هرگز از ربات ها برای بهبود سئو استفاده نکنید – Riraco SEO


به احتمال زیاد در مورد ربات ها در اینترنت شنیده اید. امروزه ربات ها کاربردهای مختلفی در اینترنت دارند و به بخشی جدایی ناپذیر از فضای مجازی تبدیل شده اند. ربات ها به کاربران کمک می کنند اطلاعات مورد نظر خود را در اینترنت پیدا کنند، پرداخت ها را پردازش کنند، غذا سفارش دهند و موارد دیگر. اما ربات چیست؟

ربات چیست؟

ربات اساسا نرم افزاری است که توسط یک برنامه نویس برای انجام یک کار به صورت خودکار توسعه یافته است. از نظر فنی، این نرم افزار است که بدون نیاز به اپراتور واقعی وظایف را انجام می دهد. بسیاری از ربات های خوب در اینترنت وجود دارند که با حسن نیت توسعه یافته اند! چنین ربات هایی حضور خود را اعلام می کنند و به شما اطلاع می دهند که قصد دارند در وب سایت شما چه کاری انجام دهند. برعکس، ربات‌های بدی در اینترنت وجود دارند که به دلایل زیادی مانند سرقت اطلاعات و محتوای سایر وب‌سایت‌ها، دسترسی به اطلاعات حساس، گذاشتن نظر و ایجاد ترافیک ایجاد می‌شوند!

ربات مولد ترافیک چیست؟

یک ربات تولید کننده ترافیک برای ایجاد ترافیک به یک وب سایت طراحی شده است. چنین رباتی با تکرار مکرر همان کار، ترافیک غیرانسانی و جعلی ایجاد می کند تا CTR وب سایت بهبود یابد، هرچند غیرارگانیک! علاوه بر این، این نوع ربات ها بازدیدهای زیادی از یک صفحه وب ایجاد می کنند و در نتیجه شانس رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو را افزایش می دهند. جالب به نظر می رسد، درست است؟ فقط تا آخرش صبر کن
آیا برای بهبود سئو استفاده می شود؟
اگرچه چنین ربات های تولید کننده ترافیک برای صاحبان وب سایت وسوسه انگیز هستند، اما استفاده از آنها برای اهداف بهبود سئو دارای اشکالات زیادی است. ما مهمترین آنها را پوشش خواهیم داد، بنابراین اگر قبلاً قصد دارید از آنها به عنوان بخشی از طرح سئو خود استفاده کنید، دوباره فکر کنید.

کیفیت ترافیک ضعیف

ترافیک ایجاد شده توسط ربات ها از سوی کاربران واقعی نیست، بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که مخاطبان مرتبط از بازار هدف خود از وب سایت شما بازدید کنند. با این حال، موتورهای جستجو به احتمال زیاد شما را در صفحه نتایج خود رتبه بندی می کنند، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که کاربران واقعی روی لینک وب سایت شما کلیک کنند، اما فقط برای مدت کوتاهی، زیرا موتورهای جستجو استفاده از ربات های ترافیک را تشخیص می دهند. آنها دیر یا زود در وب سایت شما شناسایی می شوند، بنابراین بر اساس آن واکنش نشان می دهند.

اطلاعات گمراه کننده

برای تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت خود، باید از ابزارهای قدرتمندی مانند Google Analytics استفاده کنید. چنین ابزارهایی مقداری داده های تحلیلی را در اختیار شما قرار می دهند، بنابراین شما قادر خواهید بود نقاط قوت و ضعف طرح سئوی خود را شناسایی کنید. با این حال، آنها اطلاعات حاصل از فعالیت های ربات را از اطلاعات حاصل از فعالیت های واقعی انسانی در وب سایت شما جدا نمی کنند. بنابراین، نمی توانید بگویید چه مقدار از ترافیک وب سایت شما از ربات ها و چه مقدار از کاربران واقعی است. بنابراین تصمیمی که بر اساس نتایج در گوگل آنالیتیکس خواهید گرفت، تصمیمی دقیق و واقع بینانه نخواهد بود و ممکن است به کل وب سایت شما آسیب برساند.

ترافیک بالا و نرخ تبدیل بسیار پایین

از آنجایی که ترافیک وب سایت شما توسط ربات ها ایجاد می شود، بدیهی است که هیچ تبدیلی اتفاق نخواهد افتاد. این یکی از راه هایی است که موتورهای جستجو تشخیص می دهند که شما از ربات ها برای ایجاد ترافیک استفاده می کنید. با این حال، حتی اگر توسط موتورهای جستجو شناسایی نشدید، داشتن ترافیک بدون تبدیل چه فایده ای دارد، زیرا هدف نهایی هر وب سایتی افزایش نرخ تبدیل است!؟

کاهش سرعت

ربات های مولد ترافیک می توانند با ارسال ترافیک زیاد، وب سایت شما را بیش از حد بارگذاری کنند. سرورهای شما ممکن است با ترافیک تولید شده توسط ربات ها بارگیری شوند، بنابراین سرور عملکرد خوبی نخواهد داشت. در نتیجه، سرعت وب سایت شما کاهش می یابد و در برخی موارد به طور کامل پاسخ نمی دهد. اهمیت سرعت وب سایت و نحوه افزایش سرعت وب سایت را ببینید.

آسیب پذیری امنیتی

روش کار ربات های ترافیک این است که سعی می کنند ترافیک را به وب سایت شما هدایت کنند. این خطر امنیتی وجود دارد که چنین ربات هایی نقاط ضعف شما را به اپراتورهای خود گزارش کنند و راه را برای ورود ربات های مخرب به وب سایت شما، سرقت اطلاعات شما، انجام حملات DDoS و حتی تسلط بر کل وب سایت و اطلاعات مالی مشتریان شما هموار کنند.

آخرین کلمه

ربات ها بخشی جدایی ناپذیر از دنیای دیجیتال هستند. ناگفته نماند که حتی گوگل از ربات های خزنده برای جستجو در تمام وب سایت ها در اینترنت استفاده می کند تا بهترین پاسخ ها را به سوالات کاربران ارائه دهد. علاوه بر این، شرکت های تحقیقاتی نظرسنجی های آنلاین خود را با کمک ربات ها انجام می دهند و همانطور که قبلا در این مقاله ذکر شد، این ربات های خوب حضور خود را به صاحب وب سایت و هدف خود از خزیدن اعلام می کنند. وب سایت شما روشن می شود. با این حال، وقتی صحبت از سئو به میان می آید، استفاده از ربات های مولد ترافیک به دلایل متعددی که در بالا ذکر شد توصیه نمی شود.

به یاد داشته باشید، موثرترین راه برای افزایش ترافیک وب سایت، استفاده از بهترین شیوه ها و استانداردهای سئو برای افزایش ارگانیک ترافیک وب سایت است. اگرچه زمان و تلاش قابل توجهی می طلبد، اما قطعا ارزشش را دارد زیرا با یک وب سایت معتبر با نرخ تبدیل بالا پاداش دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *