سئو بیشتر از یک تکنیک است – سئو ریراکو


از طریق این مقاله، در مورد دلایلی که ایجاد یک تجربه کاربری واقعی مهمتر و موثرتر از ایجاد محتوا است صحبت خواهیم کرد. به عبارت دیگر، ما می خواهیم اهداف و اولویت های گوگل را درک کنیم. ما همچنین در مورد جستجوهای صفر کلیک بحث خواهیم کرد.

در این سری از فیلم ها و پست ها، ما تمام تلاش خود را می کنیم تدوین استراتژی سئو به گونه ای توضیح دهید که مفهوم درخواست برای وب سایت خود را درک کنید.

اول از همه، ما در مورد اینکه چگونه ایجاد یک تجربه معتبر مهمتر از ایجاد محتوا است صحبت خواهیم کرد.

برنامه ریزی استراتژیک اولین و مهمترین مرحله سئو است. این قسمت مهمتر از بقیه است، اما اکثر مردم این نگرانی را درک نمی کنند. آنها بدون استراتژی شروع به تولید محتوا و لینک سازی می کنند و شکست می خورند. در ریراکو سئو، بیشتر اوقات ما استراتژی سئو را حتی قبل از طراحی وب سایت برنامه ریزی می کنیم تا بتوانیم ویژگی های وب سایت را بر اساس آن تنظیم کنیم.

برگردیم به این سوال:

چرا ایجاد یک تجربه معتبر مهمتر از تولید محتوا است؟

ابتدا بیایید ببینیم گوگل دقیقا چیست. آره! این یک موتور جستجو است، اما آیا واقعاً مانند یک موتور جستجو کار می کند؟ ما معتقدیم که اینطور نیست!

گوگل موتور جستجو نیست! این بیشتر شبیه “موتور پاسخ” است. برای اکثر جستجوهای امروزی، گوگل پاسخ مربوطه را در صفحه نتایج نمایش می دهد، بنابراین اکثر کاربران حتی برای یافتن پاسخ خود بر روی یک لینک یا وب سایت کلیک نمی کنند.

بیایید چند نمونه را ببینیم:

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، اگر بازی هفته گذشته بین منچستریونایتد و لیدز یونایتد را جستجو کنید، نتیجه، گلزنان و نکات برجسته بازی در همان صفحه جستجو یا صفحه نتایج نمایش داده می شود. بنابراین، اگر شخصی به دنبال اطلاعات کلی در مورد این مسابقه باشد، بدون یک کلیک بر روی لینک، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت خواهد کرد.

این هم یک مثال دیگر:

همچنین در تصویر بالا مشاهده می کنید که وقتی نرخ دلار به یورو را جستجو می کنید، پاسخ شما در همان صفحه ای که جستجو کرده اید ظاهر می شود. همچنین گوگل یک ماشین حساب در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید مبلغ را وارد کرده و بلافاصله نتیجه را دریافت کنید.

به این «جستجوی صفر کلیک» می گویند. این برای جستجوهایی اعمال می شود که در آن کاربران پاسخ های خود را مستقیماً از Google بدون کلیک کردن روی هیچ پیوندی دریافت می کنند.

این یک هشدار برای ما است زیرا استراتژی ما برای ایجاد محتوا با هدف جذب کاربران از طریق وب سایت ما بی فایده خواهد بود. با این حال، در اینجا چند درس برای یادگیری وجود دارد:

وقت و پول خود را برای موضوعاتی که پاسخ های واضح دارند هدر ندهید.

برای مثال، هیچ کلیکی برای نتیجه مسابقه دریافت نخواهید کرد!

سئو تنها راه جذب بازدید کننده نیست.

شما آن را از ما نشنیده اید، اما سئو بهترین راه برای جذب بازدیدکنندگان به وب سایت شما نیست.

ما قبلاً می دانیم که گوگل یک پاسخگو است نه یک موتور جستجو. از سوی دیگر، گوگل تبلیغات پولی را برای کلمات کلیدی که کاربران جستجو می کنند در اولویت قرار می دهد. به همین دلیل است که سریع ترین راه برای جذب بازدیدکنندگان به وب سایت شما از طریق تبلیغات گوگل است.

حال سوال این است که کدام روش برای شما بهتر است؟ سئو یا تبلیغات گوگل؟ هیچ پاسخ جادویی برای این سوال وجود ندارد، زیرا بسته به ماهیت و اندازه کسب و کار شما، سئو یا تبلیغات پولی گزینه طلایی برای شما خواهد بود و در برخی موارد ترکیبی از این دو بهترین کار را خواهد داشت.

بیایید چند نمونه را مرور کنیم:

اگر همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است به دنبال طراحی وب در دبی هستید، 3 وب سایت اول بالا تبلیغات پولی هستند! بنابراین حتی اگر برای آن کلمه کلیدی خاص رتبه خوبی داشته باشید، سهم منصفانه ای از آن را نخواهید داشت.

همانطور که در زیر توضیح داده شد، زمانی که عبارت «خرید هندزفری سامسونگ» را جستجو می کنید، این اتفاق می افتد.

در نتیجه سئو تنها و بهترین گزینه برای استراتژی بازاریابی شما نیست. پس چرا این کار را می کنیم؟! پاسخ به این سوال دومین درسی خواهد بود که باید یاد بگیریم.

سئو هنوز هم موثرترین راه برای تبلیغ وب سایت شما است، به خصوص در برنامه بازاریابی بلند مدت.

صفحه دوم گوگل بی فایده است!!

اگر هدف شما رسیدن به صفحه دوم گوگل است، آن را فراموش کنید زیرا باعث اتلاف وقت و هزینه زیادی خواهد شد. برای درک بهتر، برخی از آمارهای گوگل را مرور می کنیم:

بر اساس نمودار دایره ای بالا، تقریبا 50 درصد از جستجوها جستجوهای بدون کلیک هستند! (ما قبلا در مورد صفر کلیک صحبت کردیم). تقریباً 5 درصد از کاربران فقط روی تبلیغات کلیک می کنند و در نهایت 45 درصد از کاربران هدف ما. تمام تلاش های سئو برای این دسته از کاربران است که روی صفحات نتایج ارگانیک کلیک می کنند. همچنین جالب است بدانید که 35 درصد از این نوع کاربران بر روی اولین وب سایت نمایش داده شده در صفحه نتایج گوگل کلیک می کنند!

نمودار زیر را ببینید:

همانطور که در بالا نشان داده شد، بین رتبه وب سایت و تعداد کلیک ها رابطه معکوس معناداری وجود دارد. طبق آمار گوگل، 60 درصد از کاربران هدف ما بر روی سه وب سایت اول و 18 درصد از کل کاربران بر روی وب سایت چهارم در صفحه نتایج جستجو کلیک می کنند. معنی این برای ما چیست؟ یعنی نه تنها صفحه دوم گوگل بی فایده است، بلکه جایگاه چهارم هم بی فایده است!

بنابراین، سرمایه گذاری بر روی کلمات کلیدی که احتمال کمتری دارد کلمات کلیدی صفر کلیکی باشند، ایده هوشمندانه ای خواهد بود تا از مزیت 50 درصد کاربرانی که به وب سایت های ارگانیک علاقه مند هستند، استفاده کنید.

فقط در صورتی پروژه را شروع کنید که می خواهید رتبه 1 را کسب کنید

کلمات کلیدی مرده اند

ما قبلاً چند بار از “کلمات کلیدی” استفاده کرده ایم، اما اجازه دهید حقیقت را به شما بگوییم. کلمات کلیدی اکنون مرده اند! الگوریتم های گوگل اکنون به جای کلمات کلیدی در محتوای شما، بر مفهوم محتوای شما تمرکز می کنند. این یکی را بررسی کنید:

وقتی کاربران چیزی را جستجو می کنند، گوگل سعی می کند هدف و هدف جستجوی کاربران را درک کند. بنابراین، اگر محتوای محتوای شما با هدف کاربران مطابقت داشته باشد، گوگل صفحه شما را به کاربران توصیه می کند. نکته این است که با تمرکز بر مفهوم محتوای خود، می توانید بسیاری از کلمات کلیدی را پوشش دهید، در حالی که با تمرکز بر کلمات کلیدی، بهترین حالت، دریافت کلیک فقط برای آن کلمه کلیدی خاص است.

تمام تلاش خود را بکنید تا بر اهمیت محتوای خود تأکید کنید. کلمات کلیدی را فراموش کنید

گوگل محتوای تصاویری که آپلود می کنید را درک می کند

آیا می دانستید که گوگل می تواند محتوای تصاویری که آپلود می کنید را درک کند؟ این عالی است.

به این عکس نگاه کن:

در سمت راست تصویر بالا، می توانید مشاهده کنید که گوگل چه اطلاعاتی را از تصویر دریافت کرده است. در اینجا در تصویر نشان داده نشده است، اما گوگل توانسته پلاک خودرو را نیز پیدا کند! این ویژگی شگفت انگیز گوگل درس دیگری به ما می دهد که به شرح زیر است:

تصاویر شما سئوی شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد. حتما از آنها استفاده کنید و از عکس های مناسب در مکان های مناسب استفاده کنید.

تاثیر تجربه کاربر بر سئو

حدود 10 سال پیش، گوگل با ربات ها و هوش مصنوعی کار کرد تا بفهمد بهترین پاسخ به کاربران چیست. برای سال ها، گوگل متوجه شده است که بهترین راه برای پیدا کردن خواسته های کاربران، تجزیه و تحلیل تجربه کاربر است. امروزه گوگل سعی می کند تجربه کاربری را درک کند تا بر اساس آن پیشنهادات مرتبط ارائه کند.

بیایید ببینیم گوگل چه عواملی را برای درک تجربه کاربر در نظر می گیرد. برای این منظور آنها را به دو دسته اصلی تقسیم می کنیم:

  • تجزیه و تحلیل نمایه سازی صفحات
  • رفتار کاربر پس از ورود به وب سایت

برای تجزیه و تحلیل فهرست صفحه، گوگل موارد زیر را در نظر می گیرد:

  • تجربه ی کاربر
  • سازگار با موبایل
  • سرعت صفحه
  • کیفیت محتوا

این عناصر حتی قبل از اینکه کاربر موضوعی مرتبط با محتوای شما را جستجو کند اندازه گیری می شود.

برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر پس از ورود به وب سایت، گوگل عناصر زیر را در نظر می گیرد:

  • نرخ کلیک – به این معنی است که وب سایت شما در هر نمایش چند کلیک دریافت می کند.
  • زمان اقامت – این زمانی است که کاربران قبل از بازگشت به موتور جستجو در وب سایت شما می گذرانند.
  • تعامل – به فعالیت کاربر در وب سایت شما، از جمله گذاشتن نظر، تماشای یک ویدیو یا موارد مشابه اشاره دارد.
  • Bounce Rate – نرخ پرش تعداد کاربرانی است که وب سایت شما را ترک می کنند تقسیم بر تعداد کل کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند. بنابراین نرخ پرش پایین تر از دیدگاه تجربه کاربر یک امتیاز مثبت خواهد بود.

تمامی این فاکتورها توسط گوگل در نظر گرفته می شود تا بر اساس جستجوی کاربران، وب سایت مناسبی را به کاربران ارائه دهد. این کار برای ارائه بهترین تجربه جستجو به کاربران انجام می شود.

گوگل این تحلیل را تا زمانی ادامه می دهد که مطمئن شود هر کاربر در جهان می تواند آنچه را که به دنبالش است در سه پیشنهاد اول بیابد، دقیقاً به همین دلیل است که “تجربه کاربر” برای وب سایت شما و سئوی آن بسیار مهم است.

تجربه کاربری وب سایت خود را بهبود بخشید. بدون آن نمی توانید رتبه خوبی داشته باشید!

برای خواندن این مقاله از شما تشکر می کنم. امیدواریم از این قسمت لذت برده باشید و مطمئنیم قسمت بعدی را خواهید خواند.

اگر به دنبال خدمات سئو می توانید با ما تماس بگیرید. برای اطلاعات بیشتر می توانید هزینه های سئو همچنین بررسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید