می توانید به این سوال پاسخ مثبت بدهید. استفاده صحیح از این داده ها ممکن است برای رتبه سایت شما موثر نباشد، اما به طور غیرمستقیم کاری که با سایت شما انجام می دهد باعث می شود سایت شما در جستجوی گوگل بهتر ظاهر شود.
در اینجا نتایج جستجوی پیشرفته به کاربران کمک می کند تا نسبت به نتایج لیست لینک های نمایش داده شده، انتخاب بهتری داشته باشند و اگر سایت شما مفید باشد و عملکرد بهتری داشته باشد، نتیجه بسیار قابل اعتمادی برای کاربر محسوب می شود و در نتیجه کاهش می یابد. نرخ پرش شما را به سایتی معتبر با محتوای جذاب و نتایج امیدوارکننده گوگل تبدیل می کند.
با استفاده موثر از ساختار داده می توانید از رقبای خود بالاتر باشید. ساختار داده تجربه کاربر را بهبود می بخشد و آنها می توانند ساختار داده را به وب سایت های مختلف منتقل کنند.
بیایید به شما مثالی بزنیم که کاربران می توانند رویدادی را که تعریف کرده اید مستقیماً با کلیک کردن در تقویم سیستم خود وارد کنند. یا مثلاً کاربر می تواند بدون خروج از صفحه نتایج جستجو، بلیط فیلم یا کنسرت رزرو کند.
بنابراین به طور کلی استفاده از داده های ساخت یافته در بهینه سازی سئو وب سایت تاثیر دارد. بر اساس این بیانیه، داده های ساخت یافته از دو طریق به بهبود سئو کمک می کند:
اول، اطلاعات ارائه شده توسط داده های ساختاریافته توسط موتورهای جستجو به راحتی قابل درک است و به آنها اجازه می دهد داده ها را به درستی نمایش دهند.
دوم، دادههای زیادی از موتورهای جستجو بازیابی میشود، که میتوان آنها را با فرمت کوچک در صفحه نتایج جستجو مشاهده کرد.