4 روشی که داده های بزرگ برای شرکت شما سود می برند


Big Data به تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها اشاره دارد که از آنها می توان نتایج و اطلاعات بسیار مهمی را استخراج کرد. اگر تعجب می کنید کلان داده چگونه می تواند برای شرکت شما مفید باشد؟ ما قصد داریم شما را با چهار مثال در دستور کار قرار دهیم.

-دیگر به غریزه اعتماد وجود ندارد. به عنوان مثال، اگر قرار است یک کمپین بازاریابی انجام شود، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ می تواند اطلاعات قابل اعتمادی را ارائه دهد که بر اساس آن کمپین را با ارائه اطلاعاتی در مورد نوع افرادی که بیشتر به محصول شما علاقه مند هستند، ارائه دهد، که به شما کمک می کند بدانید چه کسی این کار را انجام می دهد. آیا باید در کمپین خود هدف گذاری کنید؟ اگر می خواهید محصول جدیدی را روانه بازار کنید، می توانید از قبل بدانید که آیا تقاضا برای این نوع کالا در بازار وجود دارد یا خیر، کدام یک بیشترین فروش را دارند و چرا. بنابراین، می‌توانید انتخاب کنید یا در جایگاهی کار کنید که هنوز رقابت زیادی ندارد یا آنچه را که از قبل وجود دارد بهبود ببخشید تا نسخه مدرن‌تر و به‌روزتری ارائه دهید.

-نقاط ضعف خود را بهبود بخشید. تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به شما بگوید که شرکت شما در کجا بیشترین شکست را دارد. شما نقاط ضعف را می‌شناسید و همچنین می‌توانید راه‌حل‌های مختلف را مطالعه کنید تا ببینید که کدامیک، حداقل پیشینی، سازگارتر به نظر می‌رسد.

-با مسابقه بهتر آشنا می شوید. این تحلیل ها نه تنها می توانند اطلاعاتی در مورد شرکت شما به شما بدهند، بلکه می توانند به شما در درک استراتژی های رقابت کمک کنند تا بتوانید آنها را مطالعه کرده و با ابزارها و ترفندهای خود با آنها مقابله کنید. شناخت شرکت‌هایی که با شما رقابت می‌کنند و دیدن نقاط قوت آن‌ها، اطلاعات حیاتی برای دانستن اینکه چه چیزی در حال شکست است، است.

– مطالعه کنید که بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند. این مهم است که بدانید چه کسانی وفادارترین مشتریان هستند و با چه کسانی بیشتر حساب می کنید، نه در سطح شخصی، بلکه در سطح گروهی. برای مثال، اگر اطلاعاتی که مدیریت می‌کنید به شما می‌گوید که سطوح موفقیت زیادی با یک محصول در میان جوانان یک رده سنی دارید، می‌دانید که باید بیشتر به دنبال آن باشید، زیرا آنها می‌توانند به همان اندازه جذب آنچه شما ارائه می‌دهید شوند. اما همین تحلیل‌ها به شما می‌گویند که این گروه سنی به کجا می‌روند، مثلاً از چه شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند تا در آنجا حساب باز کنند و بتوانند مستقیماً به آنها دسترسی داشته باشند، چیزی که اکنون شرکت‌ها به آن نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید