چگونه با لینک جویس رتبه ی سایت خود را ارتقا دهیم؟


در میان پارامترهای زیادی که در بهینه ­سازی یک سایت وجود دارد، کیفیت محتوا یکی از مهم ­ترین و البته شاید سخت­ترین مورد است. داشتن پیوندهای خوب، استفاده از URL های کاربر پسند و یا به کار بردن کلمات کلیدی تا وقتی که محتوا کارآمد و بر اساس نیاز مخاطب تولید نشده باشد، به خودی خود فایده ­ای نخواهد داشت.

یک محتوای خوب لازم است که ویژگی­های زیر را داشته باشد:

  • سودمند باشد.
  • مرتبط با موضوع باشد.
  • خلاقانه نوشته شده باشد و از تکرار و تقلید پرهیز کرده باشد.
  • به عنوان پای­بند باشد یعنی آن ­چیزی که وعده داده شده را پاسخ داده باشد.

این ­ها قوانین به ظاهر ساده­ای هستند، اما تأثیر بسیار زیادی در رتبه­ بندی گوگل دارند، وقتی یک محتوا بتواند Page Ranking خوبی به دست بیاورد، از بک­لینک بیشتری برخوردار خواهد شد.

  • استفاده از لینک ­سازی ­های داخلی

یکی از در دسترس­ ترین راه­های دریافت عصاره ­ی لینک، استفاده از لینک­ های داخلی است. می­توانید صفحاتی از سایت خود را که دارای رتبه­ ی بالاتری هستند، به صفحات دیگر که نیاز به دیده شدن بیشتر دارند، پیوند دهید و از این طریق اعتبار صفحات دیگر را افزایش دهید. البته باید از لینک­ سازی بی­ رویه اجتناب کرد.

برای مدیریت پیوندهای داخلی ابزار Check My Links که از افزونه ­های گوگل است ابزار مناسبی است. از این افزونه می­توان برای پیدا کردن لینک­های مُرده استفاده کرد و آنها را بازیابی نمود.

Hreflang یک ویژگی HTML است که برای تعیین زبان و منطقه­ ی جغرافیایی یک صفحه ­ی وب استفاده می­ شود. استفاده از این برچسب به کاربر امکان می­دهد تا محتویات صفحه ­ی مورد نظر خود را به زبان دلخواه مشاهده کند. هم­چنین این برچسب­ ها امکان ایجاد پیوند را بین صفحات مختلف با زبان­ های متفاوت ایجاد می ­کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید