دو گرایش بازاریابی دیجیتال در شرکت های B2B و خدماتی


چند وقت پیش مقاله‌ای در مورد روندهای بازاریابی دیجیتال برای سال 2017 خواندم، اما حقیقت این است که این مقاله بیشتر بر اساس رشته‌ها یا تخصص‌ها است تا استدلال در مورد چگونگی تکامل استراتژی‌های شرکت، و هر بار بیشتر با محیط‌های در حال تغییر و مکان سازگاری بیشتری پیدا می‌کند. بازیکنان بیشتر و بیشتری در بازار وجود دارند.

درست است که ما تنها دو ماه از آغاز سال 2017 می گذرد، اما از آن زمان تاکنون دو روند را شناسایی کرده ام که به طور فزاینده ای در بخش B2B و در بخش خدمات رایج هستند و آن ها عدم واسطه گری تولیدکنندگان و خود مدیریتی مشتری و در زیر نظر خواهم داد.

عدم واسطه گری تولیدکنندگان:

شرکت‌های B2B در راه بازاریابی محصولات و خدمات خود در حال تکامل هستند و یافتن شرکت‌های B2B2C به طور فزاینده‌ای رایج است، یعنی شرکت‌هایی که علاوه بر همکاری با توزیع‌کنندگان، به طور فزاینده‌ای در حال توسعه هستند. نزدیک شدن به مشتری نهایی و حتی بیشتر و بیشتر از آنها اطلاعات می گیرند و رابطه مستقیمی را حفظ می کنند و از توزیع کنندگان در این بین اجتناب می کنند.

عدم واسطه گری و استفاده از کانال های دیجیتال به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا روابط پایدار با مشتریان را حفظ کنند. و اینجاست که پلتفرم های Big Data و Marketing Automation شروع به معنا می کنندداشتن چشم اندازی منحصر به فرد از مشتری، شناسایی سفرهای مختلف کاربران و در نتیجه به دست آوردن بینش عملی.

خود مدیریتی مشتری:

شرکت های فعال در بخش خدمات بخش بزرگی از بودجه خود را صرف کانال های خدمات مشتری می کنندتا حدی، این کانال ها برون سپاری می شوند، همانطور که اخیراً در El Confidencial منتشر شد: “تجارت “مرکز تماس: شرکت هایی که به تلفن پاسخ می دهند (و شما نمی دانید)”. علاوه بر مراکز تماس، بسیاری از شرکت‌ها مبالغ قابل توجهی را برای حفظ کسب‌وکارهای فیزیکی اختصاص می‌دهند تا مشتریان بتوانند رویه‌های مختلفی را انجام دهند، اگرچه به دلیل افزایش کانال‌های دیجیتال، استفاده از آن‌ها کمتر و کمتر می‌شود و اگر نه، نگاهی به توییتر بیندازید. که علیرغم اینکه شبکه ای است که کمتر و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان کانال خدمات مشتری (ATC) بسیار مهم شده است.

خود مدیریتی مشتری به آنها در هنگام اجرای رویه ها انعطاف بیشتری می دهد و به شرکت ها اجازه می دهد منابع اختصاص داده شده برای این منظور را کاهش دهند. به همین دلیل، به طور فزاینده ای طبیعی است که ببینیم چگونه شرکت ها در سال های آینده با طراحی مجدد پورتال مشتریان خود مواجه می شوند یا خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *