منابع ترافیک وب سایت – شبکه برتر


بدانید کدام منابع ترافیک بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت شما سوق می دهد.
همه KPIهای بازاریابی دیجیتال خود را در یک مکان ردیابی کنید

منابع ترافیک وب سایت را شناسایی کنید

سه منبع اصلی ترافیک، مستقیم، ارجاع و جستجو هستند، اگرچه وب سایت شما می تواند ترافیک را از کمپین هایی مانند تبلیغات بنری یا جستجوی پولی نیز دریافت کند. علاوه بر اندازه‌گیری تعداد بازدیدکنندگان از هر منبع ترافیک، تعداد اهداف برآورده شده از هر منبع را نیز در نظر بگیرید.

هر منبع ترافیک می تواند برای ارائه اطلاعات دقیق تر در مورد ترافیک وب شما تجزیه و تحلیل شود.

به عنوان مثال، ترافیک جستجو را می توان با توجه به صفحه فرود و رتبه بندی کلمات کلیدی مرتبط تجزیه و تحلیل کرد.

ترافیک ارجاع را می توان به دسته هایی مانند ارجاعات اجتماعی، ذکر وبلاگ یا لیست سرویس ها تقسیم کرد.

علاوه بر این، هر منبع سلامت وب سایت شما را نشان می دهد. به عنوان مثال، حجم بالای ترافیک ارجاع نشان می دهد که برند یا وب سایت شما به طور مکرر در وب سایت های شخص ثالث یا سایت های رسانه های اجتماعی صحبت می شود. معیارهای منبع ترافیک وب را به داشبورد عملکرد SEO خود اضافه کنید تا تلاش های بازاریابی خود را بیشتر کنید.

شرایط کلیدی

  • ترافیک مستقیم: بازدیدکنندگانی که با وارد کردن URL شما در مرورگر خود یا از طریق یک کانال ناشناس از سایت شما بازدید می کنند.
  • ترافیک توصیه شده: بازدیدکنندگانی که با کلیک بر روی یک URL در وب سایت دیگری از سایت شما بازدید می کنند.
  • ترافیک جستجوی ارگانیک: بازدیدکنندگانی که وب سایت شما را با وارد کردن یک کلمه کلیدی در موتور جستجو (گوگل، بینگ، یاهو) و کلیک بر روی تبلیغ شما پیدا می کنند.
  • ترافیک کمپین: بازدیدکنندگانی که از طریق یک کمپین ویژه از وب سایت شما بازدید می کنند یا روی پیوندی با پارامترهای ردیابی خاص کلیک می کنند.

شاخص های موفقیت ترافیک وب

جستجوی ارگانیک بهترین منبع برای ایجاد ترافیک وب سایت است. اما حجم به تنهایی ارزش زیادی را ارائه نمی دهد. در بسیاری از موارد، کیفیت سرنخ ها و ترافیک وب سایت چیزی است که باعث ایجاد درآمد و بازده می شود.
حجم را از هر منبع ترافیکی افزایش دهید و در عین حال ترافیک کانال های دیگر را ثابت نگه دارید.
نرخ تبدیل هدف بالا یا در حال بهبود برای هر منبع ترافیک.

چالش های منابع ترافیک وب

بزرگترین چالش با ترافیک رسانه های اجتماعی به ویژه این است که ردیابی منبع اصلی پیام دشوار است. پیوندهای ورودی از شبکه‌های اجتماعی که بازدیدکنندگان برای شما ارسال می‌کنند ممکن است در رشته‌های نظرات یا مکالمات گذرا ظاهر شوند که نمی‌توانید به آن‌ها متصل شوید و آنها را مشاهده کنید زیرا منقضی شده‌اند.

بهترین روش منابع ترافیک وب

بهترین منبع ترافیک وجود ندارد زیرا به ماهیت وب سایت شما بستگی دارد. در اینجا چند نکته تخصصی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

گشتاور

همیشه بهترین کار این است که منابع ترافیکی متفاوتی داشته باشید. این امر خطر خرابی وب سایت شما را در صورت خشک شدن منبع اصلی ترافیک شما به حداقل می رساند.

برای افزایش ترافیک وب سایت، بازاریابان باید تجزیه و تحلیل وب سایت خود را برای کلمات و عباراتی بررسی کنند که ممکن است حتی ندانید مخاطبان شما به دنبال آنها هستند.

این کلمات کلیدی دم بلند به شما ایده ای از موضوعات جدید ممکن برای توسعه محتوا برای بهبود سئوی خود می دهد.
محتوایی ایجاد کنید که موضوعات را هدف قرار دهد، نه کلمات کلیدی.

وب سایت خود را با در نظر گرفتن مخاطبان خود طراحی کنید.

یک استراتژی بلندمدت خوب این است که سایر منابع محتوای ممکن مانند وبلاگ ها، مشتریان و تامین کنندگان را کشف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید