8 ابزار تشخیص محتوای تکراری و 1 ترفند حرفه ای


چگونه متوجه می شوید که یک مقاله کپی است؟ آیا ابزار تشخیص محتوای کپی می تواند به ما در تشخیص سرقت ادبی کمک کند؟ تشخیص محتوای تکراری به یکی از بزرگترین چالش ها در سئو و بهینه سازی وب سایت تبدیل شده است. اگر دقت کافی نداشته باشید و از محتوای کپی شده در وب سایت خود استفاده نکنید، هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت سئوی سایت شما دسترسی نخواهید داشت و در نهایت اگر رتبه ای کسب کنید آن را از دست خواهید داد. با Tesmino همراه باشید تا با 5 ابزار تشخیص محتوای کپی آشنا شوید.

محتوای تکراری دقیقاً به چه معناست؟

کپی محتوا یا محتوای تکراری این به معنای محتوایی است که از منابع مختلف کپی شده و توسط نویسنده جدیدی نوشته نشده است. این نوع محتوا نه تنها ارزش سئوی سایت شما ایجاد نمی کند، بلکه به اعتبار سایت شما نیز آسیب می رساند. حتی اگر مطالب از سایت خودتان کپی شده باشد، تاثیر منفی روی رتبه سایت شما خواهد داشت. الگوریتم پاندا گوگل یکی از الگوریتم هایی است که وظیفه تشخیص محتوای تکراری را بر عهده دارد. این الگوریتم شما را جریمه نمی کند، اما از نمایش سایت شما در نتایج جستجو جلوگیری می کند.

اگر مدیر سایت یا مدیر وبلاگ هستید و باید از چندین نویسنده برای نوشتن محتوا برای سایت خود استفاده کنید، طبیعی است که نگران کپی مقاله باشید. خوشبختانه روش ها و ابزارهای زیادی برای تشخیص محتوای کپی شده وجود دارد که برخی از آنها رایگان و برخی غیر رایگان هستند. در ادامه شما را با این ابزارها آشنا می کنیم.

کپی مطالب بدون ابزار

با این روش تشخیصی نیازی به استفاده از ابزار نیست و می توانید با یک جستجوی دستی ساده متوجه کپی بودن یا نبودن مطالب خود شوید. فقط 3 مرحله زیر را دنبال کنید.

  • متن مورد نظر را انتخاب کرده و کپی کنید

در مرحله اول قسمت کوچکی از متن را کپی کنید که می خواهید تشخیص دهید کپی است یا نه. بهتر است در این مرحله متن زیادی انتخاب نکنید تا گردش کار برای شما سریعتر پیش برود و دقت کار بیشتر شود.

  • محتوای مربوطه را در دو نقل قول قرار دهید

پس از کپی کردن متن، محتوای مورد نظر را در وسط دو گیومه (“”) قرار دهید. این کار به افزایش دقت و کیفیت تشخیص کپی محتوای متنی شما کمک می کند.

  • متن را گوگل کنید

پس از آماده سازی یک محتوا، آن را در کادر جستجوی گوگل قرار دهید و دکمه Enter را بزنید. اگر محتوای مورد نظر شما قبلاً در گوگل منتشر شده باشد، احتمالاً آن را می بینید و متوجه می شوید که متن شما یک کپی است.

5 ابزار تشخیص محتوای کپی

  • کپی منظره کپی یاب محتوای

یک ابزار منظره را کپی کنید، محبوب ترین جستجوگر محتوای کپی در بین وب مسترهای فارسی است. این ابزار بسیار دقیق است. بسیاری از مدیران وب سایت از ابزار Copy Scape به عنوان یک ابزار حرفه ای تجزیه و تحلیل کپی محتوا استفاده می کنند. اما این ابزار چگونه کار می کند؟ فرض کنید نویسنده محتوای آسمان‌خراش را به شما ارائه کرده است و شما می‌خواهید کپی دقیق آن را تأیید کنید. با کمک این ابزار تشخیص کپی بودن محتوا برای شما آسان خواهد بود و در کمترین زمان می توانید کیفیت آن را بررسی کنید.

  • سایت کشف متن لاینر سایت

یک ابزار روکش سایت این ابزار نسبت به سایر ابزارها دقت کمتری دارد، اما گاهی اوقات به دلیل مسائل فنی مختلف، ابزارهای دیگری در اختیار مدیر وب سایت قرار نمی گیرد. در چنین شرایطی، SiteLiner می تواند گزینه خوبی به عنوان یک دستیار تشخیص متن تکراری باشد. برای استفاده از این ابزار تنها چیزی که نیاز دارید URL سایت استمال خود را در این ابزار کپی و جایگذاری کنید. در نهایت، Site Liner متن تکراری یا تکراری، زمان بارگذاری صفحه، تعداد کلمات محتوا و لینک های داخلی و خارجی را بررسی می کند. به این ترتیب می توانید استاندارد سایت خود را با معیارهای مختلف بررسی کنید و نتیجه را در قالب یک فایل PDF دریافت کنید. مدت زمان این بررسی بستگی به اندازه و سرعت سایت شما دارد.

  • بررسی تکرار مقاله با ابزار پرنده Edu

یک ابزار پرنده گردابی تکرارپذیری مقاله را به صورت آنلاین بررسی می کند و بیشتر برای تحلیل محتوای متنی کلی استفاده می شود. این ابزار حرفه ای سرعت بالایی دارد و می توانید یک فایل متنی آپلود کنید یا آدرس سایت خود را برای مشاهده کلی در آن قرار دهید. این ابزار کاملا رایگان است و نیازی به ثبت نام ندارد. همچنین امکان استفاده چند بار از سایت نامحدود بوده و در ازای آن هیچگونه تبلیغاتی به شما نمایش داده نخواهد شد.

  • تشخیص محتوای تکراری با سایت Small Seo Tools

اگر در یافتن محتوای تکراری وسواس دارید، این ابزار حرفه ای قطعا کمک زیادی به شما خواهد کرد. وب مسترها از این ابزار برای پروژه هایی که بسیار حساس هستند استفاده می کنند. با خیال راحت می توانیم این را بگوییم ابزارهای سئو کوچک، یک ابزار بسیار قدرتمند برای تشخیص محتوای کپی است. می توانید آدرس یا متن مورد نظر خود را در این سایت قرار دهید و در کمترین زمان نتیجه بررسی را دریافت کنید.

  • ابزار تشخیص محتوای تکراری جستجوگر مقاله

بسیاری از متخصصان سئوی ایرانی و خارجی برای تحلیل محتوای متنی مقالات و یافتن ساختار کپی جملات از مقاله جستجوگر کمک می گیرند. این ابزار یک روش تست بسیار حرفه ای و دقیق است و به شما در یافتن محتوای تکراری کمک می کند. جالب است بدانید که هوش مصنوعی بررسی مقالات حتی محتوای شما را از نظر دستور زبان و نقطه گذاری بررسی می کند و گزارش کاملی را به شما می دهد.

یکی از دقیق ترین ابزارهای تشخیص محتوای کپی، طاعون و- این ابزار در دو نسخه پولی و رایگان برای شناسایی محتوای تکراری در اختیار کاربران قرار گرفته است. اگرچه نسخه رایگان می تواند بسیار مفید باشد، اما نسخه پولی جستجوی دقیق تری ارائه می دهد، بنابراین بهتر است دومی را انتخاب کنید.

شما می توانید مطالب 1000 کلمه ای را به صورت رایگان در این سایت مشاهده کنید. همچنین اگر نیاز به تحلیل محتوای طولانی تری دارید، می توانید از پلن های مختلف استفاده کنید.

برای استفاده دوپلی چکرفقط ثبت نام کنید تا این ابزار بخش قابل توجهی از امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد. مزیت سایت دابل چکر این است که علاوه بر آدرس صفحات وب، از فرمت های متنی Text و Doc نیز پشتیبانی می کند. به همین دلیل می توانید به راحتی در هر شرایطی از آن استفاده کنید.

این سایت محتوای شما را به صورت رایگان تا 1000 کلمه تصحیح می کند. با این حال، در نسخه Pro می توانید حداکثر 25000 کلمه را بررسی کنید. همچنین نسخه پیشرفته آنالیزهای بیشتر و دقیق تری را در اختیار شما قرار می دهد.

برخی ممکن است به دلایلی مانند عدم پشتیبانی از ابزارهای خارجی برای محتوای فارسی ترجیح دهند از سایت های ایرانی استفاده کنند. شما صد این یکی از آن ابزارهاست. در این سایت می توانید آدرس سایت و صفحه مورد نظر خود را به صورت رایگان وارد کنید تا قسمت های کپی آن را برای شما لیست کند. همچنین امکان آپلود فایل های متنی یا حتی نوشتن متن در این سایت وجود دارد. این سایت به شما خواهد گفت که چند درصد از محتوا کپی است.

توجه داشته باشید که به دلیل شباهت آشکار برخی از اصطلاحات، این ابزار ممکن است گاهی اوقات درصدهای بسیار پایینی را نشان دهد. بنابراین، اگر امتیاز شما بالاتر از 60 درصد باشد، به این معنی است که محتوای شما بسیار منحصر به فرد است.

اگر رقبا از وب سایت ما کپی کنند چه باید کرد؟

مشاهده محتوای تکراری از رقبا نیز بسیار مهم است زیرا می تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند. این در حالی است که شما تمام وظایف خود را به درستی و بر اساس اصول انجام داده اید. این مورد توسط الگوریتم دزدی دریایی گوگل شناسایی شده و سایت متخلف جریمه می شود. برای درک بهتر این الگوریتم و نحوه عملکرد آن، به مقاله بروید الگوریتم دزدان دریایی ضربه ما را بزنید البته این مورد به صورت دستی هم قابل گزارش است.

برای شکایت از سایتی که محتوای شما را کپی کرده است، کافی است فرم را پر کنید حذف حق چاپ گوگل را پر کنید و ارسال کنید. پس از حدود 4 تا 7 روز، گوگل نتیجه شکایت ثبت شده را به شما گزارش می دهد. سپس یک اعلان به سایت مختلف ارسال می کند و به آن امتیاز منفی می دهد. اگر تعداد شکایات در مورد سایت مشخص شده زیاد باشد، آن سایت به طور کامل از نتایج جستجوی گوگل حذف می شود.

چرا باید مراقب باشیم که محتوای کپی شده را به زور در وب سایت خود ندهیم؟

تاسمینو در این مقاله سعی شده است اطلاعات جامع و دقیقی در مورد تشخیص کپی محتوا و انواع سایت ها و ابزار تشخیص کپی مقاله معرفی شود که با استفاده از این ابزارها قادر خواهید بود متون کپی شده را تشخیص دهید. تشخیص اینکه محتوای وب سایت شما توسط گوگل کپی شده است می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به کسب و کار آنلاین شما وارد کند. توصیه می شود اگر به فکر رشد و توسعه سایت خود هستید به این نکته توجه داشته باشید که محتوای تکراری در وب سایت شما قرار نگیرد. کپی محتوا یکی از ترفندهاست سئو کلاه سیاه F. الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل به طور مداوم در حال بهبود و توسعه هستند، بنابراین سعی نکنید با استفاده از این روش ها گوگل را فریب دهید. واضح است که در صورت استفاده از روش های سیاه باعث مرگ تدریجی سایت خود خواهید شد.

برای اطلاع از کپی بودن یا نبودن مطالب درج شده در وب سایت و شکایت از سارقان محتوا، حتما از ترفندهای ذکر شده در این مقاله استفاده کنید. با استفاده از ابزارهای تشخیص محتوای تکراری، می توانید به سرعت محتوای تکراری مشکل ساز در وب سایت خود را شناسایی کنید، به راحتی از شر آن خلاص شوید و سئوی سایت خود را ذخیره کنید!

دیدگاهتان را بنویسید