بهبود سئو سایت با سیگنال اجتماعی – میثم نصرتی


قبل از شروع مقاله می خواهیم به یک سوال مهم پاسخ دهیم و خطرات احتمالی را به شما یادآوری کنیم. “آیا سیگنالینگ اجتماعی تاثیری بر سئو سایت دارد؟” پاسخ مثبت است، اما اگر برخی از نکات را نمی دانید، این ویژگی مهم می تواند کاملاً برای شما مضر باشد. اما در زیر تمام موارد لازم را به شما آموزش می دهیم تا بهترین نتیجه را از Social Signal یا طبق برخی از Social Signal بگیرید.

سیگنال اجتماعی چیست؟

سیگنال اجتماعی به مجموعه ای از فعالیت ها و واکنش های کاربران در شبکه های اجتماعی اطلاق می شود. وقتی کاربران با اشتراک گذاری محتوا، لایک کردن، نظر دادن و ارسال پیام در فضای مجازی فعال هستند، سیگنال هایی ایجاد می کنند که نشان دهنده مشارکت و مشارکت آنهاست. این سیگنال ها اطلاعات مفیدی در مورد ترجیحات، نیازها و علایق کاربر ارائه می دهند. به عبارت دیگر، یک سیگنال اجتماعی تصویری از نحوه تعامل کاربران با ما در فضای مجازی است که برای کسب و کار ارزشمند است.

تجزیه و تحلیل سیگنال اجتماعی به ما این امکان را می دهد تا درک عمیق تری از نحوه تعامل مخاطبان با محتوا و برند ما و آنچه مورد علاقه آنها است به دست آوریم. این تجزیه و تحلیل‌ها به ما امکان می‌دهد تا استراتژی‌های بهتری برای بهبود تعامل مخاطب و بهبود تجربه کاربر ارائه دهیم. همچنین با استفاده از Social Signal می‌توانیم بهترین محتوا را شناسایی کرده و استراتژی‌های بازاریابی موثرتری را اجرا کنیم. البته گاهی اوقات سیگنال اجتماعی نیز می تواند از عدم علاقه یا سیگنال منفی کاربران خبر دهد، اما به طور کلی سیگنال اجتماعی موضوعی است که این روزها برای توسعه سئو سایت ها اهمیت ویژه ای دارد.

آیا سیگنالینگ اجتماعی در سئو موثر است؟

بله، سیگنال های اجتماعی تاثیر مثبتی بر سئو دارند. سئو به مجموعه ای از روش ها و تکنیک هایی اطلاق می شود که رتبه وب سایت و نمایش آن در نتایج جستجو را بهبود می بخشد. در این زمینه، Social Signal نقش مهمی ایفا می کند. سیگنال‌های اجتماعی مانند لایک، اشتراک‌گذاری محتوا، نظرات و سایر تعاملات اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که محتوا و وب‌سایت مربوط به مخاطبان و کاربران واقعی است و توجه آنها را به خود جلب کرده است. سیگنال های اجتماعی را می توان نشانه هایی از اعتماد و قدرت اجتماعی در نظر گرفت و به بهبود رتبه وب سایت در نتایج جستجو کمک می کند.

هنگامی که کاربران رسانه های اجتماعی به محتوا و یک وب سایت لینک می دهند، آن لینک به عنوان بازخورد شناخته شده است که تأثیر مثبت واضحی بر رتبه بندی یک سایت در موتورهای جستجو دارد. همچنین افزایش تعداد لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات مثبت کاربران می‌تواند نشان‌دهنده جذاب بودن محتوا و ارائه ارزش به مخاطب باشد.

سیگنالینگ اجتماعی عامل گوگل نیست!

در حالی که در بالا اشاره کردیم که ترافیک اجتماعی می تواند بر سئو سایت شما تأثیر بگذارد، این بدان معنا نیست که گوگل آن را یک عامل در نظر می گیرد. در گذشته ارجاعات از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و غیره انجام می شد. برای گوگل بسیار مهم بودند، اما به مرور زمان این مورد از لیست فاکتورهای گوگل حذف شد. زیرا مردم با پرداخت هزینه ای ناچیز می توانستند این سیگنال را خریداری کنند. در ابتدای این مقاله برای شما احتیاط اشاره کردیم که Social Signal می تواند برای سئو سایت شما خطرناک باشد، به همین دلیل در اینجا به آن اشاره کردیم. بسیاری از وب سایت ها خدمات سیگنالینگ اجتماعی را می فروشند که می تواند تأثیر منفی بر سئو سایت شما بگذارد. توصیه من به شما این است که محتوای وب سایت شما باید آنقدر برای کاربر مفید باشد که آن را به اشتراک بگذارد. ماندن طولانی مدت کاربر در صفحه، کاربرانی که صفحاتی را مشاهده می کنند که دائما به روز می شوند، مطالب داغ یا آموزش هایی که منجر به نظرات زیادی می شود، سیگنال های اجتماعی محسوب می شوند و تاثیر کاملا طبیعی بر سئوی شما دارند.

هشدار اجتماعی رایگان

ساخت سیگنال اجتماعی رایگان امکان پذیر است و می توانید از ابزارها و منابع مختلفی برای این منظور استفاده کنید. در زیر چند راه حل رایگان برای ایجاد یک سیگنال اجتماعی نگاه می کنیم:

1. حضور در شبکه های اجتماعی

ثبت نام در شبکه های اجتماعی محبوب مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و غیره. یک راه رایگان و موثر برای ایجاد یک سیگنال اجتماعی است. با ایجاد صفحاتی برای کسب و کار یا برند خود در این شبکه ها و ارسال محتوا و تعامل با کاربران، می توانید یک سیگنال اجتماعی ایجاد کنید. اگر کسب و کار شما آموزشی و خدماتی است، می توانید با ساختن ویدیوهای مفید و جذاب در یوتیوب، آپارات، نماشا و رسانه های مشابه، کاربران کافی را جذب کنید و در آنجا با استفاده از لینکی که در صفحه خود به اشتراک می گذارید، مخاطبان خود را به این سمت هدایت کنید که مطمئن شوید که این می تواند تأثیر قابل توجهی در ایجاد سیگنال در شبکه اجتماعی داشته باشد.

2. محتوای جذاب را به اشتراک بگذارید

ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند که می تواند به اشتراک گذاشته شود سیگنال اجتماعی را افزایش دهید خواهد بود این محتوا می تواند شامل مقالات، فیلم ها، عکس ها، نقشه ها و سایر محتوای جذابی باشد که مخاطب را تشویق به اشتراک گذاری و تعامل با آن کند. یکی از مهم ترین نکاتی که مردم فراموش می کنند این است که تمام انرژی خود را صرف دیده شدن محصولات و صفحات اصلی وب سایت خود می کنند، غافل از اینکه برای دیده شدن بهتر باید بخش وبلاگ وب سایت خود را تقویت کنید. . سایت وبلاگ شما باید مملو از اطلاعات و مقالات مفیدی باشد که کاربران بتوانند با آنها تعامل داشته باشند یا حتی آنقدر خاص باشد که تشویق شوند به اشتراک بگذارند.

3. Call to Action (CTA)

برای ایجاد یک سیگنال اجتماعی، می توانید از کاربران خود بخواهید محتوای شما را به اشتراک بگذارند، نظر بدهند، لایک کنند و با آن تعامل داشته باشند. با ایجاد روابط نزدیک با کاربران و تشویق آنها به اقدام، سیگنال اجتماعی شما افزایش می یابد. گاهی اوقات یک درخواست ساده برای اشتراک گذاری یا نظر دادن می تواند کاربر را وادار به پاسخ کند. البته هر چه هنری تر بسازید، تعامل مخاطبان بیشتر خواهد بود.

4. استفاده از ابزارها و افزونه های رایگان

ابزارها و پلاگین های مختلفی در دنیای آنلاین وجود دارد که به شما در ایجاد یک سیگنال اجتماعی کمک می کند. مانند افزونه های اشتراک گذاری اجتماعی برای وب سایت ها، ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی و غیره. از این ابزارها و افزونه ها برای ساده سازی فرآیند ایجاد یک سیگنال اجتماعی استفاده کنید.

در نهایت، برای ایجاد یک سیگنال اجتماعی رایگان، باید به صبر و ثبات توجه کنید. ایجاد یک جامعه آنلاین و ایجاد تعاملات مثبت با کاربران زمان و تلاش می خواهد، اما ارزش بهبود سئو و رتبه سایت شما قابل توجه است.

دیدگاهتان را بنویسید