درخواست خودروسازان دولتی از شورای رقابت برای بررسی قیمت محصولات داخلی!


نکات جدید خبری درخواست خودروسازان دولتی از شورای رقابت بررسی قیمت محصولات داخلی آیا تولید داخلی گران می شود؟

پس از آنکه شرکت های خودروسازی خصوصی در موضوع قیمت های اعلامی شورای رقابت پیروز شدند و این شورا قیمت بازنگری شده محصولات این شرکت ها را اعلام کرد، حالا نوبت به شرکت های خودروسازی دولتی رسیده است. درخواست خودروسازان دولتی از شورای رقابت همچنین کل فضای رسانه ای را برای بررسی قیمت کالاهای بومی پر کرد.

گفته شده که خودروسازان دولتی آنها از شورای رقابت خواسته اند تا قیمت محصولات خود را افزایش دهد و با توجه به موفقیت خودروسازان خصوصی، احتمال افزایش قیمت ایران خودرو و سایپا نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اولتیماتوم وزارت رازداری به خودروسازان خصوصی؛ تولید زیر 100000 دستگاه بی فایده است!

درخواست خودروسازان دولتی از شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولاتشان

در چند وقت اخیر به همه ثابت شده است که شورای رقابت در مقابل خودروسازان اعم از دولتی و خصوصی نمی تواند قدرت لازم و کافی را داشته باشد و تاکنون تنها در کاهش مطالبات غیرمنطقی این شرکت ها و کاهش قیمتی که می خواهند خودروهای خود را به فروش برسانند موفق بوده است.

بنابراین، با در نظر گرفتن قیمت گذاری جدید شورا برای خودروهای مونتاژی، دو خودروساز دولتی یعنی. ایران خودرو، سایپا و زیرمجموعه‌های آنها همواره از شورای رقابت درخواست بازنگری در قیمت‌گذاری محصولات تولید داخل کرده‌اند. قیمت خودروهای داخلی آن را نسبت به آنچه هست افزایش دهد.

دلیل تقاضای خودروسازان دولتی برای افزایش قیمت محصولاتشان چیست؟

درخواست های پی در پی خودروسازان داخلی برای افزایش قیمت دو دلیل عمده دارد و دلیل دوم عزم بیشتر در این مسیر و برخورد جدی با مشکل است.

بدون احتساب صورت های مالی امسال

یکی از مهمترین دلایل تقاضای خودروسازان دولتی برای افزایش قیمت این است که صورت های مالی جدید برای آنها در نظر گرفته نشده است و آنها محصولات خود را با صورت های مالی سال قبل به فروش می رسانند و همین امر باعث می شود. تلفات.

تفاوت قیمت زیاد بین محصولات داخلی و چینی مونتاژ شده

دلیل دوم و اصلی که خودروسازان داخلی را از چند روز پیش به اصرار و برخورد جدی تری با این موضوع واداشت، این است که می گویند چرا باید محصولات تولید داخل با ارزان ترین چینی ها تفاوت زیادی داشته باشد. به عنوان مثال ایران خودرو می گوید چرا قیمت تمام شده دنا پلاس توربو اتوماتیک باید حدود 220 میلیون کمتر از ارزان ترین جک J4 چینی باشد در حالی که به گفته آنها دنا پلاس اتوماتیک هم از نظر آپشن و هم از نظر ظاهر فنی از جک J4 پیشی می گیرد. جدید بهتر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره درخواست خودروسازان دولتی از شورای رقابت برای بررسی قیمت محصولات داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تکراری اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *