آمازون بدون شک محبوب ترین و ترجیح داده شده ترین پلت فرم خرید آنلاین امروزه برای خریداران و فروشندگان است. چه ایده جدیدی برای کسب و کار کوچک خود داشته باشید یا یک شرکت بزرگ، آمازون به شما امکان می دهد تا به میلیون ها خریدار دسترسی پیدا کنید. مردم و شرکت ها فروش در آمازون را انتخاب می کنند، زیرا راه ساده ای برای یافتن مشتریان بیشتر و کسب سود ارائه می دهد.
آمازون که در بیش از 190 کشور در دسترس است، اخیراً FBA را که مخفف Fulfillment by Amazon است، تنظیم کرده است. برخلاف FMA جایگزین آن (تامین توسط بازرگان)، برای فروشندگان راحت تر است. عملکرد نهایی FBA این است که تجربه فروش شما را کاربردی تر کند. بنابراین، مزایای فراوان است.
بنابراین، چگونه شروع به فروش در آمازون کنیم؟ چند مرحله وجود دارد که باید دنبال کنید. قبل از هر چیز، کمی تحقیقات بازار انجام دهید و مشخص کنید چه محصولی را می فروشید. در مرحله دوم، یک حساب فروشنده در آمازون ایجاد کنید و یک برنامه فروشنده انتخاب کنید. سپس، فهرست های خود را به طور دقیق تشکیل دهید. در نهایت، با پیگیری مشتریان، کسب و کار خود را ارتقا دهید. بیایید این مراحل را با جزئیات بیشتر توضیح دهیم.
محصول خود را شناسایی کنید
اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعیین کنید چه چیزی را می خواهید بفروشید. هنگام تصمیم گیری در مورد محصول مناسب باید به نکات زیادی توجه کرد. برخی از محصولات برای نمایش در فهرست ها نیاز به تایید دارند. برخی از آنها کاملاً ممنوع است. محصول ایده آل مربوط به چیزی است که شما حداقل تا حدودی به آن علاقه دارید. برای به دست آوردن ایده، می توانید فهرست و زیرمجموعه های پرفروش آمازون را بررسی کنید که به طور مداوم هر ساعت به روز می شوند.
در اینجا چند نکته برای تصمیم گیری صحیح برای تضمین سود آورده شده است.
- به طور مداوم از آنچه درخواست می شود آگاه باشید. یک محصول محبوب را انتخاب کنید از موارد فصلی خودداری کنید.
- مطمئن شوید که محصول شما به اندازه کافی سبک است تا حمل و نقل آن آسان باشد. محصولات سبک وزن بیشتر قابل مدیریت هستند. آنها همچنین می توانند در مقادیر بیشتر فروخته شوند.
- در مورد ویژگی های آن مشخص باشید. برای جذب مصرف کنندگان بالقوه باید آن را تا حد امکان محدود کنید.
تحقیقات بازار انجام دهید
جمع آوری و ارزیابی اطلاعات موجود در بازار امری حیاتی است. این شما را قادر می سازد تا مخاطبان هدف خود را مشخص کرده و راه های دستیابی به آنها را تجزیه و تحلیل کنید. با تعریف دقیق نقطه تحقیق خود شروع کنید. خواندن نظرات محصولاتی که قصد فروش آنها را دارید می تواند به شما در درک انتظارات مشتریان کمک کند. همچنین میتوانید مستقیماً با مصرفکنندگان بالقوه تماس بگیرید و اطلاعات دست اول را مانند نظرسنجی دریافت کنید. علاوه بر این، امکان استفاده از منابع موجود وجود دارد. رقبا، تعداد فروش و محدوده قیمت آنها را پیگیری کنید. شما همچنین می توانید با برقراری ارتباط با تامین کنندگان و خریداران بالقوه تحقیقات خود را انجام دهید. تا حد امکان خود را در مورد جایگاه خود آگاه کنید. بر اساس یافته های خود تصمیم بگیرید.
یک حساب فروشنده در آمازون ایجاد کنید و یک برنامه فروشنده انتخاب کنید
می توانید از حساب معمولی خود برای فروش در آمازون استفاده کنید. با این حال، شما همچنین این شانس را دارید که یک حساب فروشنده ایجاد کنید. قبل از ادامه، مطمئن شوید که تمام الزامات فهرست شده در سایت آمازون را برای ایجاد یک حساب فروشنده در دسترس دارید، که برخی از آنها شامل اطلاعات مالیاتی و شماره حساب بانکی شما است.
پس از ایجاد حساب فروشنده، با دو گزینه برای طرح فروشنده مواجه خواهید شد: فروشنده فردی و فروشنده حرفه ای.
فروشنده حرفه ای مخفف فروشنده “حرفه ای” است که برای کسانی که بودجه بیشتری دارند راحت تر است. این طرح 39.99 دلار در ماه هزینه دارد. تعداد محصولاتی که می فروشید هزینه ماهانه شما را ثابت نگه می دارد. برخی از مزایا شامل ارائه رسانه های تبلیغاتی در محل، گزارش هایی است که به مدیریت موجودی کمک می کند و امکان اجرای تبلیغات. علاوه بر این، مدل FBA قابل اجرا است.
گزینه دیگر این است که فروشنده فردی باشید. برخلاف طرح قبلی، این طرح محدودتر است. این کم هزینه تر است و برای مبتدیان جدید با بودجه کمتر توصیه می شود. برای هر کالایی که می فروشید، 0.99 دلار به آمازون می پردازید. این به ویژه برای کسانی که کاملاً در مورد محصول انتخابی خود مطمئن نیستند و ممکن است بخواهند بعد از آن آن را تغییر دهند ایده آل است. مشابه طرح حرفه ای، مدل FBA نیز برای این گزینه موجود است.
لیست های خود را تشکیل دهید
مرحله بعدی ایجاد فهرست شما خواهد بود. لیست جایی است که شما اطلاعات جامع و مرتبط در مورد محصول خود را ارائه می دهید.
- لازم است شناسه محصول خود را درج کنید. برخی از نمونههای شناسههای محصول عبارتند از GTIN (شماره کالای تجاری جهانی)، UPC (کد جهانی محصول) و ISBN (شماره کتاب استاندارد بینالمللی).
- SKU (واحد نگهداری سهام) برای پیگیری موجودی خود
- نام، دسته بندی و برند محصول
- قیمت، انتخاب های حمل و نقل
- شرح دقیق محصول با کلمات کلیدی مناسب
- تصویری واضح از محصول
اگر کالایی را ارائه میدهید که از قبل در پلتفرم وجود دارد، آمازون به طور خودکار برخی از اطلاعات مورد نیاز در بالا را پوشش میدهد، مانند شناسه محصول. با این حال، یادگیری نحوه نوشتن توضیحات محصول عالی خواهد بود.
برای جذب مصرف کنندگان، ظاهری که برنامه ریزی می کنید بسیار مهم است. یکی از سادهترین راهها برای تضمین موفقیت محصول شما، توصیفی خوب نوشته شده که ویژگیهای محصول شما را برجسته میکند. ایجاد متن خود بر اساس قوانین SEO (بهینه سازی موتور جستجو) باعث افزایش دید شما می شود و به مشتریان کمک می کند محصول شما را کشف کنند. بنابراین، یک توصیف محصول ایده آل باید حاوی یک کلمه کلیدی خاص باشد که اغلب در متن استفاده می شود. مطمئن شوید که متن خود را دقیق و آموزنده نگه دارید. مختصر و جامع باشید و از اصطلاحات فنی پرهیز کنید. کیفیت محصول خود را برجسته کنید.
یکی دیگر از ابزارهای ظاهر شما، تصاویر محصول شما خواهد بود. برای جذب مشتریان بالقوه، کالای خود را در یک تصویر با کیفیت خوب ارائه دهید. در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید هنگام ایجاد عکس محصول خود در نظر بگیرید:
- ابتدا مطمئن شوید که وضوح بالایی دارد.
- باید حداقل 500×500 پیکسل یا 1000×1000 باشد.
- تصویر باید بر روی محصول خاص متمرکز شود.
- باید تصاویر مختلفی وجود داشته باشد که محصول را از زوایای مختلف نشان دهد.
- پس زمینه باید سفید باشد.
محصول خود را از طریق متن توصیفی و تصاویر متعدد برای دستیابی به فروش مفهوم سازی کنید.
خود را تبلیغ کنید و مشتریان را جذب کنید
اکنون که با این مراحل فروش در آمازون تمام شدهاید، زمان آن رسیده که مشتریان خود را پیدا کنید. فروشندگان زیادی وجود دارند که محصول شما را عرضه می کنند. کدام اقدامات را باید در نظر بگیرید تا برجسته شوید؟
اول از همه، قیمت مناسب مورد توجه قرار خواهد گرفت. تحقیق در مورد رقبا برای تعیین قیمت مناسب مفید خواهد بود. زمان آن فرا رسیده است که تحقیقات بازار قبلی خود را مجدداً مرور کنید و برای تعیین محدوده قیمت خود عمیق تر بروید.
ثانیا، حتما از ابزارهای تبلیغاتی آمازون استفاده کنید. افزایش دید شما و افزایش فروش شما می تواند مفید باشد.
آخرین اما نه کم اهمیت، حمل و نقل سریع یکی دیگر از نشانه هایی است که توجه خریداران را به خود جلب می کند. اگر فروشنده FBA هستید، محصول شما دارای نشان آمازون پرایم خواهد بود. شما می توانید حمل و نقل سریع را با آن ارائه دهید.
شما مجبور نیستید فقط به اینها بسنده کنید. استراتژی بازاریابی شما می تواند فراتر از آن باشد. برای مثال:
- وجود خود را در رسانه های مختلف مانند پلتفرم های رسانه های اجتماعی گسترش دهید تا به خریداران بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید.
- سعی کنید یادداشت های شخصی و هدایای کوچک را در کنار محصولات خود قرار دهید. به این ترتیب، می توانید مشتریانی که برای اولین بار هستند را به مشتریان تکراری تبدیل کنید.
تعامل با مشتری را حفظ کنید
نظرات مشتریان بدون شک یکی از قابل توجه ترین ویژگی های این پلتفرم است. بسیاری از اوقات آنها تصمیم نهایی یک خریدار احتمالی را نهایی می کنند. در وب سایت آمازون گزارش شده است که اولین نقدی که یک محصول دریافت می کند، فروش را 3.5 برابر افزایش می دهد. بازخوردهای مختلف قابلیت اطمینان شما را افزایش می دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، انتخاب عاقلانه ای خواهد بود که از مشتریان خود نظرخواهی کنید. به بازخوردها پاسخ دهید تا با افزایش نکات ضروری، شهرت خوبی کسب کنید.
توجه داشته باشید که هنگام درخواست بررسی قوانینی وجود دارد. از ارائه چیزی رایگان در ازای یک بررسی مثبت خودداری کنید. رفتارهای مشابه می تواند منجر به ممنوعیت دائمی شود.
افکار نهایی
این مقاله مراحلی را که باید برای فروش در آمازون دنبال کنید توضیح می دهد. ما اطلاعات ضروری در مورد هر مرحله را پوشش داده ایم. به طور خلاصه، شما با شناسایی جایگاه خود و انجام تحقیقات بازار شروع می کنید. سپس، یک حساب فروشنده در آمازون ایجاد می کنید و یک طرح فروش را انتخاب می کنید که مناسب کسب و کار شما باشد. مرحله بعدی این است که لیست های خود را تشکیل دهید. این قسمت جایی است که باید محصول خود را به طور مناسب نمایش دهید تا فروش را افزایش دهید. در نهایت، محصول خود را تبلیغ کنید و از تعامل با مشتری اطمینان حاصل کنید. نظرات و توصیههای مثبت راههای آسانی برای تضمین قابلیت اطمینان شما هستند. امیدواریم این نکات به شما در فروش در آمازون و دستیابی به اهداف خود در تجارت الکترونیک کمک کند.