این راهنمای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) نحوه بهینهسازی برچسبهای هدر برای سئو را توضیح میدهد.
در زیر، فهرستی از بهترین نکات بهینهسازی تگ هدر را میبینید که میتوانید از آنها برای بهبود رتبهبندی و ترافیک وبسایت خود بر اساس بهترین شیوههای تگ عنوان HTML در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول تگ های سرصفحه در HTML بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند استراتژی بهینه سازی موتور جستجو بهتری ایجاد کنید.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
1. از ساختار تگ هدر مناسب استفاده کنید
اولین راه برای بهینهسازی تگهای هدر برای سئو، استفاده از ساختار مناسب در تگهای هدر است. ساختار مناسب HTML خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی را بهبود می بخشد.
از تگ H1 برای عنوان صفحه استفاده کنید که موضوع کلی محتوا را خلاصه می کند. از تگ های H2 برای تعریف موضوعات فرعی استفاده کنید تا محتوای خود را به فصل تقسیم کنید. تگهای H3 باید در زیر تگ H2 مرتبط قرار گیرند تا در زیر بخشهای اطلاعات عمیقتر شوند. H4s برای توضیحات دقیقتر زیر H3s قرار میگیرد و H5s زیر H6s قرار میگیرد.
از استفاده از تگهای هدر به عنوان راهی برای قالببندی متن، مانند پررنگ کردن آن یا بزرگتر کردن اندازه فونت، خودداری کنید. استفاده از سرفصل های HTML خارج از عملکرد مورد نظر آنها، هم خوانندگان و هم خزنده های موتورهای جستجو را گیج می کند.
2. همیشه از تگ H1 استفاده کنید
بهترین روش دیگر برای بهینه سازی تگ هدر استفاده خوب از تگ H1 است. این مهمترین هدر برای خوانندگان و موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است.
همیشه باید از عنوان H1 در صفحه استفاده کنید زیرا بیشترین وزن را برای سئو دارد. همچنین، تنها باید یک تگ H1 در ساختار سند وجود داشته باشد. داشتن بیش از یک عنوان H1 می تواند خزنده های موتورهای جستجو را در مورد اینکه موضوع اصلی سئو چیست سردرگم کند. علاوه بر این، عنوان H1 باید حاوی کلمه کلیدی اصلی شما باشد زیرا بیشترین وزن را برای SEO دارد.
به خاطر داشته باشید: تگ
یکسان نیست. تگ عنوان حاوی اطلاعات فراداده عنوان صفحه است که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) برای فهرست وب سایت ظاهر می شود. تگ H1 توسط کاربر در حال خواندن مطالب در صفحه دیده می شود.
3. کلیدواژه اصلی خود را در اولین تگ فرعی قرار دهید
H1 شما به عنوان عنوان اصلی برای خزنده های موتور جستجو عمل می کند، در حالی که تگ های H2 برای تعریف موضوعات فرعی صفحه استفاده می شود. یک استراتژی خوب برای سئو داخلی این است که کلمه کلیدی اصلی خود را در اولین زیر سربرگ H2 صفحه قرار دهید. این موضوع ارتباط موضعی کلمه کلیدی را برای کمک به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو تأیید می کند.
4. برای هر کلمه کلیدی یک تگ H2 قرار دهید
گنجاندن تگ H2 برای هر کلمه کلیدی هدف در صفحه شما، راه خوبی برای بهینه سازی تگ های هدر برای موتورهای جستجو برای بهبود سئوی درون صفحه است. به عنوان مثال، اگر سه کلمه کلیدی را هدف قرار می دهید، باید سه عنوان فرعی H2 با هر کلمه کلیدی در یکی از تگ های H2 درج کنید تا به توصیف آن بخش از محتوا کمک کند.
این استراتژی بهینهسازی، کلیدواژههای اولیه و ثانویهای را که میخواهید محتوا در SERP رتبهبندی شود، در اختیار موتورهای جستجو قرار میدهد. همچنین به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای هر بخش از مقاله را درک کرده و آن را به درستی در فهرست طبقه بندی کنند.
بهینهسازی تگهای H2 برای کلمات کلیدی SEO یک راه آسان برای دادن سیگنالهای مناسب به الگوریتمهای نمایهسازی و رتبهبندی است تا با اطمینان محتوای شما را برای موضوعات فرعی مرتبط در SERP توصیه کنند.
5. تگ های H3 را برای تغییرات کلیدواژه بهینه کنید
اگر میخواهید تگهای هدر خود را برای سئوی بهتر بهینه کنید، باید روی تگهای H3 خود نیز تمرکز کنید. این زیرعنوانهای HTML باید شامل تغییرات کلیدواژه، مترادفها و کلمات مرتبط با معنایی باشند تا به تقویت ارتباط موضوعی بدون بهینهسازی بیش از حد برای کلمات کلیدی هدف شما کمک کنند.
استفاده از انواع مختلف کلمات کلیدی مانند این نیز به جذب ترافیک مرتبط بیشتر از جستجوهای کلیدواژه طولانی در گوگل، یاهو و بینگ کمک می کند.
مثال های زیر به شما در درک بهتر این استراتژی بهینه سازی H3 کمک می کند.
فرض کنید عبارت کلیدی “هزینه های جراحی بینی” را هدف قرار داده اید. ساختار سرصفحه H2 و H3 خوب به شرح زیر است زیرا H3 ها شامل تغییرات کلمات کلیدی، مترادف ها و کلمات مرتبط معنایی هستند.
<h2>Rhinoplasty Surgery Costs</h2>
<h3>Average Nose Job Cost</h3> (Synonym)
<h3>Anesthesia Fees</h3> (Semantically-Related)
<h3>Surgical Facility Costs</h3> (Semantically-Related)
<h3>Post-Surgery Bills</h3> (Semantically-Related)
<h3>Nose Job Medication Prices</h3> (Semantically-Related)
<h3>Rhinoplasty Plastic Surgery Pricing Table</h3> (Keyword Variation)
یک مثال بد از استفاده از H3s برای سئو که بیش از حد بهینه شده و به عنوان پر کردن کلمات کلیدی در نظر گرفته می شود را می توان در این مثال مشاهده کرد:
<h2>Rhinoplasty Surgery Costs</h2>
<h3>Average Rhinoplasty Surgery Costs</h3>
<h3>Anesthesia Cost for Rhinoplasty Surgery</h3>
<h3>Rhinoplasty Surgery Facility Costs</h3>
<h3>Post-Surgery Rhinoplasty Surgery Costs</h3>
<h3>Rhinoplasty Surgery Costs for Medication</h3>
<h3>Rhinoplasty Surgery Costs Table</h3>
6. نگران برچسب های H4 تا H6 نباشید
نکته بعدی در این لیست از نکات بهینه سازی تگ هدر، نادیده گرفتن تگ های H4 تا H6 هنگام نوشتن محتوای سئو است. این عناوین HTML به هیچ وجه روی سئو تاثیر نمی گذارد.
اگر اضافه کردن تگ H4 به H6 به درک بیشتر محتوای شما کمک می کند، قطعاً می توانید آنها را برای بهبود تجربه کاربری اضافه کنید. با این حال، گنجاندن کلمات کلیدی یا سایر تکنیکهای سئو در این زیرعنوانها منجر به رتبهبندی بالاتر در موتورهای جستجو برای صفحه نمیشود.
7. کلمات کلیدی SEO خود را بارگذاری کنید
بارگذاری مجدد کلمات کلیدی SEO در تگ های هدر یکی دیگر از راه های برتر برای بهینه سازی محتوا برای سئو است.
سرفصلهای HTML یکی از اولین عناصری هستند که خزندههای موتورهای جستجو هنگام دستهبندی محتوای شما برای نمایهسازی در SERP آنها را تحلیل میکنند. و این استراتژی اولیه SEO به افزایش رتبه صفحه وب شما در SERPS کمک می کند. به آن شانس بیشتری برای دیده شدن توسط کاربران می دهد.
بنابراین، هنگام نوشتن محتوای سئو، هر یک از سرفصلهای شما باید کلیدواژه مورد نظر را تا حد امکان نزدیک به شروع برچسب قرار دهد.
8. برچسب های هدر را بین 60 تا 70 کاراکتر نگه دارید
یکی دیگر از بهترین روش های تگ هدر این است که کاراکترهای موجود در هدرهای خود را محدود کنید. تگ های H1 باید 70 کاراکتر یا کمتر داشته باشند، در حالی که تگ های H2 و تگ های H3 باید 60 کاراکتر یا کمتر داشته باشند.
این استراتژی بهینه سازی سرفصل های HTML شما را کوتاه و مختصر نگه می دارد، که درک آنها را برای خوانندگان و موتورهای جستجو آسان تر می کند. همچنین، بارگذاری بیش از حد هدرها با متن بیش از حد می تواند قدرت SEO سرفصل را برای کلمات کلیدی هدف شما کاهش دهد.
9. بهینه سازی برای قطعه های ویژه
اگر قطعه های ویژه را با عناوین صفحه خود هدف قرار دهید، تگ های هدر شما برای سئو بهتر بهینه می شوند. این مکان بسیار مورد علاقه در بالای نتایج جستجو با قالببندی مناسب سرصفحهها برای مطابقت با قالب صحیح برای Google، Yahoo و Bing به دست میآید.
یک راه عالی برای بهینه سازی برای قطعه های ویژه این است که اولین عنوان H2 در صفحه را با عبارت جستجوی اولیه ای که کاربر برای یافتن اطلاعات در گوگل تایپ می کند مطابقت دهد. یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush، KWFinder یا SE Ranking می تواند این داده ها را در اختیار شما قرار دهد.
در مرحله بعد، میخواهید مستقیماً در زیر سربرگ H2 با فرمتی که موتورهای جستجو مانند Google برای قطعه ویژه فعلی پاداش میدهند، پاسخ دهید. ممکن است یک پاراگراف کوتاه، فهرست، جدول یا ویدیو باشد.
اگر قطعه ویژه یک پاراگراف کوتاه است، به طور خلاصه بین 45 تا 50 کلمه پاسخ دهید. برای جداول و ویدیوها، چیزی شبیه به قطعه رتبه بندی ایجاد کنید.
برای لیست ها، باید بین 5 تا 10 تگ H3 با موضوعات فرعی که از عنوان H2 بالای آن پشتیبانی می کنند، اضافه کنید. به نحوه طراحی این بخش از راهنما (مزایای برچسب های سرصفحه در سئو) نگاه کنید تا نمونه ای از این عمل را در عمل ببینید.
10. تصاویر بهینه شده با کلمات کلیدی را به تگ های سرصفحه اضافه کنید
آخرین راه برای بهینهسازی تگهای هدر برای بهینهسازی موتورهای جستجو، افزودن تصاویر بهینهشده با کلیدواژه در کنار عنوانهایی است که حاوی کلمات کلیدی اصلی و فرعی شما هستند.
یک استراتژی ساده سئو عبارت است از گنجاندن کلمات کلیدی به روشی که توصیفی و مرتبط با عنوان فرعی در نام فایل تصویر، متن ALT و ابرداده باشد. در هر تصویر از یک کلمه کلیدی استفاده کنید. تکرار کلمات کلیدی در چندین تصویر، مزیت افزودهای برای سئو ایجاد نمیکند و میتوان آن را پر کردن کلمات کلیدی در نظر گرفت، که ممکن است توسط الگوریتمهای رتبهبندی صفحه وب شما را جریمه کند.
تصویر بهینه شده برای کلمه کلیدی خود را مستقیماً در بالای یا زیر عنوان فرعی H2 یا H3 قرار دهید. انجام این کار به تایید مرتبط بودن کلمه کلیدی مورد نظر کمک می کند و شانس اینکه گوگل، یاهو یا بینگ آن تصویر را در کنار لیست صفحه وب برای پرس و جوهای مرتبط در SERP ها نمایش دهند، افزایش می دهد.
تصاویر همچنین باید به درستی فشرده و فرمت شوند، به طور ایده آل در فرمت های PNG، JPEG یا WebP. انجام این کار باعث می شود که آنها به سرعت بارگیری شوند، که هم توسط کاربران و هم خزنده های موتورهای جستجو ترجیح داده می شود.
درباره تگ های هدر بیشتر بدانید
لینک های زیر بیشتر در مورد تگ های هدر و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
بهینه سازی تگ های سرصفحه در SEO خلاصه بهترین روش ها
امیدوارم از این راهنما که نحوه بهینه سازی تگ های هدر برای سئو را توضیح می دهد، لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، نکات زیادی برای بهینهسازی تگ هدر وجود دارد که میتوانید برای بهبود بهینهسازی موتور جستجوی وبسایت خود دنبال کنید، با بهترین روشهای تگ عنوان برتر از جمله استفاده از ساختار مناسب HTML، استفاده از تگ H2 برای هر کلمه کلیدی هدف، بارگذاری جلویی کلمه کلیدی SEO شما. عبارات، کوتاه نگه داشتن متن، بهینه سازی تگ های سرصفحه برای قطعه های ویژه. پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به بهبود استراتژی کلی SEO شما برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر کمک کند.