد و ارسال می کند.

افکار نهایی

امیدوارم این پست به تمام سوالات شما در مورد بازاریابی محتوا و وبلاگ نویسی پاسخ دهد.

اگر تردید بیشتری دارید، می توانید سوالات خود را در سرور یا ایمیل Discord ما مطرح کنید.

و اگر به دنبال خواندن مطالب روزانه هستید، پیشنهاد می کنم من را در لینکدین دنبال کنید. در آنجا، من هر روز پست هایی در اندازه های کوچک می گذارم.

PS اگر با هر کدام شروع کرده اید، من استفاده از ابزاری مانند SEMrush را توصیه می کنم، زیرا واقعاً به من کمک کرده است تا سفر وبلاگ سئوی خود را شروع کنم.

مطالب پیشنهادی: آیا وبلاگ نویسان می توانند محتوای خود را سرقت ادبی کنند؟



دیدگاهتان را بنویسید