Nofollow در مقابل پیوندهای حمایت شده: تفاوت چیست؟


هنگام قرار دادن پیوندها در محتوا، چند انتخاب دارید: ایجاد پیوندها dofollow، nofollow، sponsored یا UGC.

به طور کلی، پیوندهای زیر (یا پیوندهای بدون ویژگی) رتبه صفحه (معروف به ارزش لینک یا آب پیوند) را پاس می کنند.

و ویژگی‌های پیوندهایی مانند nofollow، UGC یا پیوندهای حمایت‌شده از ارزش سهام عبور نمی‌کنند. با این حال، این پیوندها به گوگل اطلاعات بیشتری در مورد پیوند می دهند.

و سئوکاران هنوز در مورد اینکه آیا لینک nofollow از یک وب سایت معتبر مانند ویکی پدیا به رتبه بندی کمک می کند یا خیر بحث می کنند.

بنابراین پست امروز همه چیز درباره پیوندهای خروجی rel=”nofollow” و rel=” حمایت شده خواهد بود.


خیلی طولانی؛ نخوانده

پیوندهای Nofollow زمانی استفاده می شوند که شما نمی خواهید گوگل رتبه صفحه را پاس کند. اینها برای اهداف مختلف استفاده می شوند. در حالی که، پیوندهای حمایت شده به طور خاص در هنگام پرداخت لینک استفاده می شوند.


گوگل ویژگی rel=”nofollow” را به منظور مبارزه با هرزنامه ها معرفی کرد. این بدان معناست که اگر یک لینک nofollow باشد، هیچ پیج رنک یا ارزش لینکی ارسال نخواهد شد.

به گفته گوگل، “نزدیک به 15 سال پیش، ویژگی nofollow به عنوان ابزاری برای کمک به مبارزه با هرزنامه نظرات معرفی شد. همچنین به سرعت به یکی از روش های توصیه شده گوگل برای پرچم گذاری لینک های مرتبط با تبلیغات یا حمایت شده تبدیل شد. وب از زمانی که nofollow در سال 2005 معرفی شد تکامل یافته است و زمان آن رسیده است که nofollow نیز تکامل یابد.

گوگل می گوید که آنها این پیوندها را دنبال نمی کنند. در واقع گفتند:پیوندهایی که با این ویژگی های rel علامت گذاری شده اند معمولاً دنبال نمی شوند

این زمانی است که شما یک لینک nofollow را به سایت دیگری اضافه می کنید.

اما هنگام ساخت لینک چه اتفاقی می افتد؟

فرض کنید پیوندهای وب سایت خود را در رسانه های اجتماعی، دایرکتوری ها، بیانیه های مطبوعاتی، یا ویرایش ویکی پدیا ارسال می کنید، آیا فکر می کنید این پیوندها دنبال می شوند؟

من اینطور فکر نمی کنم.

بیشتر «پیوندهای خودساخته» nofollow هستند. (و بله، هر کسی می تواند ویکی پدیا را ویرایش کند.)

در واقع، نشریات بزرگ مانند Forbes، Inc، Entrepreneur، Huffington Post و موارد دیگر در حال حاضر همه پیوندهای خروجی را به عنوان nofollow ایجاد می کنند. همچنین جهت اطلاع شما گوگل لینک ها را نادیده می گیرد از این سایت ها

بیایید یک مورد استفاده از پیوند بدون دنبال کردن را ببینیم:

فرض کنید در حال نوشتن یک وبلاگ در مورد موضوعی هستید و می خواهید به یک منبع یا وب سایتی در محتوای خود پیوند دهید. اگر مطمئن نیستید که آیا آنها مربوط به وب سایت شما هستند، می توانید از ویژگی nofollow استفاده کنید. برخی از افراد همچنین هنگامی که پیوند حمایت مالی می شود، پیوندها را فالو نمی کنند (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد)

اما آیا لینک های nofollow عامل رتبه بندی هستند؟

در بیشتر موارد، خیر. گوگل سیگنال هایی مانند nofollow و حمایت شده را به عنوان “نکات“. گری می گوید، “اگر می خواهید به ما در درک بهتر وب کمک کنید، آنها را پیاده سازی کنید. اگر نمی خواهی، نکن.

من می خواهم شما این را از گوگل بردارید.زمانی که مقادیر دیگر اعمال نمی‌شوند، از مقدار nofollow استفاده کنید، و ترجیح می‌دهید Google سایت شما را با سایت شما مرتبط نکند یا صفحه پیوند داده شده را از آن بخزد. برای پیوندهای داخل سایت خود، از قانون عدم اجازه robots.txt استفاده کنید.

بیایید بدون دنبال کردن را با دو مورد بفهمیم. یکی جایی که شما در حال پیوند دادن هستید و یکی زمانی که این لینک را دریافت می کنید.

ابتدا، بیایید مورد «تو در حال ارائه nofollow» را ببینیم.

فرض کنید نظرات وبلاگ را در وبلاگ خود روشن کرده اید و تعداد زیادی از مردم برای دریافت لینک در مورد چیزهای تصادفی نظر می دهند. این لینک ها به شما یا سایت شما مربوط نمی شود، بنابراین در این موارد باید این لینک ها را به عنوان nofollow علامت گذاری کنید.

گوگل همچنین اضافه می کند:اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید محتوای صفحاتی را که از سایت خود به آنها پیوند می‌دهید تضمین کنید – برای مثال، نظرات غیرقابل اعتماد کاربران یا ورودی‌های کتاب مهمان – نباید آن پیوندها را دنبال کنید. این امر می‌تواند از هدف قرار دادن سایت شما توسط هرزنامه‌ها منصرف شود و به سایت شما کمک می‌کند تا رتبه صفحه را به صورت ناخواسته به محله‌های بد در وب منتقل نکند.

یک مثال عالی از ایجاد لینک، رسانه های اجتماعی است. هر زمان که مقاله خود را به سایت های رسانه های اجتماعی (مانند ردیت، توییتر و اینستاگرام) پیوند می دهید، آنها این لینک ها را nofollow می کنند.

زیرا آنها نمی خواهند رتبه صفحه خود را به خطر بیندازند.

زمانی که می خواهید از ویژگی nofollow استفاده کنید سناریوهایی وجود دارد. برخی از این موارد استفاده عبارتند از:

  1. شما پول یا هر چیز پولی را برای پیوند رد و بدل کردید (در ادامه بیشتر در این مورد)
  2. شما از لینک مطمئن نیستید (اگر ممکن است با PageRank مشکل ایجاد کند)
  3. نظرات وبلاگ یا موارد دیگر
  4. محتوای ایجاد شده توسط کاربر
  5. شما می خواهید خود را از نام های بد جدا کنید.
  6. اگر صفحه وب / وب سایت مربوط به وب سایت شما نیست

یا شاید ترجیح می دهید همه لینک های خروجی را به صورت nofollow بسازید. اما این بهترین توصیه نیست زیرا نیازی نیست از رد شدن ارزش پیوند بترسید.

من موردی در یکی از وبلاگ هایم داشتم که می خواستم یک مرجع برای یک سایت “نه چندان خوب” داشته باشم، بنابراین برای اینکه از خودم فاصله بگیرم، لینک را به عنوان nofollow علامت گذاری کردم.

گوگل همه انواع پیوندها را به عنوان “نکات” می بیند. چه به‌عنوان nofollow، حمایت‌شده یا UGC علامت‌گذاری شوند، Google می‌بیند که آیا می‌خواهد آنها را در جستجو قرار دهد یا خیر.

بنابراین علامت گذاری لینک به عنوان nofollow به این معنی نیست که در جستجو گنجانده نمی شود.

وقتی از شما پرسیده شد که چرا آن پیوندها را به طور کامل نادیده نمی گیرید؟

گوگل می گوید که لینک ها اطلاعات مفیدی را منتقل می کنند که می توان از آنها برای دسترسی به کیفیت و ارتباط لینک استفاده کرد. و آنها این اطلاعات را همراه با اطلاعات موجود در پایگاه داده خود برای دانستن بیشتر در مورد پیوند، ارسال می کنند.

در ویدئویی توسط گوگل، جان مولر توضیح می‌دهد که اگر سیستم گوگل با پیوند rel= “Nofollow” مواجه شود، این کار را انجام خواهد داد:

  • به پیوندها توجه داشته باشید، و
  • PageRank منتقل نمی شود.

اما او همچنین گفت که کاربران می توانند برای رفتن به وب سایت های دیگر روی آنها کلیک کنند.

ویدئو کامل را اینجا تماشا کنید:

https://www.youtube.com/watch?v=iZwv8R64x2E

همچنین، این یک توییت عالی در این پیوندها توسط دنی سالیوان است که می گوید کدام ویژگی برای استفاده عالی است:

همچنین، اگر فکر می‌کنید، لینک‌های nofollow به سایت شما آسیبی نمی‌رسانند.

https://www.youtube.com/watch?v=QSEqypgIJME

بنابراین اگر در حال ساخت لینک هستید و یک لینک nofollow دریافت می کنید، به رتبه سایت شما آسیب نمی رسانند یا هیچ چیز دیگری.

اگر محتوای شما دارای پیوندهای پولی، پیوندهای وابسته یا پیوندهای تبلیغاتی است، پس اینها برای rel= “Sponsored” واجد شرایط هستند. اینها همچنین به عنوان لینک های پولی شناخته می شوند زیرا وب سایت ها برای دریافت لینک پول مبادله می کنند.

قبلاً، همه انواع پیوندهای پولی، UGC یا سایر انواع پیوندها تحت ویژگی nofollow قرار می گرفتند.

اما در سال 2019، گوگل 2 نوع ویژگی، اسپانسر و UGC را معرفی کرد. اینها عمدتاً برای Google هستند تا تشخیص دهد که آیا پیوند پولی است یا کاربر ایجاد شده است (مانند نظرات).

در حالی که ما در مورد پیوندهای پولی صحبت می کنیم، موضع گوگل در این مورد چیست:

همه پیوندهای پولی دستورالعمل های ما را نقض نمی کنند. خرید و فروش پیوندها زمانی که برای اهداف تبلیغاتی و نه برای دستکاری نتایج جستجو انجام می شود، بخشی عادی از اقتصاد وب است. مشخص کنید که لینک ها برای تبلیغات با انجام یکی از اقدامات زیر خریداری شده اند:

از طرف دیگر، گوگل همچنین ابزاری دارد که می توانید لینک های پولی را گزارش کنید.

شما فقط باید وارد وب سایتی شوید که لینک می فروشد و وب سایتی که در حال خرید لینک است.

به قول خود گوگل، “متأسفانه، همه وب سایت ها بهترین منافع کاربران را در دل ندارند. برخی از صاحبان سایت تلاش می کنند تا رتبه صفحه را در قالب لینک های پولی به سایت های خود خریداری کنند.

گوگل از تعدادی روش برای شناسایی لینک های پولی استفاده می کند، از جمله تکنیک های الگوریتمی. ما همچنین از اطلاعات کاربران خود استقبال می کنیم. اگر سایتی را می شناسید که لینک خرید یا فروش می کند، لطفاً با پر کردن فیلدهای زیر به ما بگویید.

بنابراین این یک راه عالی برای گفتن به گوگل است، “هی، این شخص در حال خرید و فروش لینک است.” اگر تشخیص دادید که رقیب شما در این “طرح های پیوند” درگیر است، می توانید پیوندهای آنها را گزارش دهید. (رقابت شما باید الان از شما ترسیده باشد، lol)

اما ممکن است این سوال را بپرسید که “ما از لینک های وابسته برای کسب درآمد استفاده می کنیم”، بنابراین در این صورت چه باید کرد؟

گوگل پاسخی برای آن دارد. آنها می گویند که شما باید از rel= “sponsored” هر زمان استفاده کنید:

  • شما پیوندهای وابسته یا
  • شما در حال انجام پست های مهمان با حمایت مالی یا پولی هستید

گوگل نیز دستورالعمل هایی برای این لینک ها دارد. برای جلوگیری از جریمه باید اسناد را بررسی کنید.

نمونه های زیادی از پیوندهای حمایت شده وجود دارد. رایج ترین آنها پست های مهمان پولی، پیوندهای وابسته یا تبلیغات هستند. بیایید نمونه هایی از هر یک را بررسی کنیم.

  1. پست مهمان پولی: یک راه عالی برای کسب درآمد افراد استفاده از پست های مهمان پولی است. این بد نیست اما باید به گوگل در مورد آن اطلاع دهید. یک مثال از این می تواند این باشد: فرض کنید شما یک وب سایت جدید در طاقچه حیوانات خانگی هستید و می خواهید ترافیک با کیفیتی به دست آورید. یکی از راه ها این است که برای یک وب سایت معتبر در جایگاه خود (در این مثال، حیوانات خانگی) پست مهمان ارسال کنید.
  2. پیوندهای وابسته: بیایید آخرین مثال را بزنیم. فرض کنید در حال نوشتن پستی در مورد بهترین غذاهای گربه در وبلاگ حیوان خانگی خود هستید و توصیه های خوبی دارید. بنابراین می توانید یک پیوند وابسته به آن صفحه قرار دهید. این بدان معناست که هرگاه شخصی روی لینک شما کلیک کند و خرید کند، کمیسیون دریافت خواهید کرد.

از هر پیوندی که می خواهید استفاده کنید، باید آنها را با یک تگ rel مناسب شناسایی کنید.

همانطور که قبلاً گفتیم، اگر در حال ساخت لینک هستید که شامل تراکنش های پولی است، باید از پیوندهای حمایت شده استفاده کنید. این شامل، اما محدود به پست‌های مهمان، هر نوع پیوند وابسته یا موارد دیگر نمی‌شود.

گوگل می گوید اگر برای لینک ها هزینه می کنید، باید ویژگی مناسب را داشته باشید. به طوری که گوگل رابطه بین هر دو صفحه را بداند.

در یک قسمت #AskGoogleBot، جان مولر به ما می گوید که آیا باید پیوندهای وابسته را پنهان کنیم یا نه. می توانید قسمت کامل را اینجا ببینید:

https://www.youtube.com/watch?v=INnLFVbAGfs

همچنین، جان در یک توییت می گوید که برای هر پیوند وابسته باید از اسپانسر استفاده کنید.

تفاوت بین هر دو چیست؟

ویژگی rel=nofollow برای اطلاع رسانی به موتورهای جستجو برای نادیده گرفتن لینک استفاده می شود. در حالی که از rel=sponsored برای اطلاع دادن به موتورهای جستجو استفاده می شود که این لینک حمایت مالی شده است یا هزینه آن پرداخت شده است. حتی اگر نمی‌توان لینک‌های حمایت‌شده را دنبال نکرد، گوگل توصیه می‌کند که ویژگی rel مناسب را قرار دهید.

افکار نهایی

اینها نظرات من در مورد برچسب های nofollow و حمایت شده بود.

اما واقعیت غم انگیز این است که مردم، زیاد از ویژگی های حمایت شده استفاده نکنید. زیرا آنها فکر می کنند که آنها را در وضعیت بدی قرار می دهد. اما گوگل بسیار باهوش تر از آن چیزی است که مردم فکر می کنند.

با این فکر، من می خواهم امضا کنم!

PS در صورت تمایل می توانید به من ایمیل بزنید یا در لینکدین با من ارتباط برقرار کنید. ما همچنین یک سرور Discord داریم، پس گاهی وارد شوید!

مطلب پیشنهادی: آیا بک لینک ها برای سئو مهم هستند؟



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *