تقویم محتوایی چیست؟ – تقویم تکنیک های محتوا نویسی 2023


ابزارها و نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی هستند که می توانید از آنها برای ایجاد یک تقویم محتوا استفاده کنید. این ابزارها به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند.

  • صفحه گسترده
  • تقویم سنتی
  • ابزارهای مدیریت پروژه

Spreadsheet: نرم افزارهایی مانند Google Sheets و Excel این گزینه را در اختیار ما قرار می دهد و گزینه خوبی برای ایجاد تقویم است. با استفاده از این ابزار می توانید موارد مختلفی مانند عنوان مقاله، تاریخ انتشار، نویسنده و کلمات کلیدی را در ابتدای هر ستون قرار دهید. افرادی که به دنبال یک تقویم ساده هستند، صفحه گسترده گزینه خوبی است و کار کردن با آن آسان است.

تقویم سنتی: این تقویم برای افرادی که ترجیح می دهند از تقویم کاغذی استفاده کنند مناسب است و همچنان طرفداران زیادی دارد.

ابزارهای مدیریت پروژه: این ابزار دارای امکانات بیشتری است و سازماندهی و مدیریت محتوا را آسان می کند.

برگه گوگل

Google sheet ابزاری است که کار با آن آسان و بسیار کارآمد است و صفحات زیادی دارد. با ایجاد جدول می توانیم یک تقویم معمولی و دقیق داشته باشیم که در دسترس ما باشد و همه اعضای تیم بتوانند از آن استفاده کنند. یکی از نکات مهم در مورد Google Sheets رایگان بودن آن است.

تقویم گوگل

Google Calendar به شما امکان می دهد اطلاعات خود را ویرایش، حذف و اضافه کنید. علاوه بر این، این تقویم ویژگی هایی مانند رنگ آمیزی رویدادها، دعوت کاربران به تقویم و افزودن یادداشت را در اختیار شما قرار می دهد که استفاده از آن ها رایگان است.

افزونه انتشار مطبوعاتی

این ابزار یک انتخاب ایده آل برای تقویم سرمقاله وردپرس است. با کمک این افزونه می توان محتوای سایت را مستقیماً از طریق قسمت پیشخوان وردپرس مدیریت و زمان بندی کرد.

این افزونه دارای ویژگی هایی مانند ایجاد وضعیت سفارشی برای پست ها، افزودن نظر ویرایشگر و تنظیم اعلان ها است. این افزونه برای زمانی که چندین نویسنده در سایت وجود دارد گزینه خوبی است. این افزونه به صورت پیش فرض رایگان است و نسخه پریمیوم آن نیز وجود دارد.

آنها باید بر اساس نیازهای خود در هر پلتفرم محتوایی محتوای خوب ایجاد کنند.

تعداد پست ها را تعیین کنید: تعیین کنید چه تعداد پست باید به طور منظم و در کدام پلتفرم منتشر شود.

دیدگاه مخاطب: در این مرحله باید به محتوایی که کاربران دوست دارند توجه کرد و به آن توجه کرد تا با دانستن این مطلب تولید محتوا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید