Weibo از ارزش توییتر فراتر رفت


احتمالاً نام نسخه چینی توییتر را شنیده اید. این یک شبکه اجتماعی است که مانند توییتر کار می کند و تا به حال چندان موفق نبوده است، اما اکنون، Weibo از ارزش توییتر فراتر رفته است.

توییتر مدت زیادی است که در بهترین حالت خود نبوده است، آنها در حال تلاش برای اختراع مجدد کسب و کار، بازسازی، و بدتر شدن اوضاع هستند، قیمت بورس آن بدتر و بدتر می شود … از طرف دیگر، شبیه سازی چینی آن در بهترین حالت خود است.

ویبو متعلق به گروه علی بابا و سینا است و ارزش آن به 11.3 میلیارد دلار رسیده است که 200 میلیون دلار بیشتر از ارزش شبکه اجتماعی پرنده آبی است.

ظاهرا این اولین بار است که ارزش ویبو از ارزش توییتر بیشتر است. این نیز اتفاق افتاد، اما برای مدت کوتاهی زمانی که برنامه‌های فروش توییتر در 18 اکتبر خنثی شد.

ممکن است تعجب کنید که چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد. Weibo به طور فزاینده ای محتوای اجتماعی را بین کاربران چینی به اشتراک می گذارد. گویی این کافی نیست، Weibo نیازی به رقابت با توییتر ندارد، زیرا توییتر یکی از فناوری هایی است که در چین ممنوع است.

از سوی دیگر، رشد کاربران توییتر راکد است و ویبو در حال حاضر از 340 میلیون کاربر ماهانه عبور کرده است که 21 میلیون بیشتر از کاربران ماهانه توییتر است.

توییتر مدتی است که در تلاش است تا تجربه کاربری را بهبود بخشد، بیش از همه سعی می کند کاربرانی را که قبلاً بخشی از شبکه اجتماعی بودند، دوباره جذب کند و باعث شود کسانی که هنوز بخشی از آن هستند، زمان بیشتری را برای استفاده از آن صرف کنند. همچنین، به نظر می رسد که توییتر تلاش می کند ویدیو را در اولویت قرار دهد و احتمالاً درآمد خود را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید