پر کردن کلمات کلیدی در سئو چیست؟


پر کردن کلمات کلیدی یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در سئو یکی از روش هایی است که برخی افراد بدون آموزش سئو انجام می دهند و مشخصه آن این است که به نتیجه مطلوب نمی رسند.

این مقاله به شما کمک می کند تا معنی دقیق این کلمه را درک کنید و یاد بگیرید که چگونه از کلمات کلیدی در بهترین مکان ممکن برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل استفاده کنید.

پرسنل کلمات کلیدی چیست؟

رتبه بالا در سایت و صفحات فرود به این معنی است که کاربران بیشتری شما را پیدا می کنند، از صفحات شما بازدید می کنند و به احتمال زیاد مشتری می شوند.

راه هایی وجود دارد که می توانید برای رسیدن به این هدف به دنبال آن باشید، از جمله محتوای مرتبط و به روز شده منظم، ابرداده خوب و پیوندهای مرتبط.

اما تاکتیک اصلی که ما هنگام بهینه سازی عناصر سئو بازاریابی محتوا استفاده می کنیم، استفاده از کلمات کلیدی و عباراتی است که نشان می دهد مشتریان بالقوه در هنگام جستجوی محصولات یا خدمات از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند.

با این حال، آیا استفاده بیش از حد از این کلمات کلیدی اشکالی ندارد؟ نه

یکی از مواردی که می تواند باعث ایجاد مشکلات واقعی در سئو سایت شما شود. چه در مورد تجارت الکترونیک صحبت کنید و چه بازاریابی محتوا؛ کلمات کلیدی را پر کنید.

اما دقیقاً پر کردن کلمات کلیدی چیست و چرا مشکلاتی را ایجاد می کند؟

برای یافتن پاسخ این سوال با من همراه باشید…

پر کردن کلمات کلیدی یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

پر کردن کلمات کلیدی زمانی اتفاق می افتد که از همان کلمات یا عباراتی که کشف کرده اید استفاده می کنید تا بارها و بارها کاربران را از منابع مختلف به محتوای وب سایت خود جذب کنید.

این معمولاً در متن محتوای شما به وضوح قابل مشاهده است و کاربر را خسته و ناامید می کند.

دو نوع پر کردن کلمات کلیدی وجود دارد:

  1. پر کردن کلمه کلیدی قابل مشاهده

  • در نوع اول، تکرار بی مورد کلمات کلیدی و عبارات را می توان در سراسر محتوای شما مشاهده کرد.

برای مثال، اگر بهترین پلتفرم دوستیابی مجازی را می فروشید، باید مراقب باشید که چند بار از کلماتی مانند «ویدئو» یا «بهترین» استفاده می کنید.

  • استفاده از کلمات یا عبارات غیر مرتبط با موضوع، محصول یا خدمات نیز نوعی پر کردن کلمات کلیدی محسوب می شود.
  • استفاده مکرر از یک کلمه در محتوا که کاربر را خسته می کند.

با این حال، این افراط همیشه قابل مشاهده نیست. در این حالت، اگر کلمات کلیدی را در CMS (سیستم مدیریت محتوا) خود قرار دهید، موتورهای جستجو می توانند آنها را برچسب گذاری کنند.

  1. انباشت کلمه کلیدی نامرئی

  • برخی از افراد ممکن است سعی کنند متن را با استفاده از فونت سفید در پس زمینه سفید پنهان کنند تا از پر کردن کلمات کلیدی در محتوا جلوگیری کنند.

در حالی که کاربران ممکن است این تکنیک به ظاهر فریبنده را نبینند، ربات‌های موتور جستجو خواهند دید.

  • کلمات و عبارات را در متن جایگزین خود تکرار کنید.
  • استفاده مکرر از کلمات یا عبارات کلیدی را در کد صفحه وب خود پنهان کنید.
  • استفاده بیش از حد از هر کلمه یا عبارتی در متا تگ ها و نظرات.

بنابراین، موقعیت هایی وجود دارد که می توان یک وب سایت را به پر کردن کلمات کلیدی متهم کرد.

اما آیا واقعاً استفاده از این همه کلیدواژه یا عبارت در متن محتوا ضروری است؟

چرا تکرار کلمات کلیدی بد است؟

اگر مدتی درگیر سئو و بازاریابی بوده اید، احتمالا زمانی را به یاد دارید که پر کردن کلمات کلیدی نه تنها قابل قبول بود، بلکه یک تاکتیک رایج بود.

اما مانند بسیاری از مسائل در زمینه های مختلف، زمان پیشرفت کرده است و اکنون این کار مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

  • پر کردن کلمات کلیدی و تجربه کاربری ضعیف

بیشتر کارهایی که اکنون انجام می دهیم بر ارائه یک سفر مثبت و تجربه کاربری متمرکز است.

در نتیجه اگر محتوایی پر از کلمات کلیدی ایجاد کنید، بیشتر بر روی رتبه بندی تمرکز می کنید تا روی کاربران و این به هیچ وجه به نتیجه دلخواه شما نمی رسد.

  • تکرار کلمات کلیدی و پنالتی های گوگل

موتورهای جستجو مانند گذشته دوست ندارند کلمات کلیدی را پر کنند. بنابراین، اگر سایت شما در این مورد مقصر شناخته شود، ممکن است در صفحات مربوطه یا حتی کل سایت جریمه هایی را متحمل شوید.

در برخی موارد، گوگل حتی ممکن است تصمیم بگیرد که سایت شما را به طور کامل از SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) حذف کند و شما را جریمه کند.

  • پر کردن کلمات کلیدی و از دست دادن کاربران

اگر کاربران محتوایی را ببینند که بیشتر برای ارتقای رتبه آنها است تا اطلاع رسانی و تعامل با آنها، به سادگی با یک کلیک صفحه را ترک می کنند و محتوای شما را نادیده می گیرند.

اگر کاربر مقاله ای در مورد صفحات مجازی مطالعه کند و کلمات تکراری را ببیند، دیگر در سایت نمی ماند و با یک کلیک سایت را ترک می کند و به سایت بعدی می رود.

  • آسیب به برند از طریق استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

پر کردن محتوای سایت با کلمات کلیدی می تواند به برند شما آسیب برساند.

اگر مردم با برند شما تعامل داشته باشند و با محتوای ضعیف پر از کلمات و عبارات تکراری مواجه شوند، اعتماد خود را به شما از دست خواهند داد.

تکنیک استفاده از پر کردن کلمات کلیدی

تا اینجا متوجه شدیم که تکرار بیش از حد کلمات کلیدی نتیجه معکوس دارد و باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد. اما ما همچنان می خواهیم رتبه بهتری داشته باشیم، پس در عوض چه کاری باید انجام دهیم؟

  • کلمه کلیدی مرتبط با موضوع سایت

اولین کاری که باید انجام دهید شناسایی کلمات و عبارات مرتبط با سایت و کارتون است. ساده ترین راه برای انجام این کار، نگاهی به سایت های رقیب است که در نتایج جستجو رتبه بالایی دارند و در اولین لینک های گوگل قرار دارند.

وقتی صحبت از ذخیره سازی فایل های ابری می شود، ببینید شرکت های دیگر چگونه این سرویس را ارائه می دهند و چگونه از اصطلاحات سئو استفاده کنید.

  • استفاده از پر کردن کلمات کلیدی برای رسیدن به رتبه 1

شما می خواهید در صفحه اول نتایج جستجو باشید. بیش از 25 درصد از مردم روی اولین نتیجه ای که در گوگل می بینند کلیک می کنند.

در مورد لینک های پایین تر، CTR برای هر موقعیت پایین تر در صفحه اول کاهش می یابد.

فهرستی از تمام کلمات و عبارات نزدیک به آن کلمه تهیه کنید و همچنین انواع و مترادف کلمات را نیز درج کنید.

  • با تکرار کلمات کلیدی با کاربر درگیر شوید

گوگل دیگر نه تنها به کلمات و عباراتی که در محتوای خود استفاده می کنید، بلکه به معیارهای تعامل شما نیز نگاه می کند.

شما باید بدانید که چگونه به درستی سئو را در هنگام ایجاد محتوای جذاب برای کاربر اعمال کنید.

  • پر کردن کلمات کلیدی برای راحتی کاربر

صفحات مختلف اهداف متفاوتی دارند و کاربران مختلف نیازهای متفاوتی دارند. از اصطلاحات فنی زیاد استفاده نکنید مگر اینکه یک صفحه تخصصی باشد. نحوه استفاده از زبان خود را متناسب با هدف و مخاطبان این صفحه نگه دارید.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در تولید محتوا

آخرین چیزی که می خواهید اتفاق بیفتد این است که سایت شما به دلیل عملکرد ضعیف جریمه شود.

به یاد داشته باشید که مشتری شما تمرکز اصلی شماست و این باید در مدل کسب و کار شما منعکس شود. از درگیر کردن آنها با محتوای خوب تا حمایت از مشتریان با خدمات عالی.

هنگام انجام کارهای سئو مراقب و هوشیار باشید. بارگذاری بیش از حد محتوای خود با کلمات و عبارات خاص ممکن است راه حلی سریع به نظر برسد، اما احتمالاً برای شما مشکلات جدی ایجاد می کند و منجر به از دست دادن مشتریان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *