در پنج ساعت از ناچو کارنس چه آموختم؟


جمعه گذشته، 24 مارس 2017، از VASS digital آموزش Incompany که توسط ICEMD، موسسه اقتصاد دیجیتال ESIC انجام شد، آغاز شد. اولین کلاس توسط Nacho Carnés، رئیس داده، اندازه‌گیری و تجارت الکترونیک در آژانس ROI UP، و نویسنده وبلاگ با بیش از 15 سال تجربه در بخش دیجیتال، که در شرکت‌های مشهوری مانند Yahoo!، Kaspersky کار کرده است، برگزار شد. در میان بسیاری از شرکت های دیگر.

من خوش شانس بودم که پنج ساعت شاگرد او بودمو البته با چیزهای زیادی یاد گرفتم، چیزهایی که در کار و زندگی شخصی به من کمک می کند و دوست دارم با شما به اشتراک بگذارم:

1. کار با بیش از یک DSP به طور همزمان و Meta-DSP: یکی از سوالاتی که پرسیدم این بود که یک شرکت چه دلایلی می تواند برای کار همزمان چندین DSP داشته باشد. در مواجهه با این سوال، پاسخ ناچو صریح بود: “هیچ DSP نمی تواند به شما پوشش 100٪ ارائه دهد، شبکه گوگل تنها 70٪ پوشش جهانی را به خود اختصاص می دهد، بنابراین اگر با چندین DSP کار نکنید، ممکن است این اتفاق بیفتد.” شما نمی توانید بر مخاطبانی که از شما بازدید کرده اند تأثیر بگذارید.» همچنین امکان کار با Meta-DSP وجود دارد که اساساً از یک DSP اصلی تشکیل شده است که امکان کنترل DSP ها را از یک رابط واحد فراهم می کند.

“هیچ DSP نمی تواند به شما پوشش 100٪ ارائه دهد، شبکه گوگل تنها 70٪ پوشش جهانی را به خود اختصاص می دهد.”

2. هدف گذاری مجدد در ایمیل های باز: بسیاری از اوقات ما معیارها و/یا شاخص‌های معمول بازاریابی ایمیلی را رصد می‌کنیم، اگرچه بسیاری از اوقات فراتر نمی‌رویم. موضوع دیگری که یاد گرفتم و حتما در کارم قرار خواهم داد، ترکیب ایمیل مارکتینگ + هدف گذاری مجدد کاربرانی است که باز کرده اند و کلیک نکرده اند. در پایان، دو نوع پیکسل وجود دارد، پیکسل های تقسیم بندی و پیکسل های تبدیل، که همانطور که می دانید معمولاً در “صفحه تشکر” درج می شوند. در این صورت، می‌توانیم کاربرانی را که ایمیلی را که ما ارسال کرده‌ایم باز کرده‌اند و کلیک نکرده‌اند و از طریق RTB روی آن‌ها تأثیر بگذارند، و همچنین کاربرانی که سایت را کلیک کرده و بازدید کرده‌اند اما در نهایت تبدیل نکرده‌اند شناسایی کنیم. از طریق پیکسل تقسیم بندی ما قادر خواهیم بود آنها را شناسایی کنیم و بر اساس آنها، کمپین های شخصی سازی شده را برای هر “ربات” از کاربران اجرا کنیم.

«ما می‌توانیم کاربرانی را شناسایی کنیم که ایمیلی را که ما برایشان ارسال کرده‌ایم باز کرده‌اند و از طریق RTB روی آن‌ها کلیک نکرده‌اند و تأثیری نداشته‌اند».

3. برای داشتن یک نمای پس از مشاهده از تبدیل، با سرورها کار کنید: ابزارهای اندازه گیری سایت محور، مانند گوگل آنالیتیکس، ادوبی آنالیتیکس و سایر موارد، معمولاً هنگام نسبت دادن به تبدیل ها فاجعه آمیز هستند، بخشی به دلیل وجود این ابزارها و بخشی به دلیل محدودیت های آنها. ناچو، نمونه‌ای را در کلاس‌ها به ما نشان داد که چگونه اندازه‌گیری پس از کلیک ۱۴ تبدیل را نسبت می‌دهد و چگونه اندازه‌گیری پس از مشاهده ۱۴۰۰ تبدیل را نسبت می‌دهد. ایده این است که وقتی صحبت از نسبت دادن/مشارکت در تبدیل ها می شود، یک تصویر کلی داشته باشیم، زیرا گاهی اوقات نمایش آخرین کلیک می تواند ما را به تفسیر اشتباه نتایج سوق دهد.

«ایده این است که در مورد نسبت دادن/ مشارکت در تبدیل، یک عکس سراسری داشته باشیم، زیرا گاهی اوقات مشاهده آخرین کلیک می‌تواند ما را به تفسیر اشتباه نتایج سوق دهد».

علاوه بر این سه کلیدی که در کلاس یاد گرفته ام، بسیاری از عبارات او را با خود می برم: «بازاریابی شانس نیست، توجه به جزئیات است«، «محتوا پادشاه است اما سئو ملکه است«.

باورنکردنی است که چقدر زیباست که دوباره دانش آموز باشی، و یادگیری، ادامه یادگیری و توانایی ادامه انتقال دانش ارزشمند است. حقیقت این است که من از سطح کلاس خوشحال شدم و البته در مورد ICEMD صحبت خواهیم کرد!بازم ممنون ناچو!

دیدگاهتان را بنویسید