رپورتاژ تبلیغات خارجی و 11 اصل نوشتن رپورتاژ انگلیسی


گزارش تبلیغات خارجی (Ad Report)، بازخورد دریافت کنید رسانه های بین المللی و. با توجه به اینکه 59.3 درصد از وب سایت ها به زبان انگلیسی هستند، نوشتن گزارش به زبان انگلیسی و درج آن در رسانه های خارجی می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. اما این فواید چیست؟ محتوای خوب، قیمت انتشار گزارش های خارجی و چگونه رسانه هدف را انتخاب کنیم؟

در این مقاله از Tesmino با ما همراه باشید تا به بررسی این عناوین بپردازیم و در نهایت انتخاب خوبی در این مسیر داشته باشیم.

مزایای گزارش تبلیغات خارجی

برای کسب و کارهایی که در سطح بین المللی فعالیت می کنند، انتشار گزارش های تبلیغات خارجی روش بهتری نسبت به سایر روش های بازاریابی آنلاین است. زیرا منجر به افزایش بازدید وب سایت از ترافیک بین المللی می شود. برخی از بهترین ها مزایای گزارش خارجی درگیر است:

  • بهبود رتبه سایت
  • بهبود ترافیک وب سایت
  • شناخت برند را افزایش دهید
  • دائمی بودن
  • بهبود و افزایش فروش
  • ارتقاء سئوی محلی
  • می توان از آن در انواع مشاغل استفاده کرد
  • افزایش اعتبار دامنه

در زیر به هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

بهبود رتبه سایت

انتشار گزارش همانند دریافت بازخورد است. به عبارت دیگر، شما نوشتن گزارش و با قرار دادن آن در یک رسانه، بک لینک سایت خود را از آن دریافت خواهید کرد. اگر این لینک از یک رسانه معتبر باشد، اعتبار سایت شما افزایش می یابد. هر چه تعداد مراجع دریافتی از رسانه های مورد اعتماد بیشتر باشد، سایت شما در نتایج جستجو رتبه بهتری خواهد داشت.

ترافیک وب سایت را افزایش دهید

اگر اعتبار رسانه هدف در گوگل بالا باشد، کاربران زیادی به صورت روزانه به آن مراجعه می کنند. با مشاهده و مطالعه محتوای وب سایت شما، مخاطبان وب سایت مذکور ممکن است بر روی لینک های موجود در گزارش کلیک کرده و به وب سایت شما هدایت شوند. این امر منجر به افزایش بازدید سایت می شود.

نام تجاری

برندسازی به معنای محبوبیت یک برند در بین مردم است. حضور در رسانه های بین المللی و خارجی دامنه اعتماد و محبوبیت را گسترش می دهد. در نهایت، عموم مردم شما را به عنوان یک تجارت معتبر در بین مشاغل بین المللی و صنعت خود می شناسند و مایل به دریافت خدمات از مجموعه شما هستند. برندسازی همچنین به برقراری ارتباط با مخاطب کمک می کند.

روش دائمی

یکی از بزرگترین و بهترین ها مزایای رپورتاژ تبلیغاتماندگاری آن است شما مقاله ای را در رسانه ها منتشر می کنید که برای همیشه آنجا می ماند. به طور مشابه، پیوندهای موجود در گزارش پایدار هستند. پیوندهای دائمی در دراز مدت بیشترین تأثیر را بر رتبه بندی گوگل شما خواهند داشت.

افزایش فروش

اگر هدف شما از انتشار گزارش به زبان انگلیسی افزایش فروش است، می توانید با حضور در رسانه های بین المللی این کار را انجام دهید. فقط اصول سئو را در متن گزارش رعایت کنید و از محتوای مفید برای افزایش آگاهی مخاطبان استفاده کنید. به این ترتیب مخاطب احساس نزدیکی به کسب و کار می کند و خرید از شما را در اولویت قرار می دهد.

بهبود سئوی محلی

انتشار گزارش در رسانه های محلی و منطقه ای باعث بیشتر دیده شدن تبلیغ شما می شود همچنین بهتر است قبل از انتشار گزارش کشور و منطقه خود را انتخاب کنید.

به این ترتیب می توانید در جستجوهای محلی ظاهر شوید. به عنوان مثال، اگر گزارش شما در یک سایت آمریکایی ارسال شده باشد، یک کاربر از همان کشور می تواند گزارش شما را از طریق جستجوی اینترنتی مشاهده کند.

مناسب برای هر نوع کسب و کاری

مهم نیست کسب و کار شما B2B یا B2C است، صرف نظر از اندازه کسب و کار و تعداد کارکنانی که دارید، می توانید از رپورتاژ تبلیغات استفاده کنید. این نوع روش که به سئو خارج از سایت معروف است برای هر کسب و کاری با هر هدفی مناسب است. به عنوان مثال: فروش، آگاهی و برندسازی.

افزایش اعتبار دامنه

در طی فرآیند بازخورد، اعتبار از سایت هدف به سایت شما منتقل می شود. این امر باعث افزایش اعتبار دامنه سایت شما (Domain Authority) می شود که تاثیر مستقیمی در افزایش رتبه شما در نتایج گوگل خواهد داشت.

محتوای مناسب گزارش انگلیسی

محتوای مناسب گزارش انگلیسی باید دارای اصول سئو و ساختارمند باشد. رعایت اصول نگارشی، نوشتن عناوین و تیترهای جذاب از دیگر پارامترهای مهم محتوای گزارش خوب است. در زیر به تمامی نکات مربوط به محتوای مناسب برای رپورتاژ خارجی خواهیم پرداخت.

من اطلاع می دهم

اولین و مهمترین مسئله آگاهی است. دانش مخاطبان باید با خواندن گزارش شما افزایش یابد. سعی کنید عنوانی جذاب و جذاب بنویسید و چالش یا مشکلی را از خواننده در طول مطالب حل کنید.

عملی بنویس

مهمترین چیزی که در گزارش گیری باید از آن اجتناب کنید، تبلیغات است. کسب و کار خود را در متن گزارش تبلیغ نکنید. زیرا مخاطب به سرعت صفحه را می بندد و به سراغ محتوایی می رود که دغدغه او را درک می کند.

ایجاد حس نزدیکی

محتوای شما باید توجه مخاطبان را به خود جلب کند و حس صمیمیت را به آنها القا کند. خواننده باید احساس کند که شما مشکل و چالش او را درک می کنید و در تلاش برای حل آن هستید.

ساده و روان بنویس

مردم از خواندن متن های پیچیده خسته می شوند. سعی کنید تا حد امکان ساده بنویسید و از افعال و جملات ساده استفاده کنید. همچنین جملات و پاراگراف های خود را کوتاه اما توصیفی نگه دارید.

از واژگان و گرامر صحیح استفاده کنید

از آنجایی که در حال نوشتن مطالب برای مخاطبان غیر ایرانی هستید، باید به استفاده از واژگان و دستور زبان صحیح توجه کنید. اگر به زبان مقصد مسلط نیستید، حتما از یک نویسنده محتوا که به زبان مقصد مسلط است کمک بگیرید.

تکرار نکن

محتوای گزارش باید با محتوای وب سایت شما متفاوت باشد. از عنوان همان صفحه فرود برای صفحه گزارش استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید چندین گزارش منتشر کنید، هر گزارش باید حاوی محتوای جدید و منحصر به فرد باشد.

به زبان صفحه فرود توجه کنید

صفحه فرود صفحه ای در سایت شما است که می خواهید به آن بک لینک دریافت کنید. زبان محتوای گزارش باید با زبان صفحه فرود یکسان باشد. این باعث می شود گوگل محتوا را درک کند. همچنین کاربر با دیدن متن گزارش که به زبان خود نوشته شده است، انتظار دارد به همان زبان به صفحه فرود هدایت شود.

اصول سئو را برای گزارش محتوا به زبان انگلیسی رعایت کنید

یکی از اهداف شما از گنجاندن گزارشات به زبان انگلیسی افزایش ترافیک وب سایت است. بنابراین در متن گزارش خود اصول سئو را رعایت کنید تا گوگل متوجه مطالب و پیام شما شود. قبل از نوشتن گزارش، جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید تا بدانید کدام کلمات را هدف قرار دهید.

از سرفصل های فعلی استفاده کنید

موضوعات امروز، بحث ها و روندهای داغ می توانند انتخاب های خوبی برای عنوان گزارش باشند. با پرداختن به این موضوعات، فرصت افزایش بازدید از گزارش و ترافیک ورودی به سایت شما افزایش می یابد.

از انکر تکست مناسب استفاده کنید

Anchor text متن پیوند است. این متن نشان دهنده محتوای صفحه فرود در گوگل است. سعی کنید از دقیق ترین توضیحات برای نوشتن متن لنگر استفاده کنید تا گوگل بداند صفحه فرود در مورد چیست.

دعوت به اقدام را فراموش نکنید

یک فراخوان برای اقدام یا CTA باید در انتهای گزارش گنجانده شود. با این کار شما کاربر را به کلیک، ثبت نام یا خرید دعوت می کنید که هدف گزارش همین است.

هزینه های انتشار گزارش های خارجی

هزینه انتشار گزارش های خارجی به دلار محاسبه می شود که معمولا کمترین قیمت آن 20 دلار است. عواملی که افزایش می دهند هزینه انتشار گزارش تاثیر می گذارند:

  • مشکل رسانه ای
  • عصر رسانه
  • اعتبار دامنه رسانه
  • میزان محبوبیت برند رسانه ای

نحوه انتخاب رسانه خارجی

برای انتشار گزارش تبلیغات خارجی باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. برخی از این عوامل مربوط به رسانه و سایت مقصد و برخی دیگر مربوط به مخاطب است. این رسانه ها باید ویژگی های زیادی داشته باشند مانند:

  • مطابقت موضوع گزارش با ابزار انتشار
  • میزان اقتدار دامنه سایت ناشر
  • میزان ترافیک سایت ناشر
  • شما امتیاز اسپم پایینی دارید
  • محل ثبت رسانه ناشر
  • نوع مخاطبین سایت برای انتشار گزارش
  • تعداد لینک ها و شرایط انتشار گزارش در سایت مورد نظر

هنگام انتخاب رسانه برای گزارش خارجی باید به این عوامل توجه ویژه داشت. بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اطمینان حاصل کنید که موضوع گزارش تبلیغات در فضای باز شما با موضوع رسانه هدف مطابقت دارد

اگر پیوندی از رسانه های مرتبط با صنعت خود دریافت کنید، گوگل اعتبار بیشتری به محتوا و صفحه سایت شما می دهد. در این صورت امکان تبدیل کاربران رسانه به مشتریان شما افزایش می یابد.

اعتماد در حوزه رسانه را اندازه گیری کنید

Domain Authority یا Domain Authority رتبه سایت را در موتور جستجو نشان می دهد. این معیار که توسط MOZ رایج شد، از 1 تا 100 متغیر است که عدد بالاتر نشان دهنده اعتبار بیشتر سایت است.

حجم ترافیک و قابلیت اطمینان سایت مورد نظر را بررسی کنید

ترافیک سایت به معنای تعداد ورود و تعداد کاربرانی است که روزانه از آن بازدید می کنند. بدیهی است که هرچه ترافیک ورودی بیشتر باشد، قابل اعتماد بودن دامنه و تعداد بازدیدهای گزارش شما بیشتر است.

امتیاز اسپم رسانه را اندازه گیری کنید

SpamScore یکی دیگر از ابزارهای MOZ است که تعیین می کند آیا یک رسانه قابل اعتماد است یا خیر. به عبارت دیگر این معیار احتمال جریمه شدن سایت توسط گوگل را نشان می دهد که برای تعیین آن از 0 تا 100 استفاده می کنند.

رسانه های خارجی باید در کشور هدف حضور داشته باشند

رسانه ای که برای درج گزارش انتخاب می کنید باید در کشور هدف باشد. این کار دو مزیت دارد: اول مخاطب هدف آنها از گزارش شما بازدید می کنند و دوم سئوی محلی سایت شما بهتر خواهد شد.

گزارشی را در رسانه ای که کاربران مورد نظر شما در آن هستند قرار دهید

کاربرانی که در رسانه های هدفمند حضور دارند باید مخاطبان مناسب برای کسب و کار شما باشند. این مخاطبان با شخصیت تجاری شما مطابقت دارند و به زودی مشتریان شما خواهند شد.

اطلاعات در مورد تعداد و نوع پیوندهای رسانه ای

سایت های مختلف سیاست های متفاوتی برای انتشار گزارش های تبلیغاتی دارند. قبل از انتشار گزارش و در مرحله انتخاب رسانه، بررسی شرایط تعداد لینک ها و نوع آنها را فراموش نکنید. بهترین راه استفاده از چندین لینک برای دنبال کردن است.

آنچه در مورد رپورتاژ تبلیغات خارجی آموختیم

گزارش تبلیغات خارجی (تبلیغات) روش اولیه تبلیغات محصولات یا خدمات تجاری است. این روش می تواند مخاطبان زیادی را به سمت کسب و کار جذب کند و فروش آن را افزایش دهد.

نوشتن گزارش به زبان انگلیسی و انتشار آن در رسانه های خارجی، زیرا افزایش اعتبار دامنه (نویسنده دامنه)، نام تجاری (برندینگ) بین المللی و رتبه گوگل خود را بهبود بخشید (Google Rank Improvement)، نیازهای بسیاری از کسب و کارها را برآورده می کند. این رسانه می تواند شامل سایت های دانشگاهی، خبرگزاری ها و هر رسانه خارجی باشد.

انتشار گزارش های خارجی برای تجارت بین المللی اهمیت دو چندان دارد. زیرا منجر به افزایش بازدید سایت و جذب ترافیک بین المللی می شود. برای انتخاب رسانه هدف، تایپ کنید و خرید گزارشاین مقاله عواملی را مورد بحث قرار داده است که پیروی از هر یک از آنها باعث افزایش تعامل با گزارش شما و اثربخشی آن می شود.

خوشحال می شویم تجربیات و نظرات خود را در مورد رپورتاژ آگهی خارجی با تیم Tesmino در کادر زیر به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید