قیف 4 فازی در بازاریابی چیست؟
او قیف 4 فاز در بازاریابی یا قیف تبدیل (قیف)، اصطلاحی است که در بازاریابی آنلاین استفاده می شود. سعی می کند مراحل مختلفی را که یک کاربر باید برای تحقق یک هدف خاص در یک وب سایت دنبال کند، تعریف کند. خواه ثبت نام، خرید یا تولید سرنخ باشد.
از طریق قیف میتوانیم تعیین کنیم که در هر یک از مراحلی که کاربر تا رسیدن به هدف نهایی انجام میدهد، چند درصد ضرر به دست میآوریم. این به شناسایی نقاط ضعف و نقاط ضعف ما برای بهینه سازی کمک می کند تا بیشترین تعداد کاربر یا مشتری را به دست آوریم. (قیف-تبدیل).
یکی از موثرترین روش های بازاریابی نام دارد.AIDA“. این یک مدل کلاسیک است که اثرات یک پیام تبلیغاتی را بر مصرف کننده توصیف می کند. این یک مخفف انگلیسی از مخفف است توجه (توجه)، علاقه (علاقه) میل (میل) y عمل (عمل). این 4 مرحله معمولاً توسط مصرف کننده به صورت منظم و پیش رونده تا رسیدن به تصمیم نهایی برای دریافت خدمات یا خرید کالا دنبال می شود. از خدمات ما به شما کمک می کنیم تا این نکات را در کسب و کار خود بهبود بخشید.
توجه
هدف جلب توجه مشتری بالقوه، اطلاع دادن به ما و نشان دادن محصول مورد نظر است. یک راه خوب برای جلب توجه آنها با اصالت است. برای این ما سعی خواهیم کرد از طریق زبان مشتری ارتباط برقرار کنیم و سعی کنیم یک راه حل واقعی ارائه دهیم. جلب اعتماد آنها بسیار مهم خواهد بود، بنابراین ما به شما نیاز داریم که اولین برداشت خوبی از ما داشته باشید. ما سعی خواهیم کرد پیام خود را مطابق با نیازهای شما شخصی سازی کنیم، سعی می کنیم آن را استاندارد نکنیم، زیرا این به معنای از دست دادن علاقه شما خواهد بود.
علاقه
هنگامی که توجه مشتری ما جلب شد، باید از هر ابزاری برای حفظ آن استفاده کنیم. ارائه تمام اطلاعات مورد نیاز، نشان دادن کیفیت محصول ما، از طریق تصاویر، ویدئو، تجربیات سایر کاربران از طریق وبلاگ مفید خواهد بود. همه این اقدامات برای مشتریان بالقوه ما بسیار مفید خواهد بود تا ما را برای بازدیدهای بعدی در نظر بگیرند یا آنها را تشویق به خرید با ما و پیگیری روند کنند.
میل
قبل از برداشتن مرحله نهایی، مشتری می خواهد تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا خدمات به دست آورد، قیمت ها و ویژگی های سایر محصولات مشابه موجود در بازار و غیره را مقایسه کند. به همین دلیل، برای ما مفید خواهد بود که رقبای خود را بررسی کنیم، ببینیم چه چیزی ارائه می دهند که آن را جذاب تر می کند، چه چیزی ممکن است در خدمات/محصول ما گم شده باشد یا سهولت در برقراری ارتباط با آنها در صورت بروز مشکل.
مشتری باید ببیند که با ما چیزی را به دست میآورد که با بقیه رقبا به دست نمیآورد، و همچنین تعهد به رسیدگی به هر مشکلی که ممکن است ایجاد شود. نوعی نمایش یا کنفرانس اینترنتی (وبینار) افزودهای است که به تعامل بین مشتریان و ما کمک میکند و قادر به حل هر گونه سؤالی است که ممکن است در سایت ایجاد شود.
عمل
ایجاد یک پیشنهاد مقاومت ناپذیر برای مشتری یا برخی از تبلیغات انحصاری می تواند گامی قطعی برای مشتری باشد تا در نهایت در مورد گزینه ما تصمیم گیری کند. به عنوان مثال، یک پیشنهاد با مدت زمان محدود برای استفاده از آن، هشدار موجودی محدود محصول، یا حتی اضافه کردن چیز اضافی، ارسال رایگان از مبلغ مشخص، امکان تحویل سریع برای دریافت آن در یک زمان مدت زمان کوتاه تر. زمان نسبت به معمول، نمایش محصول ممکن، زمان خرید یا گفتن به مشتریان که فقط چند کتاب یا بسته نرم افزاری باقی مانده است. موارد اضافی نیز می تواند اضافه شود، مانند 60 روز ضمانت بازگشت وجه، شما باید با مشتری علاقه مند برای نسخه ی نمایشی محصول، در صورت وجود، یا مشاوره تلفنی رایگان تماس بگیرید.
از خدمات ما می توانیم به شما در کسب و کارتان کمک کنیم. از ما دیدن کنید و همه طرح های ما را ببینید که برای رونق کسب و کار شما بسیار مفید خواهد بود.