آیا تا به حال به قرار دادن روزنامه روی دکه های روزنامه فروشی فکر کرده اید؟ همه از یک ساختار تاشو استفاده می کنند! حال این سوال پیش می آید که دلیل آن چیست؟
بله، همانطور که احتمالا حدس زدید، این ساختار تاشو روزنامه به این دلیل است که محتوای اصلی آن بیشتر دیده می شود.
حال، نظر شما در مورد یافتن شباهت بین صنعت روزنامه نگاری و معنای تحت اللفظی که در بالا (در صفحه قابل مشاهده) گفتیم چیست؟ آیا سایت ها جایی برای دیدن بیشتر دارند؟
تصور کنید وارد چندین سایت با یک موضوع می شوید، دلیل اینکه در یکی می مانید و بقیه را ترک می کنید چیست؟ چه چیزی شما را جذب کرد؟ یا بهتر است بگوییم اولین تصویری که در سایت ها دیدید چه بود؟
این دقیقا همان موضوعی است که تا اینجا متن را برای آن خوانده اید!
اولین تصویری که به محض ورود به سایت می بینید بالای قسمت قابل مشاهده این سایت است. به جرات می توان گفت که این بخش یکی از موثرترین بخش های سایت برای جذب هرچه بیشتر کاربران می باشد و برای رسیدن به موفقیت کامل در سئو باید توجه زیادی به آن داشته باشید.
موارد دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که ما روزانه با آنها سروکار داریم، مثلاً به جلد کتاب فکر کنید. هنگام مرور قفسههای کتابفروشی، اولین چیزی که شما را ترغیب میکند کتاب را بردارید و بخشهای دیگر را بخوانید جلد آنهاست. کار جلد کتاب جلب توجه شماست. جلد کتاب حتی قبل از اینکه ورق بزند، نظر خواننده را تحت تأثیر قرار می دهد.
همین امر در مورد محتوای شما در قسمت قابل مشاهده صفحه نیز صدق می کند.