چگونه یک صفحه خدمات سئو را بهینه کنیم – وب برتر


بهینه سازی موتورهای جستجو » چگونه صفحه خدمات سئوی خود را بهینه کنیم

گاهی اوقات صاحبان مشاغل یک قانون مهم بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را نادیده می گیرند: شما باید دید صفحه خدمات را در موتورهای جستجوی اصلی، به ویژه گوگل، بهبود بخشید. به یاد داشته باشید، شما نمی توانید فقط روی صفحه اصلی و صفحه تماس خود تمرکز کنید.

گوگل، شرکت فناوری چندملیتی، روزانه 8.5 میلیارد جستجو را پردازش می کند. وب ایندکس شده حداقل 4.15 میلیارد صفحه دارد، بنابراین اگر می خواهید پیدا شوید به یک استراتژی سئو قوی نیاز دارید. این استراتژی بازدیدکنندگان را به صفحاتی هدایت می کند که به طور خلاصه راه حل های ارائه شده توسط شما را شرح می دهند. می تواند به شما کمک کند بر جستجوهای ارگانیک تسلط داشته باشید و در نتیجه تولید سرنخ، تبدیل و فروش را افزایش دهید.

در این مقاله همه چیزهایی که برای افزایش دید صفحات خدمات خود باید بدانید، بحث خواهد شد.

  • ناوبری سریع
  • کلمات کلیدی را هدف قرار دهید
  • محتوای با کیفیت بالا
  • استفاده مناسب از عنوان
  • فراداده صفحه خدمات
  • بهینه سازی تصویر
  • سرعت صفحه
  • لینک های داخلی
  • پیوندهای برگشتی
  • عناصر HTML هستند

بهینه سازی روی صفحه یکی از موثرترین راه ها برای اطمینان از موفقیت طولانی مدت آنلاین است.

صفحه خدمات چیست؟

صفحه خدمات یکی از مهم ترین بخش های وب سایت شما است. به بازدیدکنندگان اجازه می دهد بدانند که چگونه محصولات و خدمات شما می توانند نیازهای آنها را برآورده کنند و چه چیزی برند شما را از رقبا متمایز می کند. از منظر سئو، صفحاتی که در مورد خدماتی که شما به مشتریان بالقوه ارائه می دهید صحبت می کنند، تأثیر قابل توجهی بر ترافیک ارگانیک، تولید سرنخ و حضور وب دارند.

بهینه‌سازی صفحه خدمات می‌تواند به شما کمک کند تأثیر اولیه بهتری داشته باشید، نرخ پرش را کاهش دهید و حضور آنلاین خود را بهبود بخشید. بنابراین چه ویژگی هایی را می توانید بهبود بخشید تا توجه ربات های موتورهای جستجو را به خود جلب کنید؟ نکات سئو را در صفحه خدمات عملی بخوانید.

نکات سئو صفحه خدمات

1. کلمات کلیدی را با هدف مناسب انتخاب کنید

اگر می خواهید مشتریان با کیفیتی را به صفحه خدمات خود جذب کنید، انتخاب کلمات کلیدی مناسب نیمی از کار است. از این گذشته، هنگامی که کاربران عبارات جستجوی مورد نظر خود را در گوگل تایپ می کنند، غول موتور جستجو می خواهد با ارائه نتایج مرتبط با آن عبارت جستجو، تجربه کاربری خود را با برگرداندن نتایج ارزشمند بهبود بخشد.

اولین قدم در انتخاب کلمات کلیدی مناسب، درک انواع مختلف آنهاست:

  • کلمات کلیدی اصلی: این عبارات جستجوی محبوب، حجم جستجوی بالایی را از سوی مصرف کنندگان در مراحل مختلف سفر خریدار به ارمغان می آورد.
  • کلمات کلیدی بدن: کاربران گوگل از این عبارات برای جستجوی خدمات خاص تر و ایجاد ترافیک خوب استفاده می کنند.
  • کلمات کلیدی دم بلند: این کلمات کلیدی کم حجم طولانی تر از سایرین هستند، اما مشتریان بالقوه را جذب می کنند.

یادگیری نحوه استفاده صحیح از کلمات کلیدی رقابتی اولین قدم عالی برای بهبود ربات های موتور جستجو و افزایش رتبه شما است.

2. محتوای با کیفیت بالا در صفحه ایجاد کنید

وقتی کلمات کلیدی شما مخاطب ایده آل را به صفحه خدمات شما جذب می کند، بازدیدکنندگان انتظار دارند که محتوای شما به سوالات آنها پاسخ دهد. اگر محتوای باکیفیت در سایت خود نداشته باشید، نمی توانید از مزایای کامل سئو بهره مند شوید. به یاد داشته باشید، این به بازدیدکنندگان انگیزه می‌دهد که بیشتر بمانند – یک جزء مهم در بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو.

نکته کلیدی این است که بدانید چه چیزی در بازار هدف شما طنین انداز می شود و آن را به آنها تحویل دهید. پس از دستیابی به این دستاورد، می توانید از مزایای مختلفی بهره مند شوید، از جمله:

  • افزایش اقتدار: به کارگیری استراتژی بازاریابی محتوا در تمام صفحات خود، شهرت شما را به عنوان یک متخصص موضوع برای کاربران و رقبا افزایش می دهد.
  • بهبود اعتبار: گوگل برای محتوای با کیفیت بالا ارزش قائل است و آن را در نزدیکی فاکتورهای رتبه بندی خود قرار می دهد. غول موتور جستجو می آموزد که کاربران برای کدام صفحات ارزش قائل هستند.
    گسترش دامنه دسترسی: در دنیای به شدت دیجیتالی امروزی، محتوای استثنایی می‌تواند بدون نیاز به هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی در فضای مجازی منتشر شود. کاربران در به اشتراک گذاشتن چنین محتوایی در برنامه های پیام رسانی و رسانه های اجتماعی خود تردید نخواهند کرد.

3. از سرفصل ها به درستی استفاده کنید

سرفصل ها ممکن است بخش بی اهمیت وب سایت شما به نظر برسند، اما اینطور نیست. آنها نقش اساسی در چیدمان عناصر بصری صفحات شما دارند. استفاده صحیح از آنها تضمین می‌کند که بازدیدکنندگان می‌توانند محتوای شما را کارآمدتر بخوانند و به موتورهای جستجو کمک می‌کند کلمات کلیدی شما را تشخیص دهند.

در اینجا چند نکته حرفه ای از کارشناسان سئو آورده شده است:

  • از تگ H1 استفاده کنید: این جزء HTML عنوان صفحه شماست. آن را تا حد امکان جذاب کنید تا فوراً توجه بازدیدکنندگان خود را به خود جلب کنید. یادآوری می کنم که در وردپرس این تگ به صورت خودکار با درج عنوان صفحه یا مقاله ایجاد می شود و نباید H1 دیگری داشته باشید. هر صفحه وب سایت باید فقط یک H1 داشته باشد.
    محتوای خود را سازماندهی کنید: از H2 و H3 برای هدایت خوانندگان به مرتبط ترین قسمت صفحه خود برای درخواستشان استفاده کنید. هر عنوان باید به آنها ایده ای بدهد که در بلوک بعدی متنی که با آن مواجه می شوند چه خواهند یافت.
  • از کلمات کلیدی در هدر استفاده کنید: از کلمات کلیدی اولیه یا مشابه یا کلمات کلیدی LSI در عنوان و متن خود استفاده کنید.

4. فراداده (برچسب) صفحه خدمات خود را بهینه کنید

فراداده به عناصر نامرئی HTML اشاره دارد که اطلاعات یک وب سایت را به موتورهای جستجو منتقل می کند، مانند عنوان صفحه و برچسب های توضیحات. این عناصر می‌توانند تلاش‌های شما را برای بهینه‌سازی صفحه خدماتتان انجام دهند یا شکست دهند.

در اینجا چند روش برای بهینه سازی متادیتای صفحه خدمات شما آورده شده است:

  • تگ عنوان متا: با افزودن یک کلمه کلیدی اصلی به این مؤلفه به روبات های موتورهای جستجو کمک کنید تا تعیین کنند صفحه شما در مورد چیست. بازدیدکنندگان فقط 35 کاراکتر اول عنوان متای شما را خواهند دید.
    توضیحات متا: این ویژگی یک آگهی طبقه بندی شده برای صفحه خدمات شما است. هنگامی که صفحه شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) ظاهر می شود، مشتریان بالقوه آن را تحت عنوان متای شما مشاهده خواهند کرد.
  • برچسب متن جایگزین تصویر: در وردپرس “متن جایگزین” وجود دارد و برای هر تصویر باید متن جایگزین را وارد کنیم که منطقی باشد.
    این تکنیک‌های سئوی داخلی برخی از سریع‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای افزایش رتبه گوگل شما هستند.

5. تصاویر خود را بهینه کنید

تقریباً 65 درصد از کاربران یادگیرنده بصری هستند. به همین دلیل، داشتن یک صفحه خدمات زیبایی شناسی می تواند تلاش های سئوی شما را افزایش دهد.

با این حال، قبل از اینکه وب سایت خود را با عکس های محصول، اینفوگرافیک ها و پیام ها پر کنید، مطمئن شوید که این کار را برای بهبود تجربه کاربری انجام می دهید. به عنوان مثال، عکس‌های با کیفیت پایین که برای همیشه بارگذاری می‌شوند، برای برند شما خوب نیستند.

در عوض، فرمت فایل مناسب را انتخاب کنید، از یک سرویس ذخیره سازی تصویر استفاده کنید و تصاویر خود را برای کاهش اندازه آنها فشرده کنید. این مراحل ساده می‌تواند برای استراتژی‌های بهینه‌سازی صفحه شما معجزه کند.

6. سرعت صفحه را بررسی کنید

حتی اگر جستجوی کلمات کلیدی انجام داده باشید، محتوای با کیفیت بالا ایجاد کرده باشید و اجزای سایت خود را بهینه کرده باشید، داشتن صفحه کند همچنان می تواند از رتبه بندی صفحه خدمات شما جلوگیری کند. به یاد داشته باشید که کاربران مدرن بی حوصله هستند و در ترک سایتی که بارگذاری بیش از حد طول می کشد دریغ نمی کنند.

پس چه زمانی برای شارژ مناسب است؟ در اینجا چیزی است که وبلاگ Semrush در مورد آن می گوید:

نماینده گوگل Maile Ohye در ویدئویی برای مدیران وب بیان می کند که دو ثانیه سرعت بارگذاری ایده آل برای سایت های تجارت الکترونیک است. برای مرجع، غول موتور جستجو همیشه نیم ثانیه را هدف قرار می دهد.
بهترین سرعت صفحه سریعترین سرعتی است که می توانید بدون به خطر انداختن تجربه کاربری به دست آورید. مطمئن شوید که زمان بارگذاری به شما امکان می دهد تصاویر و محتوای ویژه را ترکیب کنید.
هرچه صفحه کسب و کار شما کندتر بارگذاری شود، بازدیدکنندگان کمتری آن را می خوانند و نرخ پرش سایت شما بالاتر می رود.
اگر مطمئن نیستید که چگونه سرعت صفحه خود را اندازه گیری کنید، کنسول جستجوی گوگل را بررسی کنید. در تب Improvements، بخش هایی از وب سایت خود را خواهید یافت که با مشکلات سرعت مواجه هستند.

7. لینک های داخلی اضافه کنید

لینک های داخلی لینک هایی هستند که به صفحه دیگری در همان وب سایت منتهی می شوند. به عنوان مثال، می توانید صفحه خدمات خود را به صفحه اصلی یا صفحه تماس خود پیوند دهید تا پیوند داخلی را تمرین کنید.

این مولفه ها به سه دلیل اصلی برای تلاش های سئوی شما ارزشمند هستند. اول، آنها بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در وب سایت شما نگه می دارند. آنها همچنین یک سلسله مراتب اطلاعاتی برای روبات های موتورهای جستجو ایجاد می کنند. در نهایت، آنها تبدیل را تشویق می کنند.

با این حال، بهتر است هنگام افزودن لینک های داخلی به جای موتورهای جستجو، صفحات خدمات را برای مشتریان بالقوه خود بهینه کنید. هیچ محدودیتی برای تعداد لینک هایی که گوگل می تواند در یک صفحه بخزد وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که باید صدها لینک داخلی را به صفحه خدمات خود اضافه کنید. دو یا سه مورد از آنها برای بازدیدکنندگان سایت شما عالی خواهد بود.

8. منابع متنی ایجاد کنید

بک لینک یا لینک ورودی پیوندی از یک وب سایت به وب سایت دیگر است. به عنوان مثال، اگر وب سایت دیگری از شما به عنوان منبع اطلاعات نام می برد، شما یک بک لینک از آن سایت دارید.

ساخت لینک های ورودی یکی از موثرترین استراتژی های سئو خارج از صفحه است. آنها این پیام را به گوگل می فرستند مبنی بر اینکه سایر برندها به اندازه کافی برای محتوای شما ارزش قائل هستند تا آن را به منبعی برای موضوع خاص تبدیل کنند.

راه های زیادی برای ایجاد بک لینک وجود دارد، از مقالات مهمان گرفته تا تبلیغ محتوا و انتشارات مطبوعاتی. با این حال، در مورد استراتژی هایی که استفاده می کنید مراقب باشید. مانند تمام اجزای سئو، کیفیت همیشه بر کمیت برتری دارد.

بازخورد خوب طبیعی، معتبر و مرتبط است. لینک های با کیفیت متوسط ​​خوب هستند، اما به هر قیمتی باید از لینک های اسپم اجتناب شود.

9. عناصر HTML خود را به خوبی تصحیح کنید

عناصر HTML بر عملکرد سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر می گذارد. بدون آنها، تعیین ارزش شما برای کاربرانشان برای این پلتفرم ها دشوار خواهد بود. در زیر برخی از برچسب‌ها وجود دارد که باید در s خود اضافه کنید

استراتژی های بهینه سازی صفحه خدمات

برچسب عنوان: یک خط منحصر به فرد 60 کاراکتری را هدف قرار دهید که مزایای آن را به مصرف کنندگان منتقل کند.
متا تگ توضیحات: از زبان عمل گرا استفاده کنید تا تعداد کاراکترهای خود را برای کاربران موبایل زیر 120 نگه دارید
عنوان: برای متمایز کردن صفحه خود عنوان هایی اضافه کنید، از جمله یک H1 و حدود دو تا سه H2
ویژگی جایگزین: بر روی توسعه محتوای غنی از اطلاعات با کلمات کلیدی اصلی خود تمرکز کنید
برچسب‌های نمودار باز: مستقیماً بر سئوی سایت خود تأثیر نگذارید، اما تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید که به همان اندازه ارزشمند هستند.
برچسب ربات: از این ویژگی استفاده کنید تا به گوگل بگویید صفحه خاصی را در SERP های خود نشان ندهد
برچسب متعارف: برای بهینه سازی URL متعارف خود از قوانین اساسی URL پیروی کنید – صفحه ای که می خواهید موتورهای جستجو آن را به عنوان اصلی ببینند.
Schema Markup: توضیحات سفارشی ایجاد کنید و نتایج SERP غنی را با این عنصر صفحه بدست آورید
شناسه های لنگر: از این ویژگی برای هدایت یک بازدیدکننده به بخش خاصی از صفحه خدمات خود استفاده کنید
اکنون یک استراتژی بهینه سازی روی صفحه ایجاد کنید
آیا برای اعمال بهترین شیوه های سئو در کل سایت خود، از جمله صفحه خدمات خود آماده هستید؟

سئو به زمان و سرمایه گذاری مداوم نیاز دارد، اما نتایج ارزش آن را دارد. این می تواند به شما در جذب، جذب و تبدیل مخاطبان با کیفیت کمک کند. بهترین بخش این است که سئو یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است، زیرا می‌توانید بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات، از مزایای بلندمدت بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید