محتوای با کیفیت چیست و چگونه آن را تولید کنیم؟


نوشتن محتوای با کیفیت یکی از جنبه های کلیدی هر استراتژی سئو است. اما چه زمانی محتوای شما با کیفیت بالا در نظر گرفته می شود؟ آیا کیفیت بالا برای کاربران شما همان معنایی را دارد که برای گوگل دارد؟ در این مقاله می خوانیم محتوای با کیفیت چیست و چگونه می توانید از موفقیت محتوای خود مطمئن شوید. این امر مستلزم برخی مهارت های نوشتاری خلاق است. با تمرکز، می توانید محتوای با کیفیت و رتبه بالایی ایجاد کنید که کاربران شما آن را بخوانند و از آن لذت ببرند.

محتوای با کیفیت چیست؟

این سوال یک سوال میلیون دلاری است. دانستن نحوه نوشتن محتوای باکیفیت به شما کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید، نرخ پرش کمتر و تبدیل‌های بیشتری داشته باشید. اما چه کسی کیفیت محتوای شما را تعیین می کند؟ یک پاسخ ساده وجود دارد: کاربران شما. با این حال، این امر ایجاد محتوای مناسب را دشوار می کند. زیرا هر کاربر متفاوت است و هدف جستجوی متفاوتی دارد. اگرچه آنها یک چیز مشترک دارند. هر مصرف کننده ای می داند که چه می خواهد. در حالی که هنوز درک می کنید که مخاطب شما می خواهد در مورد چه چیزی بخواند!

چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم

کاربران می دانند چه می خواهند و شما با تحقیق در مورد آنچه می خواهند شروع به تولید محتوا می کنید. برای این منظور باید نکاتی را بدانید که به نوشتن شما کمک می کند.

1. برای خوانندگان خود بنویسید نه خودتان

اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید، می‌خواهید خوانندگان درباره محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید بدانند. اگر یک وبلاگ نویس هستید، می خواهید خوانندگان با شما و موضوعات مورد علاقه شما آشنا شوند. با این حال، در نظر گرفتن اینکه کاربران شما واقعاً می خواهند در مورد چه چیزی بخوانند نیز مهم است. آنها چه منافعی دارند؟ چه رویدادها یا اخباری در راه است که می توانید با کسب و کار خود مرتبط کنید؟ آنها در تلاش برای حل چه مشکلاتی هستند که آنها را به سایت شما آورده است؟

اولین قدم در ایجاد محتوای با کیفیت بالا این است که مطمئن شوید متن شما حاوی اطلاعاتی است که مخاطبان شما به دنبال آن هستند. برای اینکه بفهمید کاربران شما به دنبال چه اطلاعاتی هستند، باید جستجوی درست کلمات کلیدی را انجام دهید. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید درباره چه موضوعاتی بنویسید و مخاطبان شما از چه کلماتی استفاده کنند. تحقیقات کلمات کلیدی نیز به رتبه بندی شما کمک می کند. زیرا بازدیدکنندگان بیشتر و نرخ پرش کمتر به گوگل می گویند که صفحه شما نتیجه خوبی برای نمایش در نتایج جستجوی آنهاست.

از کلمات کلیدی کم رقابت برای بهبود رتبه سئو استفاده کنید

2. محتوای خود را خوانا و جذاب کنید

اگر می‌خواهید پیام خود را منتشر کنید و مطمئن شوید که مردم کل پست یا صفحه وبلاگ شما را می‌خوانند، خواندن مطالب خود را آسان کنید. این یعنی چی؟ یعنی به ساختار متن و کلماتی که استفاده می کنید فکر کنید. متن بیش از حد بدون عنوان یا پاراگراف کاربر را می ترساند. بنابراین مطمئن شوید که از عناوین و سرفصل های مناسب استفاده می کنید. همچنین سعی کنید استفاده از کلمات دشوار را محدود کنید و مراقب طول جملات خود باشید. از مترادف ها استفاده کنید و جملات طولانی تر را با جملات کوتاه تر جایگزین کنید.

3. در مورد هدف جستجو و هدف خود فکر کنید

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. هدف از جستجو به چه معناست؟ هدف جستجو دلیل انجام یک جستجوی خاص است. این اصطلاحی است که برای توصیف هدف آنها استفاده می شود. مثلاً آیا سؤالاتی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود؟ یا می خواهید چیزی آنلاین بخرید؟ هدف جستجوی دیگران در نحوه مشاهده کیفیت محتوای شما تفاوت ایجاد می کند. اگر در آن لحظه نیازهای آنها را برآورده کند، آنها مدت بیشتری در صفحه شما خواهند ماند. اما اگر آنها نیاز به پاسخ به یک سوال دارند و صفحه ای که در آن قرار می گیرد فقط سعی می کند محصولات را به آنها بفروشد، قبل از اینکه متوجه شوید از صفحه خارج می شوند. بنابراین هنگام ایجاد محتوا برای یک صفحه خاص، مهم است که هدف جستجو را در نظر بگیرید.

4. قابل اعتماد باشید

اعتماد زمانی ایجاد می شود که کاربران به صفحه شما برسند. در واقع باید به مخاطبان خود نشان دهید که قابل اعتماد هستید. چگونه ابتدا با نوشتن واضح و کاربر محور. دوم، سعی کنید از عکس های استوک خودداری کنید. زیرا عکس های واقعی اعتماد بیشتری ایجاد می کنند و به سایت شما حس شخصی می دهند. همین امر در مورد صفحه درباره ما در سایت شما نیز صدق می کند. سعی کنید از عکس های واقعی تیم خود استفاده کنید. سوم، رتبه‌بندی‌ها و گواهی‌های گوگل را به صفحات مربوطه اضافه کنید و HTTPS را فعال کنید. این به کاربران و گوگل کمک می کند تا بفهمند سایت شما به یک کسب و کار یا شخص واقعی تعلق دارد و به آن ها اجازه می دهد تا سایت شما را با خوشحالی و ایمن مرور کنند.

5. محتوای خود را به روز نگه دارید

یکی دیگر از عناصر کلیدی نوشتن محتوای با کیفیت، اطمینان از به روز بودن و مرتبط بودن آن است. این بدان معنی است که شما باید هر از چند گاهی محتوای خود را به روز کنید تا مطمئن شوید که افراد می توانند اطلاعات مناسب را پیدا کنند. اما چرا این مهم است؟ زیرا به کاربران شما نشان می دهد که از آخرین پیشرفت های دنیا آگاه هستید و همیشه می توانید اطلاعات دقیقی را در اختیار آنها قرار دهید. به عبارت دیگر: اعتماد ایجاد می کند و باعث می شود مخاطبان شما به سایت شما بازگردند. به روز نگه داشتن پست های وب سایت و وبلاگ نیز برای سئو مهم است. زیرا به گوگل نشان می دهد که سایت شما زنده، پویا و مرتبط است. بنابراین، مطمئن شوید که محتوای خود را به طور منظم طبق برنامه به روز می کنید.

در نتیجه، پنج مرحله ای که تا کنون در مورد آن صحبت کردیم به شما کمک می کند تا محتوایی بنویسید که خواندن آن آسان و کاربر محور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید