چگونه سئوی وب سایت خود را ارزیابی کنیم – سئو ریراکو


تجارت آنلاین یکی از صنایع در حال رشد سریع در جهان است. هنگامی که کاربران اینترنت نیاز به خرید یا دریافت اطلاعات در مورد چیزی آنلاین دارند، تنها چند کلیک با آنها فاصله دارند. با افزایش محبوبیت کسب و کار آنلاین، تعداد مشاغلی که به صورت آنلاین فعالیت می کنند نیز افزایش می یابد. بنابراین، بازار برای همه فعالان بازار و صاحبان مشاغل بسیار رقابتی است. در چنین بازار شلوغ و رقابتی، حرکت رو به جلو بدون برنامه بازاریابی مناسب کاملا بیهوده است.چگونه سئوی وب سایت خود را ارزیابی کنیم

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال به استراتژی ها و فعالیت های بازاریابی برای نمایندگی کسب و کار آنلاین اشاره دارد. چندین ابزار قدرتمند وجود دارد، اما ما می خواهیم در مورد سئو به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم.

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، همانطور که احتمالا قبلاً می دانید، به بهترین شیوه های اعمال شده برای هدایت ترافیک به یک وب سایت اشاره دارد. سئو نقش مهمی در ارتقای وب سایت در اینترنت دارد و تمامی کسب و کارها باید برنامه سئوی مناسبی داشته باشند. علاوه بر داشتن طرح سئو، یکی دیگر از عوامل مهم اجرای طرح و سنجش میزان پیشرفت آن است.

اندازه گیری پیشرفت سئو

یک پلن حرفه ای سئو که به درستی اجرا نشود هیچ ارزشی برای کسب و کار نخواهد داشت، بنابراین کیفیت اجرا به اندازه حرفه ای بودن طرح سئو مهم است. به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید مراقب نحوه اجرای طرح سئوی خود باشید و مطمئن شوید که در مسیر درست حرکت می کند. برای انجام این کار، تعدادی فاکتور و ابزار اندازه گیری وجود دارد که باید اعمال شوند، بنابراین بهتر متوجه خواهید شد که از نظر سئو چگونه عمل می کنید و در صورت نیاز به هرگونه اقدام اصلاحی، به سرعت واکنش نشان می دهید.

ابزارها و عواملی برای سنجش عملکرد سئو

تعدادی ابزار خوب وجود دارد که باید برای سنجش عملکرد سئوی خود از آنها استفاده کنید. CTR یا Click-Through-Rate، Bounce Rate، Conversion Rate، Google Search Console، Google Analytics، Traffic Cost، DA یا Domain Authority و Similarweb پرکاربردترین ابزارها برای نمایش عملکرد سئو هستند.

در اینجا در این مقاله، نگاهی به سه ابزار اندازه گیری محبوب و دقیق بیندازیم تا نحوه عملکرد آنها را ببینیم.

هزینه های ترافیکی

این یک سرویس سنجش SEO است که توسط Semrush ارائه شده است. این به مقدار پولی اشاره دارد که باید بپردازید تا مقدار مشخصی از ترافیک کلمات کلیدی استراتژیک خود را از طریق تبلیغات پولی گوگل دریافت کنید. برای شفاف‌تر شدن موضوع، وب‌سایتی را در نظر بگیرید که امروز راه‌اندازی می‌شود و قصد دارد از طریق Google Ads ترافیک دریافت کند. یک مالک وب سایت باید مثلاً 500 دلار در ماه بپردازد تا مقدار معینی از ترافیک در وب سایت خود داشته باشد. برعکس، وب سایت دیگری را در نظر بگیرید که توانسته همان میزان ترافیک کلمات کلیدی را از طریق طرح سئو به دست آورد. در این صورت هزینه ترافیک کلمات کلیدی همان قیمتی خواهد بود که وب سایت دیگر باید به گوگل بپردازد. 500 دلار به عبارت دیگر، سئو ارزشی معادل 500 دلار برای هر کلمه کلیدی ایجاد کرد. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که تا زمانی که هزینه ترافیک کلمه کلیدی شما روندی صعودی داشته باشد، می‌توانید مطمئن باشید که طرح سئوی شما به خوبی کار می‌کند.

اقتدار دامنه

DA یکی دیگر از ابزارهای سنجش SEO است. DA اساساً میزان احتمال رتبه یک وب سایت در SERP ها را اندازه گیری می کند. DA ارائه شده توسط Moz بر اساس نمایه Web Link Explorer Moz است و از بسیاری از عوامل دیگر در محاسبه خود استفاده می کند. این محاسبه توسط یک مدل یادگیری ماشینی انجام می شود تا با استفاده از رتبه بندی هزاران وب سایت واقعی در نتایج جستجو، احتمال رتبه یک وب سایت در گوگل را پیش بینی کند. به عبارت دیگر، مدل رتبه‌بندی واقعی هزاران نتیجه جستجو را به عنوان معیار انتخاب می‌کند و بهترین الگوریتم را برای مطابقت با داده‌های پیوند آنها پیدا می‌کند.

فرآیند محاسبه DA پیچیده است و همانطور که در بالا ذکر شد، بر اساس برخی عوامل فاش نشده و داده های هزاران داده رتبه بندی است. این امتیاز از 0 تا 100 متغیر است و آن را به یک ابزار اندازه گیری سئو قابل درک تبدیل می کند. هرچه امتیاز شما بالاتر باشد، سئوی شما عملکرد بهتری دارد و با پیشرفت برنامه سئوی شما، هر گونه بهبود در امتیاز DA شما به این معنی است که سئوی شما عملکرد خوبی دارد.

شبکه مشابه

این یک ابزار عالی برای مقایسه عملکرد SEO شما با رقبای شماست. Similarweb ابزاری است که کل ترافیک دریافتی وب‌سایت‌های مختلف را تخمین می‌زند و به شما امکان می‌دهد ترافیک رقبا، نرخ پرش، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، بازدید از صفحه، نرخ تبدیل و موارد دیگر را بررسی کنید.

با Smiliarweb، می‌توانید بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید، ترافیک جستجو را در دسته‌های مختلف مشاهده کنید، معیارهای خود را ایجاد کنید، داده‌های بازدیدکنندگان را دریافت و تجزیه و تحلیل کنید، و اهدافی را برای فهرست اصلی خود ایجاد کنید. علاوه بر این، با Similarweb می توانید دریابید که در چه جایگاهی قرار دارید و عملکرد سئوی شما در مقایسه با رقبای شما چگونه است.

در نتیجه، Similarweb تقریبا یک ابزار مقایسه با داده ها و تجزیه و تحلیل بی پایان برای ارزیابی عملکرد و پیشرفت سئو وب سایت شما است.

نتیجه

اندازه گیری عملکرد سئو شما به اندازه داشتن یک برنامه سئو برای کسب و کار شما مهم است. همانطور که در بالا ذکر شد، ابزارها و عوامل زیادی وجود دارد که از طریق آنها می توان پیشرفت سئو را از جنبه های مختلف اندازه گیری و ارزیابی کرد. باید در نظر داشته باشید که هر ابزاری مزایا و معایب خود را دارد و نتایج آنها 100% دقیق نیست. بنابراین همیشه ایده خوبی است که از چندین فاکتور استفاده کنید تا مطمئن شوید سئوی شما در جهت درستی پیشرفت می کند. علاوه بر این، به کارگیری چنین عوامل و ابزارهایی برای انجام دقیق فرآیند اندازه گیری نیازمند دانش و تجربه است، بنابراین کار با یک مشاور سئو با تجربه یا یک ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ حرفه ای و قابل اعتماد یک قانون تغییر ناپذیر است. برای اطلاعات بیشتر می توانید خدمات سئو و قیمت سئو ما را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *