✔️ 5 روش قطعی برای رفع خطای زمان اتصال وردپرس


اگر برای مدت طولانی از وردپرس استفاده می کنید، ممکن است با خطای ” مواجه شوید.ارتباط منقضی شد” یا زمان اتصال تمام شد، -118 مواجه شده اند هنگامی که می خواهید وب سایت خود را باز کنید ناگهان به جای وب سایت خود با این خطا مواجه می شوید. در واقع، این خطای وردپرس نه تنها هنگام باز کردن یک وب سایت ظاهر می شود، بلکه می تواند هنگام انتشار یک پست وبلاگ یا ایجاد یک صفحه سفارشی یا انجام هر فعالیت دیگری در وب سایت خود ظاهر شود. حتی در برخی موارد، اگر با وب سایت خود کار می کنید و پیامی دریافت می کنید که می گوید:سیستم وردپرس در دسترس نیست” و ناگهان با خطای زمان اتصال مواجه می شوید. در این مقاله با ۷ روش به شما کمک می کنیم تا به راحتی این مشکل را حل کنید.

چرا خطای Connection Timed Out رخ می دهد؟

این خطا یک خطای رایج است و به گفته کارشناسان زمانی رخ می دهد که ما سعی می کنیم از منابع خود بیش از حد استفاده کنیم، به عبارت دیگر وب سایت شما سعی در انجام چندین فعالیت دارد و سرور شما نمی تواند به آن پاسخ دهد. یکی دیگر از دلایل ظاهر شدن این خطا زمانی است که IP شما توسط ارائه دهنده هاست شما مسدود شده است. اگر از یک سرویس میزبانی مشترک استفاده می کنید، این یک مشکل رایج برای شما خواهد بود. دلیل دیگر نشان دادن این خطا کمبود حافظه است.

چگونه خطای connection_timed_out، -118 را برطرف کنیم؟

نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم چه مشکلی باعث می‌شود این خطا در سایت وردپرس شما ظاهر شود، اما باید دلایل و راه‌حل‌های مختلف را بررسی کنید تا ببینید چرا وب‌سایت شما با این مشکل مواجه شده است. تمام موارد ذکر شده در زیر را مرحله به مرحله انجام دهید و پس از هر مرحله سایت خود را رفرش کنید تا ببینید آیا خطا برطرف شده است یا خیر.

1- افزونه ها را غیرفعال کنید

توضیح کوتاه: ابتدا همه افزونه ها را غیرفعال کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. اگر خطا برطرف شد، آنها را یکی یکی فعال کنید تا ببینید کدام افزونه باعث این مشکل شده است.

توضیح کامل: گاهی اوقات این خطا ممکن است به دلیل ناسازگاری در برخی از افزونه ها رخ دهد، بنابراین باید دانست که کدام افزونه باعث این مشکل شده است. اگر افزونه ای را نصب کرده اید و بلافاصله پس از مواجه شدن با این ارور، احتمال دارد که افزونه مشکل ایجاد کرده باشد، پس بهتر است آن را غیرفعال کنید. اما اگر مشکل این نیست، بهتر است همه افزونه ها را به یکباره غیرفعال کنید و سپس آنها را یکی یکی فعال کنید. پس از فعال سازی هر افزونه، به صفحه خطا برگردید و آن را Refresh کنید. اگر خطا رخ نداد، به پلاگین بعدی بروید تا زمانی که دوباره به آن بازگردید connection_timeout_error، -118 شخص وقتی دوباره این خطا ظاهر شد، مشخص می شود که مشکل از کدام افزونه است و به سادگی می توانید آن را حذف کنید.

نحوه غیرفعال کردن افزونه: اگر به داشبورد وردپرس خود دسترسی دارید، به سادگی به بخش افزونه ها بروید و افزونه ها را از آنجا غیرفعال کنید. اما اگر دسترسی ندارید به سی پنل خود بروید و سپس به فایل منیجر بروید و سپس وارد پوشه محتوا و سپس افزونه ها در پوشه public-html شوید. در اینجا می توانید پوشه را با تمام افزونه ها مشاهده کنید. فقط نام همه پوشه ها را تغییر دهید تا افزونه ها غیرفعال شوند. ساده ترین کار این است که یک عدد (مثلا 2) را به انتهای نام آنها اضافه کنید. پس از انجام این کار، به سایت خود برگردید و آن را به روز کنید. در صورت رفع خطا، مانند روش قبل، نام پوشه ها را یکی یکی به حالت قبل برگردانید و تست کنید تا به افزونه اصلی برسید و آن را حذف کنید.

2- تغییر شکل

توضیح کوتاه: قالب سایت وردپرس خود را به قالب پیش فرض وردپرس تغییر دهید و نتیجه را بررسی کنید.

توضیح کامل: قالب وب سایت شما نیز می تواند باعث این خطا شود. برای این منظور بهتر است به قسمت نمایش و سپس به پوسته در داشبورد وردپرس رفته و یکی از قالب های پیش فرض وردپرس را انتخاب کنید. اگر مشکل ناشی از الگوی شما باشد، باید با استفاده از این روش خطا را برطرف کرد. اگر قالب خود را از یک وب سایت معتبر خریداری کرده اید با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید و اعلام کنید که این خطا رخ داده و مشکل از قالب خریداری شده است.

3- افزایش حافظه

توضیح کوتاه: کد زیر را به wp_config.php اضافه کنید:

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘256M’);

توضیح کامل: گاهی اوقات این خطا به دلیل کمبود حافظه رخ می دهد و به سادگی با افزایش حافظه قابل حل است. برای انجام این کار، به مدیر فایل بروید و سپس فایلی به نام wp_config.php را در پوشه public-html جستجو کنید، سپس فایل wp_config.php را با ویرایشگر پیش فرض و قطعه کد define را باز کنید(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘256M’); در آن قرار دهید

4- بررسی تنظیمات پروکسی

این مشکل ممکن است مربوط به سایت شما نباشد و مشکل از سیستم شما باشد. اگر تنظیمات پروکسی روی مرورگر شما تنظیم شده است، آن ها را پاک کرده و به حالت اولیه بازگردانید، برای این کار Internet Options را در سیستم عامل ویندوز باز کنید و به قسمت Connections بروید و روی دکمه تنظیمات LAN کلیک کنید. تیک تمام کادرهای پنجره باز شده را بردارید. سپس کش مرورگر را پاک کنید (گاهی اوقات کار می کند).

5- ارتباط با حامیان

اگر مراحل بالا جواب نداد و باز هم با همان خطا مواجه شدید، بهتر است یک تیکت به پشتیبانی سایت خود ارسال کنید و از آنها بخواهید مشکل شما را برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *