سرویس نقشه گوگل نیز از این پس از جمینا استفاده می کند


در جریان کنفرانس I/O 2024، گوگل اعلام کرد که هوش مصنوعی Jumnai را به سرویس Google Maps اضافه کرده است. این ویژگی جدید، از طریق Places API، به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از توضیحات متنی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در برنامه ها و وب سایت های خود استفاده کنند. این توضیحات بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از بیش از 300 میلیون کاربر فعال Google Maps است، بنابراین توسعه‌دهندگان دیگر نیازی به نوشتن توضیحات سفارشی برای مکان‌ها ندارند.از جمله امکاناتی که اضافه می شود هوش مصنوعی Jamnai به سرویس Google Maps دسترسی خواهد داشت که اطلاعات دقیق و به روزی درباره مکان هایی مانند رستوران ها، مغازه ها، سوپرمارکت ها، پارک ها و سینماها ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر یک توسعه دهنده یک برنامه رزرو رستوران طراحی کرده باشد، این ویژگی جدید می تواند به کاربران کمک کند تا بهترین رستوران ها را بر اساس نیاز خود پیدا کنند. با جستجوی رستوران در این اپلیکیشن، کاربران می توانند به سرعت به اطلاعات مهمی مانند منوی اصلی، تخفیف ها و فضای کلی آن مکان دسترسی پیدا کنند.


بیشتر بخوانید:


نمایندگی جمینا در سرویس نقشه گوگل

علاوه بر این، گوگل نتایج جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی و متنی را به Places API اضافه کرد. این ویژگی به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا نماها و تصاویر مربوط به جستجوی کاربران را نمایش دهند. برای مثال، در اپلیکیشنی که برای مرور رستوران‌های محلی طراحی شده است، کاربران می‌توانند عباراتی مانند «رستوران‌های دوست‌دار سگ» را جستجو کنند و فهرستی از رستوران‌های مرتبط را به همراه نظرات و عکس‌های حضور سگ‌ها در آن رستوران‌ها ببینند.

این ویژگی ها در حال حاضر در ایالات متحده موجود است و گوگل قصد دارد در آینده این ویژگی ها را در اختیار کاربران کشورهای دیگر قرار دهد. توسعه دهندگان با این قابلیت ها می توانند تجربه کاربری بهتری را برای کاربران خود فراهم کنند و اطلاعات دقیق و جامع تری را در اختیار آنها قرار دهند.

بیشتر بخوانید: