11 علت عدم نمایش سایت در گوگل + راه حل کاربردی با پنتازوم


علت عدم نمایش سایت در گوگل چیه؟ براتون پیش اومده که اسم وبسایتتون یا کلمات کلیدی مربوط به صفحه‌ای از اون رو سرچ کنید ولی وبسایتتون رو در گوگل نبینید؟ با اینکه خیلی موضوع استرس زایی هست باید بدونید که این اتفاق کاملا عادی و قابل درست شدن هست. مشکل نشون داده نشدن وبسایت در نتایج گوگل بیشتر برای سایت‌های جدید پیش میاد ولی به دلایل مختلفی ممکنه برای سایت هایی که قبلا تو سرچ گوگل نمایش داده می شدن و رتبه خوبی هم داشتن هم پیش بیاد.

در این مقاله از پنتازوم 11 علت عدم نمایش سایت در گوگل رو معرفی می‌کنیم و برای هر مشکل راه حلش‌هاش رو بررسی می کنیم. نکاتی که می گیم اگه رعایت بشن می تونن رتبه‌بندی کلی سایت رو هم افزایش بدن چون فقط ایندکس شدن کافی نیست، بلکه اومدن تو صفحه اول و جزئی از نتایج اول شدن مهمه. اصلا مگه برای همین سایت رو طراحی نکردین؟! اگه می خواین وبسایتتون بهترین رتبه‌ها رو در بین رقبا داشته باشه  تا آخرمقاله همراه ما باشین.

چطور بدونم که سایت من اینکس شده و تو گوگل نشون داده می‌شه؟

ایندکس بودن صفحات سایت به این معنیه که وقتی تو گوگل مطلب مرتبط با یه صفحه از سایتمون رو می زنیم تو گوگل نمایش داده بشه. برای مطمعن شدن از اینکه صفحات وبسایت تو ایندکس گوگل وجود دارن از دو روش میشه استفاده کرد:

اول اینکه تو سایت Google Search Console یه اکانت بسازیم و مالکیت سایت خودمونو از اونجا تایید کنیم. بعد به قسمت coverage بریم و ببینیم کدوم از صفحات سایمون ایندکس شده. این قسمت لیست همه صفحه های ایندکس شده رو نشون می ده، اگه بخوایم فقط راجع به یک صفحه خاص بدونیم می تونیم به جاش از ابزاری به اسم URL inspection tool استفاده کنیم. (نه تنها برای ایندکس شدن! بلکه برای اطلاع از دقیق ترین آمار سایت باید سرچ کنسول رو راه اندازی کنین)

روش دوم اینه که ازداخل خود سرچ گوگل بررسی کنیم. اینطوری که میایم اسم سایتمون رو بعد از site: می نویسیم و سرچ می کنیم صفحاتی از سایت که نشون داده می شن همونایی هستن که ایندکس شدن. البته که همیشه ممکنه حتی این دستورات هم باگ داشته باشن و یه سری صفحه رو نشون ندن! حالا فرداش دوباره چک کنین اکی شده ها. اصلا هم ربطی نداره تغییراتی دادین یا نه.

نتایج جستجو در گوگل

11 علت عدم نمایش سایت در گوگل و راه حل های آن:

بعضی وقتا واقعا دلیل خاصی وجود نداره و باید صبر کنین. یعنی مثلا تازه سایت رو زدین. خب بالاخره هر چقدر هم فعالیت داشته باشین باید زمان بگذره تا سایت ایندکس بشه. مشکلات دیگه ای هم وجود دارن که جدی تر هستن. یه وقتی میبینین ناخواسته تنظیمات مربوط به ایندکس شدن یه دسته بندی دستکاری شده و همین باعث میشه اصلا گوگل اون بخش از سایت رو بررسی نکنه. در ادامه 11 تا دلیل که سایت ممکنه تو گوگل نشون داده نشه رو بررسی کنیم.

وب سایت تازگی ساخته شده

گوگل فقط سایت هایی رو نشان می ده که ایندکس شده باشن. اگه وبسایتی جدیدا راه اندازی شده باشه، چند هفته طول می کشه که توسط خزنده های گوگل پیدا و ایندکس بشه.

راه حل:

راه زمانبر: یه راهی که پیشنهاد نمی شه اینه که صبرکنیم تا طی زمان، موتورهای جستجوی گوگل سایتمون رو پیدا کنن. این راه چون زمانبره، بهترین گزینه نیست. بالاخره اگه یه سری کار انجام بدیم، باعث میشه سریع تر به نتیجه برسیم.

راه سریع: برای سایتمون یک نقشه سایت یا (site map) درست کنیم و اون رو تو حساب گوگل سرچ کنسول بارگزاری و ثبت کنیم. با این روش با سرعت بیشتری گوگل رو از وجود سایت و پیجهایی ازسایتمون که می خواهیم دیده بشن مطلع می کنه.

نقشه سایت فایلی هست که لیست صفحه های مهم وبسایتمون و آدرس هر کدوم رو داخلش داره تا موتور جستجویی مثل گوگل بتونه به کمک اون سایتمون رو بهتر خزش کنه.

برای ثبت نقشه سایتمون تو گوگل سرچ کنسول می تونیم از این طریق بریم:

Search Console > Sitemaps > Enter sitemap URL > Submit

اضافه کردن نقشه سایت به گوگل وبمستر

برای سایت های تازه تاسیس انتشار محتوای منظم و با کیفیت کمک میکنه که بودجه خزش (crawl budget) زیاد بشه. پس دقت کنین که در ماه های اولیه باید انفجاری محتوای خوب بزنین!

نکته مهم برای سایت های تازه تاسیس: در مورد بسیاری از سایت های وردپرسی که با بسته نصبی بالا آمده اند، در ابتدای کار در بخشی از تنظیمات تیک گزینه ی “از موتورهای جستجو درخواست کن این سایت را بررسی نکنند” می زنیم. دلیل آن هم این است که سایت با دیتای تستی ایندکس نشود و سئو آن آسیب نبیند. دقت کنید که بعد از جایگزینی اطلاعات اصلی حتما تیک این بخش را بردارید.

مسدود بودن دسترسی خزنده های موتور جستجوی گوگل!

بیشتر وبسایتها فایلی به نام robots.txt دارن که داخل اون برای موتور جستجوی گوگل دستورالعمل هایی داره که کدوم از صفحات وبسایت رو میتونه بخزه. اگه URL های صفحاتی از وبسایت داخل این فایل مسدود یا بلاک شده باشن، در این صورت قابل خزش نیستن و تو نتایج سرچ گوگل نمایش داده نمی شن.

راه حل:

می تونین بررسی کنید که آیا فایل robots.txt شما مانع از خزیدن گوگل در سایت شما در کنسول جستجوی گوگل می شه یا نه.

در صورتی که از قبل نقشه سایت روتو گوگل سرچ کنسول اضافه کرده باشیم، برای اینکه مطمئن بشیم مشکل از robots.txt هست یا نه، می تونیم تو بخش coverage متوجه بشیم که وبسایت خطای مربوط با خزش داره یا نه.

در صورتی که سایت هنوز اینکس نشده باشه می شه فایل robots.txt رو مستقیماً بررسی کنیم. برای اینکار می شه با کمک URL این فایل رو بررسی کرد. مثلا:

pentazoom.ir/robots.txt

در فایل robotx.txt به جزئیات نوشته شده در قسمت های زیر توجه کنین:

User-agent: *

User-agent: Googlebot

اگر داخل هرکدوم از تکه کد های بالا “Disallow: /” رو دیدید باید بررسی کنین که اشتباها بخش های لازم Disallow نشده باشن تا اجازه دسترسی گوگل برای خزش به صفحات سایت داده بشه.

نکته: ویرایش فایل robots.txt به دلیل پیچیدگی هایی که داره حساسه و بهتره توسط متخصصین انجام بشه. چون اشتباه در ویرایش این فایل ممکنه به عملکرد وبسایت لطمه بزنه.

مثلا این مربوط به فایل رباتس پنتازوم هست:

User-agent: *
Disallow: /wp-admin/
Allow: /wp-admin/admin-ajax.php

Sitemap: 

User-agent: *
Disallow: /wp-content/uploads/wpo-plugins-tables-list.json

اگه دقت کنین به گوگل گفتیم که بخشی که پشت صفحه سایت هست رو نمیخواد بیایی ایندکس کنی و زدیم Disallow کنه.

عدم نمایش سایت در گوگل

وجود متا تگNOINDEX  در صفحات وبسایت

اگه داخل کد HTML صفحات وبسایت، متا تگ “noindex” وجود داشته باشه، دراینصورت گوگل اجازه ی خزش اون صفحه ‌ها رو نداره. یعنی حتی اگه URL  اون صفحه ها تو نقشه سایت باشه، بخاطروجود متا تگ noindex اون صفحه ها قابلیت ایندکس شدن رو ندارن. 

اگه که سایت وردپرس باشه ممکنه تو قسمت تنظیمات “Search Engine Visibility” گزینه ” Discourage search engines from indexing this site” فعال باشه که باعث می شه صفحه noindex بشه. (این همون بخش هست که بالاتر توضیح دادیم و معمولا برای سایت های تازه تاسیس که با بسته نصبی بالا اومدن تیک زده شده تا سئو سایت آسیب نبینه)

راه حل:

برای بررسی اینکه واقعا سایت noindex شده می‌شه تو قسمت coverage در سرچ کنسول گوگل به دنبال خطا بگردیم. اگه پیغام خطای ” Submitted URL marked ‘noindex‘ ” نشون داده بشه به این معنیه که سایت noindex شده.

پس می تونیم متاتگ رو که داخل فایل HTML به شکل زیر هست رو حذف کنیم:

meta name="robots" content="noindex”/

در مورد سایت های وردپرسی کافیه به بخش تنظیمات سایت بریم و این تیک رو برداریم. اگر بخش های دیگری از سایت noindex  بودن در هر مورد باید جداگانه بررسی کنیم.

وب سایت جریمه شده و از ایندکس گوگل خارج شده است

برای اینکه وبسایت ها شرایط رتبه بندی نتایج جستجو رو داشته باشن، گوگل دستورالعمل هایی رو معرفی کرده که همه وبسایت ها باید این موارد رو رعایت کنن، درغیر این صورت وبسایت جریمه می شه و رتبه سایت کم یا کلا یا از نتایج جستجو حذف می شه. البته حالا دیگه مثل گذشته نیست که گوگل کلا سایت رو بلاک کنه، فقط تو نتایج نشونتون نمیده.

دو نوع جریمه وجود داره:

  • جریمه الگوریتمی: جریمه‌های الگوریتمی زمانی اتفاق می‌افتند که الگوریتم گوگل مشکلات کیفی سایت شما را تشخیص می‌ده  و تصمیم می‌گیره  شما را بر این اساس جریمه کنه .
  • جریمه دستی (manual): در این جریمه به ندرت اتفاق میفته، ممکنه یکی از کارمندهای گوگل شخصا وبسایت رو بررسی کنه و تشخیص بده که وبسایت با دستورالعمل های وب مستر گوگل تطابق نداره و درنتیجه وبسایت به صورت دستی جریمه می شه. چند دلیل جریمه دستی می تونه وجود پستهای هرز، لینک دهی های مشکوک، متن های پنهان و پر ازکلمات کلیدی، ریدایرکتهای نامناسب و … باشه.

راه حل:

سریع ترین راه برای تشخیص جریمه وب سایت، بررسی گوگل سرچ کنسوله. اگه وبسایت جریمه دستی شده باشه، تو بخش Manual action زیرشاخه Security & manual action نشون داده می شه.

اگه سایت جریمه شده باشه می شه بعد از حل مشکل، با ارسال درخواست حذف جریمه برای گوگل، مشکل رو رفع کرد.

برخلاف جریمه دستی، اگه وبسایت جریمه الگوریتمی شده باشه هیچ پیغام خطایی نشون داده نمی شه پس مطمعن شدن از این نوع جریمه کار سختیه.

اگه سایت قبلا رتبه قابل قبولی داشته و تومدت کوتاهی کاهش رتبه رو تجربه کنه ممکنه نشون دهنده جریمه الگوریتمی باشه.

جریمه دستی و جریمه سیستمی گوگل

کمبود محتوای اورجینال

طی سالهای گذشته گوگل نشون داده که برای محتوای اورجینال ومفید ارزش قائله. یکی از عواملی که باعث عدم نمایش سایت در گوگل می شه، کمبود محتوای اورجینال و مفیده.

هدف موتور جستجوی گوگل اینه که مرتبط ‌ترین نتایج رو به کاربران ارائه بده. برای این کار، وبسایت هایی که محتوای باکیفیت و منسجم ومرتبط به یکدیگر دارن، موقع سرچ کلمات کلیدی رتبه بالاتری میگیرن.

راه حل:

محتوای تازه، اصیل و مرتبط ایجاد کنین. نسبت به رقبا حرف تازه ای برای گفتن داشته باشین و از زاویه تازه ای موضوع به موضوع بپردازین. محتوایی که به قدری خوب باشد که بیننده را درسایت نگه دارد و هدف جستجوی کاربر رو درنظر گرفته باشه.

محتوای تکراری هم یکی از مشکلات مربوط به سئو تکنیکال هست که حتما باید بررسی و درست بشه. بهش میگن کنیبالیزیشن . در واقع این مشکل زمانی پیش میاد که 2 یا چند تا صفحه از سایت ما یه محتوای یکسان یا بسیار نزدیک به هم داشته باشن. ساده بگم اونوقت دیگه گوگل نمیدونه به کدوم صفحه رنک بده. یه وقت میبینی جفتش رو از نتایج حذف میکنه ها!

قبلا کلمه کلیدی مطرح در هر صفحه بود. الان مفهوم و تارگت هر صفحه بیشتر از صرفا یه کلمه کلیدی که مثلا به کمک افزونه های سئو در اون صفحه گذاشتین، مطرح هست و شما نباید دو صفحه با یک مفهوم در سایتتون داشته باشین. در واقع فقط و فقط یک صفحه یک مفهوم رو باید پوشش بده.

 مثلا اگه یه مطلب در مورد خدمات سئو سایت زدین و اون رتبه گرفته دیگه نباید صفحه مشابه بزنین و همون مطالب رو تکرار کنین!

بلکه باید روی قدرتمند کردن همون صفحه با اضافه کردن محتوای خوب و گرفتن بک لینک و … موارد دیگه کار کنین.

نداشتن بک لینک کافی

بک لینک ها یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو مخصوصا برای کلمات کلیدی با رقابت بالا هستن. اگه وبسایتی بک لینک های زیادی نداشته باشه نشون دهنده اعتبار ضعیف اون سایته. اگه رقبا بک لینک های بیشتر و قوی ترداشته باشن وب سایت دیگه شانسی برای دیده شدن در گوگل نداره. البته که گوگل این اصطلاح رو به کار نمیبره و درستش earn backlink یعنی شما اونقدر محتوای خوبی بزنی که خود به خود سایت های دیگه به عنوان مرجع به شما لینک بدن. همونطور که همه مون میدونیم، اینکار زیاد تو ایران متداول نیست!

یعنی اگه بهترین ایده ها رو تو محتوات داده باشی به سادگی اسمت رو حذف میکنن! و بهت ارجاع نمیدن. حالا بیان رایگان معرفی تون کنن؟! عمرا! به همین خاطر راه حل دیگه اینه که شروع کنین خودتون تا جای ممکن نامحسوس لینک بگیرین. لینک گیری اصولا جزو تکنیک های سئو کلاه سفید نیست. ولی خب کلا نظر ما اینه خاکستری کار کنین جواب میده.

راه حل:

گرفتن بک لینک کار زمانبریه ولی بخاطر ارزش بالایی که داره باید به طور ویژه ای براش برنامه ریزی بشه و به مهارت و صبوری نیاز داره. اولین قدم برای گرفتن بک لینک، تولید محتوای باکیفتیته، محتواهایی که ارزش لینک شدن توسط بقیه سایت هارو داشته باشن. یعنی شما محتوایی بزنین که خودش ارزش اومدن به صفحه اول رو نداشته باشه با بک لینک خودتون رو بکشین هم گیریم اومد صفحه اول. بعد از یه مدتی از نتایج حذف میشه. چرا؟

چون کاربر براتون ارزش قائل نیست. میزنه رو لینکتون. میاد تو وبسایت میبینه محتوا به دردش نمیخوره. بک میزنه دوباره سرچ میکنه و این یعنی نابودی شما.

بعد از تولید محتوا کافی و با ارزش، قدم بعدی اینه که از سایتهای معتبر بخواید که به سایت شما لینک بدن اینجاست که میایین و یه برنامه برای سئو خارجی سایت میریزین. اول از همه از سایت های رایگان شروع کنین. شبکه های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام، پینترست، صفحه فیسبوک، مدیوم، ردیت و .. هر چی که دستتون میرسه میسازین و هر زمانی که محتوایی منتشر کردین لینکش رو اینجاها هم پخش می کنین

بعد میرین سراغ سایت ها برای گرفتن رپورتاژ که اونم داستان های خودش رو داره و تو یه مقاله جدا حتما براتون میگم چیا مهمه در گرفتن رپورتاژ پولی.

انتخاب کلمات کلیدی بسیار رقابتی

برای هر کسب و کار، یک سری کلمات کلیدی رقابت بیشتری دارن. بخاطر همین ممکنه برای اون کلمه های کلیدی سایت ما تو گوگل نشون داده نشه. شما بیا یه سایت تازه تاسیس در حوزه ثبت شرکت ها رو تارگت که با کلمه کلیدی “ثبت شرکت” بیاد بالا! خب نمیشه که! خودت هم سرخورده میشی! نه که نشه ها! ولی شما باید اول یه کیورد ریسرچ حرفه ای کنی، باید ورودی روی موارد کم رقابت تر بگیری بعد بری سراغ کلمات سخت تر!

راه حل:

اگه مطمئن هستین که سایت ایندکس شده، باید به کمک محتوای مفید بیشتر، زیاد کردن بک لینک های با کیفیت و رسیدگی به تمام جنبه های تکنیکال سئو طی زمان رتبه سایتتون رو بیشتر کنین.

اصولا برای کلمات کلیدی سخت اینطوری نیست که یه مطلب بزنی و یا علی! فرداش بیاد بالا. اونم برای سایت های تازه تاسیس. شما برای کلمات کلیدی سخت تر باید از استراتژی تولید محتوا پیشرفته تری مثل مدل تولید محتوا خوشه ای یا کلاستر استفاده کنین.

همونطور که گفتم باید یه keyword research حرفه ای انجام بدین و بدونین چه مطلبی بزنین. اصولا تمام کار اینه که بتونین درست اولویت بدین.

یعنی می تونین برای افزایش اعتبار سایت محتواهایی با کلمه های کلیدی که رقابت کمتر دارن و یا طولانی تر هستند هم تولید کنین. چون افزایش بازدید کننده با زمان ماندن کاربران در سایت (dwell time) به زیاد شدن اعتبار سایت کمک می کنه و سرعت رتبه گیری رو وبسایت بیشتر می کنه.

وب سایت شما کنده و ریسپانسو نیست!

یکی ازمهمترین عوامل رتبه دهی گوگل برای سایت ها تجربه کاربری (UX) قوی هست. یعنی که کاربر که سایت رو بینه یه تجربه کاربری خوبی داشته باشه. سایت درست باز بشه. به هم ریخته نباشه و این داستان ها. یکی از فاکتورهای تجربه کاربری خوب سرعت بارگزاری بالاست. اگه سرعت پایین باشه bounce rate زیاد می شه و این برای گوگل به معنی اینه که تجربه کاربری اون وبسایت ضعیفه. بانس ریت زیاد میشه یعنی کاربر نمیمونه تو سایتت. 3 ثانیه بعد سایت رو ترک میکنه! این بده!

طراحی سایت ریسپانسیو

گوگل موقع رتبه دهی، ایندکس کردن و ارزیابی کیفیت وبسایت با خزنده ها، نسخه موبایل سایت رو مبنا قرار می ده. پس تجربه کاربری خوب برای نسخه موبایل خیلی اهمیت داره و باید به ریسپانسیوبودن سایتو سرعت بهینه اون توجه کرد. ریسپانسیو بودن یعنی اینکه تو موبایل و تبلت و خلاصه همه جا سایت درست نشون داده بشه! نه که منو سایت مثلا تو تبلت نصفه بیوفته!

چند مورد که روی سرعت وبسایت تاثیر منفی دارن، عکس های با حجم زیاد، فایل جاوا اسکریپت پیچیده و سرور با منابع سخت افزاری ضعیفه.

راه حل:

یکی از ابزارهایی که به کمک اون می شه سرعت بارگزاری وبسایت رو چک کنیم، Core web vitals گوگل سرچ کنسوله.

می شه با چک کردن جزئیات هر URL مواردی که باعث کم شدن سرعت وبسایت می شن رو شناسایی کنیم.

استفاده از CDN هم بخاطر امکان کش کردن صفحات تاثیر فوق العاده روی سرعت و عملکرد وبسایت داره. با کمک CDN، تعداد درخواست هایی که مرورگر کاربر برای سرور می فرسته کمتر می شه و در نهایت سرعت بارگزاری زیاد می شه. البته تا پیش از محدودیت های خیلی زیاد اینترنت تو ایران این مورد خیلی خوب کار میکرد. کلودفلر که خیلی خدمات خفنی حتی رایگان میداد این روزا روی خیلی از سایت های ایرانی دیگه جواب نمیده. به خاطر محدودیت هایی هست که دولت برای اینترنت ایجاد کرده. به هر حال دونستنش خوب بود. همیشه که پروژه های ایرانی دست آدم نیست. گاهی هم پروژه ها خارج از ایران هستن و این آپشن اون وقت خیلی به درد میخوره.

وبسایت برای سئو بهینه سازی نشده

شما می تونین زیباترین وب سایت رو داشته باشین، اما بدون سئو، در صفحه نتایج گوگل رتبه  نمی گیرین. حتی ممکنه محتوا رو یه فرد متخصص نوشته باشه. یه پزشک یا یه مهندس که اتفاقا محتوای دست اول و غیر کپی نوشته اما بازم تا اصول سئو رو رعایت نکنین تو نتایج نشون داده نمی شین. . وبسایت هایی که از سئو برای بهینه سازی سایتشون برای موتور جستجوی گوگل استفاده نمی کنن هیچ شانسی در برابر رقباشون ندارن.

راه حل:

از خدمات سئو سایت پنتازوم استفاده کنین. سئو یه کار تخصصیه. خیلی وقتا میبنیم کارهای غیرتخصصی که رو وبسایت ها انجام میشه، باعث میشه یه مشکلی ایجاد بشه که حتی بهترین سئوکارها هم ندونن واقعا چطوری این مشکل رو سریع تر رفع کنن! بی اغراق!

یه موضوعی که خیلی زیاد فراگیر شده و به خصوص در مورد سایت های وردپرسی خیلی میبینیم اینه که خیلی از صاحبان سایت ها فکر می کنن چون سئو کردن این سیستم مدیریت محتوا آسون تر هست، دیگه نیازی به متخصص نیست. استفاده از پلاگین های سئو مثل رنک مث و یوآست خیلی کمک میکنه! اما همه چیز نیست.

سبز کردن چراغ سئو یه فضیلت نیست! این افزونه ها فقط می تونن به شما کمک کنن و اگر نه تایید این افزونه ها هیچ ربطی به گوگل نداره! با هم که قرارداد نبستن! گوگل هم هیچ وقت واقعا همه ی پارامتر هایی که تو رتبه بندی در نظر میگیره شفاف نمیگه. چرا؟

چون خودش از نون خوردن میوفته! میدونی خودش از تبلیغات کلیکی چقدر در میاره؟!

خدمات سئو سایت

به عنوان نکته آخر در این بخش : بعد از بهینه سازی وبسایت برای رسیدن به صفحه اول گوگل، نباید مدیریت سئو رو متوقف کرد چون همه ی رقبا دنبال رتبه برتر گوگل برای صفحات وبسایتشون هستن، پس برای حفظ رتبه خوب در سرچ گوگل باید به طور مداوم روی سئوی وبسایت کار بشه.

وب سایت شما دارای مشکلات فنی است

اگه وبسایت مشکل فنی زیادی داشته باشه، قدرت خزش گوگل کم می شه و این باعث می شه رتبه آوردن کار سختی بشه. چند نمونه از این مشکلات فنی خرابی سرور، مشکلات DNS، خطاهای HTTP و استفاده از جاوااسکریپت طولانی و پیچیده برای سایت هست. اصلا به همین دلیل هست که وقتی ما تو پنتازوم یه پروژه سئو میگیریم قبل از هر چیزی بخش فنی سایت رو بررسی می کنیم.

راه حل:

برای مطمئن شدن ازین که سایت مشکل فنی نداره، نیازه تا روی بخش سئوی تکنیکال سایت شما کار بشه.

باید درنظر داشته باشیم که یه وقتایی استفاده از یک هاست با کیفیت بالا به خاطراستفاده از سرور خوب از بروز خیلی از مشکلات فنی جلوگیری می کنه. مهم ترین چیزایی که در بخش فنی سایت بررسی میشه:

  • عدم وجود اررهای 404 با بازدید
  • بررسی سرعت سایت
  • چک کردن کیفیت هاست (سرور) و آپتایم
  • بررسی وجود ssl
  • رفع مشکل تریلینگ اسلش در صورت وجود
  • ایجاد نقشه سایت
  • چک کردن سایت از نظر امنیتی
  • نصب آنتی اسپم روی سایت
  • بررسی ریسپانسیو (واکنش گرا) بودن سایت

وب سایت شما هک شده و از گوگل حذف شده است

هک شدن وبسایت ممکنه روی رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل تاثیر بذاره. بعد از هک شدن سایت ممکنه تو لیست سیاه بگیره و به طور کامل از ایندکس حذف بشه، یا از طرف گوگل پیام ” This site may be hacked” را به هر نتیجه ای که سایت رو رتبه بندی می کنه اضافه کنه که نشون دهنده هک شدن سایته.  اصولا بهترین راه حل اینه که نذارین کار به اینجا بکشه. در بخش قبلی که مربوط به چک کردن موارد فنی سایت بود این مورد رو هم گفتیم. اما حالا وقتی این مشکل به وجود اومده چیکار کنیم؟

راه حل:

می تونین به بخش “Security issues” گوگل سرچ کنسول برین  و چک کنید که صفحات وبسایت به مشکل برخوردن یا نه.

در صورت هر گونه مشکل مربوط به هک، بعد از رفع کردنشون باید به بخش مسائل امنیتی (“Security issues”) گوگل درخواست بررسی بدید تا مشکل برطرف بشه.

یه اقدام خیلی مهم اینه که حتما امنیت سایت رو تاجایی که می شه بالا ببرین تا مشکل هک کردن پیش نیاد چون هک شدن مکرر به رتبه سایت و ترافیکش لطمه زیادی می زنه.

در مورد سایت های وردپرسی این مشکل معمولا به این خاطر پیش میاد که از افزونه ها یا قالب نال شده و قفل شکسته استفاده شده. این یکی از مشکلات استفاده از خدمات طراحی سایت ارزون قیمت هست. همیشه به این فکر کنین که کار باید جواب بده. سایتی که بی کیفیت باشه و مشکلات فنی داشته باشه نمیتونه شما رو به نتیجه برسونه. ممکنه روز اول با هزینه خیلی کم سایت رو بیارین بالا اون زمان حتی با خوشحالی تسویه می کنین ولی طراحی سایت خرید یه محصول نیست! صحبت یه عمر زندگیه!

برای طراحی سایت و سئو از خدمات پنتازوم استفاده کنین. تضمینی در کنارتون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *