ویرایشگر تبلیغات گوگل: چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟


گوگل ادز یکی از پرکاربردترین پلتفرم های تبلیغاتی در اینترنت است که راه قدرتمندی را برای کسب و کارها ارائه می دهد تا به مخاطبان هدف خود دست یابند و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنند. با این حال، مدیریت کمپین‌های بزرگ می‌تواند زمان‌بر و پیچیده باشد، جایی که Google Ads Editor وارد می‌شود. این راهنما حاوی تمام اطلاعات ضروری مورد نیاز برای استفاده از این ابزار عالی است. ابتدا قصد داریم ویرایشگر تبلیغات گوگل را معرفی کنیم. دوم، ویژگی‌های اصلی آن را فهرست می‌کنیم، از ویرایش آفلاین و مدیریت انبوه تا اختصاص کلمه کلیدی تکراری و کار گروهی. سوم، ما تمام مراحل مورد نیاز برای استفاده از Ads Editor را دنبال می کنیم. در پایان راهنمای ما، می‌توانید پاسخ «چه کسی باید از ویرایشگر تبلیغات استفاده کند؟» پیدا کنید. اگر آماده هستید، در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید!

Google Ads Editor چیست؟

Google Ads Editor یک نرم افزار دسکتاپ است که توسط گوگل بدون هزینه به تبلیغ کنندگان و بازاریابان ارائه می شود. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کمپین‌های Google Ads خود را به شیوه‌ای ساده‌تر و متمرکزتر مدیریت کنند و به آنها امکان می‌دهد تغییرات انبوه ایجاد کنند. این رویکرد مؤثرتر از اصلاح دستی و فردی از طریق رابط آنلاین Google Ads است. برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات Google، «Google Tag Manager چیست؟» را بررسی کنید. اینجا.

هنگام مدیریت چندین کمپین، داشتن برنامه‌ای مانند ویرایشگر تبلیغات گوگل با ویژگی‌های متعددی که می‌تواند به شما در پیمایش در میان آنها و یافتن سریع جزئیات خاص که نیاز به اصلاح دارند کمک کند، بسیار مهم است. عملکردهای مختلف آن مدیریت کمپین را در دسترس تر و کارآمدتر می کند. در اینجا به برخی از مزایای مهم آن اشاره می کنیم.

مدیریت انبوه

ممکن است هنگام کار برای یک آژانس تبلیغاتی، مسئولیت چندین کمپین تبلیغاتی برای شرکت های مختلف را بر عهده داشته باشید. ارزیابی عملکرد هر یک و تعیین راه هایی برای ارتقای آنها بسیار مهم است. با این حال، باید تنظیمات مشابهی را برای چندین کمپین اعمال کنید. در این صورت می توان از ابزارهای ویرایش انبوه به جای اصلاح یک به یک استفاده کرد و در وقت شما صرفه جویی کرد و کارایی شما را افزایش داد.

ویژگی پیش نویس پیشرفته

پس از دانلود کمپین های تبلیغاتی خود با استفاده از Google Ads Editor و اعمال تغییرات مورد نظر، می توانید تمام تغییرات را به صورت پیش نویس ذخیره کنید. می‌توانید تغییرات ایجاد شده را در حالت آفلاین مرور کنید و بعداً در Google Ads آپلود کنید. این رویکرد به شما امکان می‌دهد تا قبل از انتشار اصلاحات خود را به دقت بررسی کنید و از درستی همه چیز اطمینان حاصل کنید.

ویرایش آفلاین

بازاریابان می توانند به صورت آفلاین روی کمپین های تبلیغاتی گوگل خود کار کنند و بعداً تغییرات را آپلود کنند. این برای کسانی که دسترسی به اینترنت محدود دارند مفید است. این بدان معنی است که تمام تغییرات اساسی را می توان بدون اتصال به اینترنت انجام داد. بنابراین، پس از اتصال به اینترنت، تغییرات را می توان در Google Ads بارگذاری کرد. این امکان کار بر روی کمپین ها را در هر مکان و هر زمان، بدون توجه به در دسترس بودن اینترنت، ممکن می سازد.

تشخیص کلمات کلیدی تکراری

در برگه «ابزارها»، ویرایشگر تبلیغات گوگل قابلیتی به نام «یافتن کلمات کلیدی یکسان» را ارائه می‌کند. با استفاده از این قابلیت می توانید بدون دردسر کلمات کلیدی تکراری را در حساب کاربری، کمپین یا گروه تبلیغاتی خود جستجو کنید.

همکاری با اعضای تیم

می‌توانید به راحتی با تیم خود همکاری کنید و کمپین‌های Google Ads را با استفاده از Ads Editor با اشتراک‌گذاری دسترسی با اعضای تیم خود مدیریت کنید. با استفاده از این ویژگی، چندین کاربر می‌توانند به طور همزمان روی یک حساب کار کنند و کار تیمی را ارتقا دهند و گردش کار را ساده‌تر کنند.

نتایج آسان برای اندازه گیری

ویرایشگر تبلیغات گوگل ابزارهای گزارش دهی پیشرفته ای مانند فیلترهای سفارشی و جداول محوری را ارائه می دهد. بنابراین، بازاریابان می توانند عملکرد کمپین خود را ارزیابی کنند و بر اساس داده ها تصمیمات آگاهانه بگیرند.

کپی و چسباندن آسان

Google Ads Editor امکان کپی و چسباندن آسان عناصر مختلف در کمپین‌ها، گروه‌های تبلیغاتی و تبلیغات در Google را فراهم می‌کند. این می تواند در زمان صرفه جویی کند و روند تغییر حساب Google Ads شما را ساده کند.

کنترل نسخه

بازاریابان می توانند نسخه های مختلف کمپین را با Ads Editor ذخیره کنند، که برای آزمایش تغییرات مختلف تبلیغات و نظارت بر تغییرات در طول زمان ارزشمند است. این به شما امکان می‌دهد تا نقاط قوت و ضعف تبلیغات خود را شناسایی کنید، دیدگاه‌های جدیدی به دست آورید و راه‌هایی برای افزایش عملکرد بیابید. با Google Ads Editor، می‌توانید این گزارش‌ها را حتی در حالت آفلاین بارگیری و مرور کنید و بدون در نظر گرفتن وضعیت اتصال به اینترنت، به معیارهای حیاتی دسترسی داشته باشید.

نحوه استفاده از Google Ads Editor از ابتدا

تا این مرحله، مروری مختصر از آنچه Ads Editor ارائه می‌دهد و مزایای آن ارائه کرده‌ایم. اگر به دنبال آموزش ویرایشگر تبلیغات گوگل هستید، در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید دنبال کنید. همچنین می‌توانید در اینجا درباره چیستی Google EAT اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ویرایشگر تبلیغات گوگل را دانلود کنید

برای شروع استفاده از Ads Editor، ابتدا باید آن را از روی صفحه، روی دکمه آبی دانلود Google Ads Editor دانلود کنید.

Google Editor را نصب کنید

پس از دانلود Ads Editor بر روی دسکتاپ خود، باید موافقت نامه مجوز را بپذیرید و سپس مراحل اولیه راه اندازی را ادامه دهید.

حساب کاربری خود را دانلود کنید

“Accounts” را از منوی بالا انتخاب کنید و سپس روی “Add” کلیک کنید. یک پنجره بازشو از شما خواسته می شود که از شما می پرسد آیا ترجیح می دهید با استفاده از Google Chrome یا مستقیماً در برنامه وارد شوید.

داده های کمپین خود را دانلود کنید

پس از ورود موفقیت آمیز به سیستم، ویرایشگر تبلیغات از شما می خواهد که داده های کمپین خود را دانلود کنید. توصیه می شود تمام داده های موجود را دانلود کنید.

اطلاعات کمپین خود را بررسی کنید

پس از دانلود داده های کمپین، ویرایشگر تبلیغات رابط کاربری خود را نمایش می دهد. برای شروع، توجه خود را به بخش “مدیریت” در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش معطوف کنید. برچسب «کمپین‌ها» در داخل کادر با یک عدد در پرانتز دنبال می‌شود که نشان‌دهنده تعداد کمپین‌هایی است که قبلاً در تبلیغات ایجاد کرده‌اید.

به برچسب “کمپین ها” بروید و روی آن کلیک کنید تا به جدولی دسترسی پیدا کنید که همه کمپین های شما را نمایش می دهد. هر کمپین در یک ردیف جداگانه در جدول ارائه شده است.

کمپین خود را اصلاح کنید

انتخاب یک کمپین از جدول یک نمای کلی از جزئیات کمپین را در یک صفحه زبانه در پایین صفحه ارائه می دهد. مهم است که توجه داشته باشید که شما می توانید جزئیات کمپین را در این صفحه تغییر دهید.

یک کمپین جدید ایجاد کنید

اگر می‌خواهید کمپین جدیدی اضافه کنید، این فرآیند ساده است. بنابراین، روی دکمه «افزودن کمپین» در بالای جدول کلیک کنید. سپس، یک ردیف جدید با نام کمپین از پیش تعیین شده ظاهر می شود. شما می توانید با ویرایش جزئیات آن در صورت نیاز، کمپین را مطابق میل خود تنظیم کنید.

کمپین فعلی خود را حذف کنید

کمپین مورد نظر برای حذف از جدول را انتخاب کنید و روی دکمه “حذف” در بالا کلیک کنید. مهم است که توجه داشته باشید که ویرایشگر تبلیغات از شما درخواست نمی‌کند که حذف را تأیید کنید، بنابراین هنگام استفاده از دکمه «حذف» احتیاط کنید.

تغییرات خود را بررسی کنید

بعد از اینکه تغییرات خود را انجام دادید، کار شما هنوز باید تمام شود. تأیید تغییرات خود برای اطمینان از سازگاری آنها با Google Ads ضروری است. بررسی تغییرات شما ساده است – روی دکمه “Check Changes” در بالای صفحه کلیک کنید. در حالت ایده‌آل، Ads Editor تمام سیگنال‌های سبز رنگ را نشان می‌دهد که نشان می‌دهد تغییرات شما قابل قبول هستند.

تغییرات خود را منتشر کنید

پس از تأیید پذیرفتن تغییرات خود، مرحله بعدی ارسال آنها به AdWords است. این را می توان با کلیک کردن روی دکمه “پست” واقع در بالای صفحه به دست آورد.

پستهای اخیر

راهنمای مرور ایمن گوگل

هنگامی که می خواهید از لینک هایی که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند بازدید کنید، ممکن است با صفحه هشدار قرمز رنگی روبرو شوید که می گوید “سایتی که وارد می کنید con…

خلاصه ای از تغییرات شما در یک پنجره ظاهر می شود. بنابراین، با کلیک بر روی دکمه “پست” در پایین، ویرایش های شما رسما ارسال می شود. پس از پایان فرآیند ارسال، صفحه وضعیت نمایش داده می شود.

محدودیت های ویرایشگر تبلیغات گوگل

Google Ads Editor ابزاری قدرتمند برای مدیریت کمپین های تبلیغاتی گوگل است، اما، متأسفانه، محدودیت هایی دارد.

  • پشتیبانی محدود از فرمت های تبلیغاتی: از همه قالب‌های تبلیغاتی، از جمله تبلیغات جستجوی پویا و واکنش‌گرا پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل، ممکن است تبلیغ‌کنندگان به همه گزینه‌های خلاقانه دسترسی نداشته باشند. این می تواند مانع از توانایی آنها برای دستیابی به اهداف کمپین مورد نظرشان شود.
  • عدم پشتیبانی از سایر کمپین های تبلیغاتی: Ads Editor دارای دامنه محدودی است زیرا فقط می توان از آن برای مدیریت کمپین های Google Ads و نه سایر کمپین های تبلیغاتی استفاده کرد.
  • بدون به روز رسانی در زمان واقعی: Google Ads Editor تغییرات را در زمان واقعی منعکس نمی‌کند، بنابراین ممکن است باعث ناامیدی تبلیغ‌کنندگانی شود که باید کمپین‌های خود را سریع اصلاح کنند یا به تغییرات بازار به سرعت پاسخ دهند.
  • منحنی یادگیری شیب دار: استفاده از Ads Editor برای مبتدیان می تواند چالش برانگیز باشد. آشنایی با تمام ویژگی‌ها و عملکردهای آن ممکن است زمان ببرد، که ممکن است برای عملکرد مؤثر به آموزش یا تجربه نیاز داشته باشد.
  • به یک Google Ads فعال نیاز دارید: ویرایشگر تبلیغات Google را نمی توان به طور مستقل استفاده کرد و برای کار کردن به یک حساب Google Ads فعال نیاز دارد. بنابراین این بدان معناست که کاربران باید یک حساب فعال برای دانلود، ویرایش و آپلود کمپین های خود از طریق رابط Ads Editor داشته باشند.

چه کسی باید از ویرایشگر تبلیغات گوگل استفاده کند؟

Google Ads Editor برنامه‌ای قوی است که به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا کمپین‌های Google Ads خود را به صورت انبوه، آفلاین و با سرعت تغییر دهند. می تواند برای طیف گسترده ای از کاربران مفید باشد، از جمله:

  • تبلیغ کنندگان بزرگ: اگر چندین کمپین یا گروه تبلیغاتی را مدیریت می‌کنید، Ads Editor می‌تواند مدیریت مؤثر و کارآمد آنها را آسان‌تر کند.
  • نمایندگی ها: اگر آژانسی هستید که چندین حساب مشتری را مدیریت می‌کنید، Ads Editor می‌تواند به شما اجازه دهد همه آنها را در یک مکان مدیریت کنید. بنابراین شما قادر خواهید بود تغییرات انبوه را به روشی سریع انجام دهید.
  • کمپین های حساس به زمان: اگر نیاز دارید بدون اتلاف وقت تغییرات قابل توجهی در کمپین های خود ایجاد کنید، ویرایشگر می تواند این تغییرات را آسان تر کند.
  • اگر اتصال اینترنت محدود دارید: Google Ads Editor را می توان به صورت آفلاین مورد استفاده قرار داد، که آن را به گزینه ای عالی برای کسانی که سرعت/اتصالات اینترنت محدود یا ناسازگار دارند تبدیل می کند.
  • اگر می خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید: اگر می‌خواهید در زمان مدیریت کمپین‌های Google Ads خود صرفه‌جویی کنید، Google Ads Editor می‌تواند به شما کمک کند تا تغییرات انبوه را سریع و کارآمد انجام دهید.

بنابراین، ویرایشگر تبلیغات گوگل بهترین انتخاب برای کسانی است که کمپین های تبلیغاتی گوگل را مدیریت می کنند و می خواهند گردش کار خود را ساده کنند، در زمان خود صرفه جویی کنند و عملکرد کمپین را بهبود بخشند. همچنین فراموش نکنید که ابزارهای سئو گوگل را در اینجا بررسی کنید.

بسته شدن

در پایان، ویرایشگر تبلیغات گوگل ابزاری قدرتمند برای مدیریت و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی گوگل شما است. مدیریت مستقیم چند کمپین در رابط آنلاین Google Ads می تواند دشوار و زمان بر باشد و هر گونه تغییر در زمان واقعی رخ می دهد. به جای ایجاد تغییرات فردی در یک حساب تبلیغاتی زنده، از مزایای ارائه شده توسط Ads Editor – مانند ویرایش انبوه و دسترسی آفلاین – استفاده خواهید کرد. با توانایی کار بر روی چندین حساب و همکاری با اعضای تیم، ویرایشگر تبلیغات باید یک بخش اساسی از استراتژی شما باشد. چه مبتدی یا یک تبلیغ کننده با تجربه باشید، استفاده از این ویرایشگر می تواند به شما در صرفه جویی در زمان، بهبود کارایی و دستیابی به نتایج بهتر کمپین کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *